Fik I en barselsgave af jeres mand/kæreste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2013

spj

Jeg fik heller ikke noget nogen af gangene. Var også ret skuffet især efter første fødsel. Synes godt han kunne havde købt en lille ting, når nu jeg havde klaret 9 måneder hvor jeg kastede op flere gange om dagen. Han har dog også fået et par hentydninger til det.

Her anden gang fødte jeg dagen efter vores 8 års bryllupsdag og der fik jeg heller ikke noget. Var faktisk mega skuffet fordi vi altid giver hinanden bryllupsdags gave og jeg havde købt gave til ham. Har også kommenteret det flere gange, men det praler fuldstændig af på ham.

Også kan jeg altså godt blive en smule jaloux når veninderne sidder der med deres barsels gaver.

Synes det kunne være er sjovt minde at have.

I morgengave fik jeg endda en ring med 1 sten i også sagde han at når vi fik børn kunne jeg få en sten for hvert barn, så man kan jo ligesom sige at han selv havde lagt rimeligt meget op til en gave. Måske også derfor jeg blev skuffet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

baby012

tinasmor skriver:

" gavehaløj og forbrug" er jo fordi man holder af hinanden og gerne vil glæde den anden. Det samme er jo gældende når man har fødselsdag. Om man får en gave fordi manden er taknemelig for at man har skænket ham et barn, eller fordi man har fødselsdag eller en buket på en hverdag fordi han elskser en. Det kan jeg altså ikke få ondt i r--- af. Så kald du det bare forbrug. Det samme er vel gældende hvis du får en jule- eller fødselsdagsgave- om det så koster 30 kr eller 300 kr.

Men hvad skal han så have ? 

For han har vel ligeså meget skænket hende et barn ?  

Anmeld

2. februar 2013

Nadia&Daniel

lotchen skriver:

Hej piger

Jeg fødte en lækkerlas her for små 2 uger siden (). Fik den smukkeste mor-barn buket af mine forældre og har også fået blmster af noget familie, ellers er det selvfølgelig bassen og storebror der har fået gaver.

Har ikke fået noget af min kæreste - ikke engang en lille buket til en 50'er fra Brugsen. Og er sgu skuffet! Havde ikke forventet guld og diamanter, men bare en buket blomster som 'tak fro indsatsen'

Fik I noget af jeres partner? Eller er det bae mig, der forventer for meget???

Vi gav ikke hinanden noget  eller det vil sige: jeg gav den smukkeste bettepige til min mand, og han gav mig den smukkeste bettepige

Anmeld

2. februar 2013

Pige2009

lotchen skriver:

Hej piger

Jeg fødte en lækkerlas her for små 2 uger siden (). Fik den smukkeste mor-barn buket af mine forældre og har også fået blmster af noget familie, ellers er det selvfølgelig bassen og storebror der har fået gaver.

Har ikke fået noget af min kæreste - ikke engang en lille buket til en 50'er fra Brugsen. Og er sgu skuffet! Havde ikke forventet guld og diamanter, men bare en buket blomster som 'tak fro indsatsen'

Fik I noget af jeres partner? Eller er det bae mig, der forventer for meget???

Laura far gav mig en buket blomster

Anmeld

2. februar 2013

Tullepoder

Ved første fødsel fik jeg et par hjerteformet hvidgulds øreringe med diamanter. Havde ikke forventet noget, men en yderst velkommen overraskelse her anden gang, var pengene lidt små, så vidste godt jeg ikke fik noget. Men her 4 mdr efter, har jeg fået en iPhone 4 pigerne er jo selvfølgelig gaver nok i sig selv dermed ikke sagt at jeg siger nej til gaver

Anmeld

3. februar 2013

klmf

Tak til alle, der tog sig tid til at svare

Efter at have tænkt mere over det, synes jeg nu hverken jeg er forkælet eller forkert på den. Sammenligner det med andre store / halvstore begivenheder i vores liv, hvor det også ville være på sin plads med en lille erkendtlighed (igen, vi taler ikke om guld og diamanter, bare en lille ting eller en buket blomster). Det er trods alt min krop, der har fostret barnet i 40 uger, været igennem en hæsblæsende og yderst smertefuld fødsel og et efterforløb, der kunne have gjort det af med mig - så jeg forbeholder mig retten til at synes det ville have været rigtig rart med en barselsgave. Men lever fint for det og der er ingen krise over det - bare endnu et af parforholdets små og store spørgsmål

Rigtig god søndag til jer alle

Anmeld

3. februar 2013

Ciss

Jeg har ikke fået noget - ikke nogen af gangene.

Kan da også mærke et lille stik misundelse, når veninder viser smykker og diverse frem, som de har fået af sinde mænd i barselgave.

Men min mand er ikke sådan.

Han tænker ikke på den slags.

Han er heldigvis en rigtig god far for børnene, og det er jo det vigtigste. Han er bare ikke god til det der med at komme med en lille overraskelse eller erkendstlighed ved mærkedage.

Anmeld

3. februar 2013

TeamRocket

Fik en masse tøj, et par støvler og en ny jakke i gave af manden efter jeg fødte nr tre- men ikke jeg fik noget ved de to første og jeg var så skuffet. Selfølgelig er baby den bedste gave i sig selv, men en lille anerkendelse af at man lige har født er altså meget rart :-)

Anmeld

3. februar 2013

jydeinden

nu er jeg ikke gravid og har ej født, men jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skulle ligge et pres på ham til at give mig en gave.. hvis ikke jeg følte at vores barn var nok en gave så kunne jeg vel for pokker vel bare selv købe et eller andet.

Anmeld

3. februar 2013

B&J

jydeinden skriver:

nu er jeg ikke gravid og har ej født, men jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skulle ligge et pres på ham til at give mig en gave.. hvis ikke jeg følte at vores barn var nok en gave så kunne jeg vel for pokker vel bare selv købe et eller andet.

du har helt ret søde, vores daniel var en vidunderlig gave, men fik nu en halskæde men det var nu også en fødselsdagsgave så lidt begge dele fordi han er jo født den 4 og den 6 havde jeg fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.