er 98% af Danmark ordblinde eller bare dovne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

frkanonym

MorDk skriver:

Nu kan jeg ikke lade være... Men jeg har lært at man starter med STORT bogstav efter et punktum

det ved jeg godt, men det er sjældent jeg gør det, når det bare er i sådanne forums som dette. men andre steder gør jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

MorDk

frkanonym skriver:

det ved jeg godt, men det er sjældent jeg gør det, når det bare er i sådanne forums som dette. men andre steder gør jeg

Ja og i et forum som dette skriver jeg som jeg snakker...

Men skriver nu altid STORT bogstav efter et punktum...

Anmeld

8. februar 2013

Laulund87

Jeg har ikke læst hele tråden og jeg ved godt det ikke er det samme, men det springer mig i øjnene når folk skriver "ord" som oxo, sys osv.

Ikke at jeg siger det er forkert, men jeg forstår ikke meningen med at lave om på ordene

Anmeld

8. februar 2013

Giraffen

raca skriver:

skal vi ikke bare sige at jeg lå i ikke den dårligste gruppe.. min mor gjode en del.. som i seriøst meget med terpning ca 1 time hver evig enste dag.. så derfor fandt de det ikke nødvendigt at sende mig i læseklinink..

og nej måske var det ikke nødvendigt.. men fandme surt, når man kunne se hvilket løft det var og en del af dem fra læseklinikken gik direkte på gym.. hvor jeg bare fik afvide du er jo bolig svag.. tak for lort..

men ok det er så også 25 år siden

der er aldrig noget der er for sent man har i DK masser af mulighed for dansk-undervisning også som voksen, så på et tidspunkt bliver det ens eget ansvar at tage fra hvis man fx ønsker en uddannelse

Anmeld

8. februar 2013

MorDk

Laulund87 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden og jeg ved godt det ikke er det samme, men det springer mig i øjnene når folk skriver "ord" som oxo, sys osv.

Ikke at jeg siger det er forkert, men jeg forstår ikke meningen med at lave om på ordene

Jeg skriver sys fordi det er sådan jeg udtaler det til daglig... det sys jeg os sådan sir jeg det  du høre ikke mig sige: Nej det synes jeg ikke. Men: Nej det sys jeg ik

Anmeld

8. februar 2013

Laulund87

MorDk skriver:

Jeg skriver sys fordi det er sådan jeg udtaler det til daglig... det sys jeg os sådan sir jeg det  du høre ikke mig sige: Nej det synes jeg ikke. Men: Nej det sys jeg ik

Jeg synes det lyder helt forkert når jeg siger det højt sådan der, men okay fair nok Men hvorfor stave det som man siger det?

Anmeld

8. februar 2013

MorDk

Laulund87 skriver:

Jeg synes det lyder helt forkert når jeg siger det højt sådan der, men okay fair nok Men hvorfor stave det som man siger det?

Fordi det er en hyggeside og derfor skriver jeg mange gange som jeg snakker...

Anmeld

8. februar 2013

Laulund87

MorDk skriver:

Fordi det er en hyggeside og derfor skriver jeg mange gange som jeg snakker...

Så det er kun her du skriver sådan? Altså jeg spørger jo bare fordi jeg ikke forstår det

Anmeld

8. februar 2013

raca

Giraffen skriver:

der er aldrig noget der er for sent man har i DK masser af mulighed for dansk-undervisning også som voksen, så på et tidspunkt bliver det ens eget ansvar at tage fra hvis man fx ønsker en uddannelse

det er da dejlig du lige ved hvad man bør...

jeg har taget de kurser... jeg har kæmpet og arbejdet mig opaf.. men alt sammen selvstendigt og på eget initativ.. jeg bliver aldrig super god, og der vil altid være fejl.. men jeg har nået en nivue hvor jeg kan tage en mellemlang vidergående uddanelse.. og hvor jeg ligger fagligt som en af de bedste i klasse.. jeg har kun et hurdel.. og det er at jeg ikke er super god til at stave.. og indimellem får bøjet et ord forkert. 

men det korte og lange er.. hvis jeg havde fået hjælpen mellem 4 og 10 klasse.. så havde jeg ikke fedttet rundt i uddannelses systemt i så mange år.. for det tager tid at lære fra bunden af, når grundstenende vakler..

Anmeld

8. februar 2013

MorDk

Laulund87 skriver:

Så det er kun her du skriver sådan? Altså jeg spørger jo bare fordi jeg ikke forstår det

Ja altså i fora gør jeg. Ville jo aldrig skrive sådan i en "ansøgning" eller et kort eller fx. arbejdsrelateret.

Kan du følge mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.