Laulund87 skriver:
Jeg spørger af nysgerrighed fordi jeg skriver ens alle steder. Men jeg taler selvfølgelig ikke ens med alle mennesker, men den måde jeg staver på, er ens. Lad være med at få det til at lyde som om jeg skriver at det er dybt forkert
Jeg er bare uforstående fordi jeg tror jeg ville blive vant til at skrive på en bestemt måde og ikke ville kunne veksle.
Jeg vil ikke sige, at jeg skriver ens alle steder - når jeg skriver læserbreve i aviser formulerer jeg mig anderledes end i et brev til en ven eller et indlæg her, men det handler om ordvalget, ikke stavningen.
På det område er jeg enig med dig - hvis man uden vanskeligheder KAN stave korrekt, hvorfor så bevidst lade være? For mig er det virkelig vigtigt, at der ikke går inflation i forkerte stavemåder, eftersom det skrevne læses af andre, som måske tager de forkerte stavemåder til sig.
Helt galt bliver det, når man sætter det til afstemning et sted som her, hvordan man staver et bestemt ord - det har jeg set et par gange - og op imod halvdelen stemmer på den forkerte stavemåde. Det er da både hurtigere og mere sikkert at tjekke det i retskrivningsordbogen, som findes online.
Anmeld