er 98% af Danmark ordblinde eller bare dovne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2013

Giraffen

Baagøe skriver:

Har det lidt på samme måde med sproget og flueknepperi! For mig er det unødvendig støj, når der er fejl

præcis... derfor ved jeg også godt at hvis jeg retter nogens fejl så er det for  min skyld og ikke for deres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

Mum33

raca skriver:

jeg var så aldrig doven i folkeskolen.. men lærene var pænt gode til at stemple en når man ikke kunne som sjuks og dovenlars, så jeg lærte det aldrig forde de nægtede at give mig den støtte, da jeg jo kunne regne rigtigt godt..og læste hurtigt .. så kunne det jo ikke passe at jeg ikke kunne stave og havde seriøse problemer med stavningen i engelsk som i jeg har aldrig skrevet en stil på engelsk der var læsbar..

det var først VUCs ekstra dansk hold med særligt vægt på stavning der hjalp...

Lærere nægter ikke at give støtte, men har ikke ressourcer til bare at dele støttetimer ud til højre og venstre. Det er lidt for nemt altid bare at sende klagen retur til skolen!

Anmeld

7. februar 2013

raca

E. B. skriver:

Lærere nægter ikke at give støtte, men har ikke ressourcer til bare at dele støttetimer ud til højre og venstre. Det er lidt for nemt altid bare at sende klagen retur til skolen!

skal vi ikke bare sige at jeg lå i ikke den dårligste gruppe.. min mor gjode en del.. som i seriøst meget med terpning ca 1 time hver evig enste dag.. så derfor fandt de det ikke nødvendigt at sende mig i læseklinink..

og nej måske var det ikke nødvendigt.. men fandme surt, når man kunne se hvilket løft det var og en del af dem fra læseklinikken gik direkte på gym.. hvor jeg bare fik afvide du er jo bolig svag.. tak for lort..

men ok det er så også 25 år siden

Anmeld

8. februar 2013

Pige2009

Giraffen skriver:

præcis... derfor ved jeg også godt at hvis jeg retter nogens fejl så er det for  min skyld og ikke for deres

Nemlig! Jeg kan bare ikke lade være!

Anmeld

8. februar 2013

Pige2009

Fenja09 skriver:

Ja det er selvfølgelig et rent gæt fra min side

Anmeld

8. februar 2013

Peanut

Jeg kan godt genkende det med stavelserne, og lægger da også mærke til når der er fejl, men går ikke rigtig op i det. Jeg tror det har noget med at gøre at "alle" unge mennesker nu her, er vokset op med mobil, og derfor bliver "dovne". Jeg er selv 25 år, og at eje en mobil og skrive sms, var meget nyt dengang jeg var teenager.

For mit vedkommende, kan det også have noget at gøre med at det er 10 år siden jeg gik i skole, også kan jeg ikke altid lige huske den korrekte endelse eller stavelse, også selvom jeg da selv synes jeg skriver ganske fornuftigt 

Jeg synes dog det er værre, når nogle skriver lange lange sætninger, uden komma, punktum eller afsnit. 

Anmeld

8. februar 2013

Muhmi

Sår længe jarj ka læsse hva dr står rør d marj ikke ind pend.....

Og de fleste kan jo efterhånden regne folks "dårlige" grammatik og stavning ud... Jeg retter min mand når han staver (i skoleopgaver), men det går mig ikke på at han ikke staver ligeså godt som jeg gør og det betyder virkelig ingenting, for jeg forstår hvad han skriver...

Han er ikke doven og han er heller ikke ordblind, han har bare ikke gjort så meget i det med at stave, han er kreativ som bare pokker og det er det han har brugt sin tid på

Anmeld

8. februar 2013

frkanonym

må ærligt indrømme, at jeg hader, når folk laver stavefejl. min kæreste gør det tit, da han ikke er særlig boglig. da vi gik i 10. klasse, rettede jeg tit hans stile for stavefejl. 

ord som "inu" og "enlig" eller lignende kan drive mig til vanvid. jeg har altid stavet fejlfrit i folkeskolen og på htx, dog kan der tit forekomme skrivefejl hos mig, da jeg skriver meget hurtig på et tastatur 

det eneste, jeg selv skriver som fejl er ik i stedet for ikke og sku i stedet for sgu, men det er af den simple grund, at jeg synes, det ser dumt ud at skrive sgu  

jeg ville aldrig rette et andet menneske, medmindre de selv bad om det, eller de blev ved med den samme fejl gentagende gange. jeg retter stadigvæk min kæreste, når han laver fejl. og min storesøster retter jeg også - samt min mor, men de spørger selv tit, hvordan man staver til de forskellige ord.

Anmeld

8. februar 2013

MorDk

frkanonym skriver:

må ærligt indrømme, at jeg hader, når folk laver stavefejl. min kæreste gør det tit, da han ikke er særlig boglig. da vi gik i 10. klasse, rettede jeg tit hans stile for stavefejl. 

ord som "inu" og "enlig" eller lignende kan drive mig til vanvid. jeg har altid stavet fejlfrit i folkeskolen og på htx, dog kan der tit forekomme skrivefejl hos mig, da jeg skriver meget hurtig på et tastatur 

det eneste, jeg selv skriver som fejl er ik i stedet for ikke og sku i stedet for sgu, men det er af den simple grund, at jeg synes, det ser dumt ud at skrive sgu  

jeg ville aldrig rette et andet menneske, medmindre de selv bad om det, eller de blev ved med den samme fejl gentagende gange. jeg retter stadigvæk min kæreste, når han laver fejl. og min storesøster retter jeg også - samt min mor, men de spørger selv tit, hvordan man staver til de forskellige ord.

Nu kan jeg ikke lade være... Men jeg har lært at man starter med STORT bogstav efter et punktum

Anmeld

8. februar 2013

Pige2009

Bassemor<3 skriver:

Meget infantilt og useriøst !

Præcis Og tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.