Kan en pædofil ændre sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Dixen89

Kan slet ikke forstå du tør lade din far passe din søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

M (:

mariamiss6 skriver:

1. , en pædofil som ikke har fået/er i behandling for netop sin pædofili, kan ALDRIG ændre sig. DEr er ingen der siger, at en pædofil vil kaste sig over alle de børn han kommer i nærheden af, men dem som er tæt på ham vil i hvert fald altid være i højrisiko gruppen.

2. Du er en pige, dit barn er en dreng. Pædofile har også en kønsrelateret seksuel orientering, og nogle er kun til piger. 

Stadig, NEJ stol aldrig så meget på en pædofil, at du lader denne være alene med dit barn. 

Sæt dig ned med din mand i aften, snak med ham, og fortæl ham at din far ikke længere må være alene med dit barn i bare så meget som 5 minutter. 

Om du vil slå hånden helt af din far skal være helt op til dig. Det er forståeligt, og SLET IKKE unormalt, hvis du stadig elsker ham som den far han er, og hvis du ønsker at beholde ham i dit liv. 

Ved din mor at det er sket? Hvis ikke, skal du selv beslutte om hun bør vide det. 

Men jeg mener faktisk, at du og din kæreste, når din kæreste har slugt det, og kan forholde sig roligt, skal sætte jer SAMMEN og tale med din far, og fortælle ham, at du ikke ønsker at han er alene med dit barn (hvis altså du vælger at holde kontakten til ham). At du er vred på ham, og at han virkelig har skadet dig, og at du ikke ved om du nogen sinde kan tilgive ham igen. 
Fortæl ham, at du ikke stoler på ham, og at han derfor ikke må være alene med dit barn, og hvis han ikke kan respektere det i ro og mag, så synes jeg ærligt talt du skal droppe ham, for så er han ikke sin rolle værd i jeres liv. 

Hvis din mor ikke ved det, kan du jo fortælle ham (hvis du altså har tænkt dig at holde det hemmeligt for din mor) at hvis han ikke kan respektere dit valg, og dine regle romkring jeres barn, så vil du fortælle det hele til din mor, og i øvrigt slå hånden af ham på alle måder. 

Sig også til ham, at du synes han skal gå i behandling, da det gør dig mest tryg, og da det vil glæde dig hvis du kan se at hanv ed han har gjort noget der er ALDELES FORKERT OG ALTØDELÆGGENDE....

Der er ingen der siger du skal gøre de ting her jeg skrev, med hensyn til at tale med din far. Du kan helt skippe den del hvis du vil. Men hvis du ønsker at beholde ham i dit liv, og forsøge at komme helskindet igennem din barndoms oplevelser med ham, og samtidig være god for dit barn, så synes jeg det er en god idé.
Både fordi det kunne ske at din far fik øjnene op for hvad han faktisk har gjort, men også fordi det er på sin plads at han får en reprimande (nu hvor det er for sent at anmelde ham og dermed tvinge ham i behandling).

Uanset hvad du vælger, så synes jeg du som minimum SKAL fortælle din kæreste at din far har gjort det her mod dig, og at i bliver nødt til at stå sammen om at din far aldrig må være alene med den lille.... 
Hvis du ikke fortæller din mor de her ting, skal du huske på, at det at din far aldrig må være alene med den lille, betyder at din mor og far ikke kan passe den lille hvis din far på nogen som helst måde kommer til at være der også. for hvis du ikke fortæller det til din mor, kan hun ikke beskytte den lille, dahun jo så er i god tro, hvis hun lader din far skifte eller putte eller hvad ved jeg.

SÅ godt og konstruktivt formuleret!  Er helt enig! 

Anmeld

24. januar 2013

M (:

mariamiss6 skriver:

Tak skal du have. 

Jeg ved at det er svært for RIGTIG mange at forstå, at man faktisk kan elske sin krænker. Men sådan er facts bare. 

Man elsker et menneske, og hader dets ugerninger. Det kan jo godt være rigtig svært at vide hvordan man skal placere sine følelser. OG at blive vred på trådstarter er i hvert fald ikke konstruktivt, i mine øjne. 

Det er rigtig at barnet muligvis har været i fare, eller allerede har været udsat for noget, HVIS denne pædofil også er til drenge. 

Jeg håber trådstarter får styr på det med det samme, og at hun som minimum fortæller sin kæreste at faren har gjort det her (det behøver jo ikke være i detaljer kære TS, du kan bare sige at din far har begået overgreb mod dig, og at du har indset nu, at du ikke vil have ham alene sammen med dit barn, da du ikke kan vide hvad konsekvenserne vil være ved det).

Og MANGE tak fordi du vedkender dig enig Jeg kunne forestille mig at der sidder nogle stykker derude og krummer tæer over mig lige nu  

Er fuldstændig enig i dine indlæg! 

Til TS: Tag dig ikke af alle de hårde kommentarer herinde, det er bare så nemt at lade sig forarge over andre. Du har jo gjort det, du troede var det bedste, og har nu indset, at det ikke var tilfældet - og bedre sent end aldrig.. 

Anmeld

24. januar 2013

IG

Anonym skriver:

Hej piger jeg er blevet misbrugt af min far som 14 årige .

Nu har jeg en søn og en mand og min mand ved ik noget.

Vi har kontakt med mine forældre og de passer tit min søn.

Selvom jeg har været falsk overfor mine forældre og har en facade når jeg ser dem . Så kan jeg mærke minderne aldrig forsvinder

Men hvad gør jeg ? Skal jeg fortælle det til min mand eller tro på min far er ændret ?

Nej, det tror jeg ikke på h*n kan.

Anmeld

24. januar 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej piger jeg er blevet misbrugt af min far som 14 årige .

Nu har jeg en søn og en mand og min mand ved ik noget.

Vi har kontakt med mine forældre og de passer tit min søn.

Selvom jeg har været falsk overfor mine forældre og har en facade når jeg ser dem . Så kan jeg mærke minderne aldrig forsvinder

Men hvad gør jeg ? Skal jeg fortælle det til min mand eller tro på min far er ændret ?

ville ikke gå uden at give en krammer..

jeg syntes ikke det er forsent at fortælle det til din mand..han er trods alt din mand og tror du vil have det godt med at få lettet hjertet..

det en stor hemmelighed du bære på og det burde ingen bære på alene..

syntes du skal snakke med din mand..dernæst din far og forklare at han ikke længere kan få lov at passe jeres barn..

der var ingen der beskyttede dig som lille men du skal beskytte din søn..fordi du ved hvor forfærdeligt det vil være hvis noget skulle ske ham....

din far har gjort noget grotest og uacceptabelt..men han er din far, og dit kød og blod..og grunden til at du er her i dag..derfor forstår jeg at situationen er svær for dig...og jeg tror ikke på at man kan vide hvad man selv ville gøre når man ikke har stået i lignende situation..

men først og fremmest..så syntes jeg ikke han skal passe din søn mere

håber du får snakket om tingene med nogen..

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har fortalt min mand det nu . Sku lige ha mod til det . Han tog det pænt og støttede mig.

Han sagde han er der for mig lige meget hvad .

Han vil ikk ha vi har kontakt til mine forældre længere :/

Hvad skal jeg gør?

Min far græder og min mor gør når de ringer til mig og siger undskyld . Det er skide hårdt hvad skal jeg? Hvad skal jeg sige?

De siger de ikke har andre og vi har haft det her almindelig liv med dem i mange år til nu hvor jeg er kommet ud med hemmeligheden.

Jeg har også ondt af dem , det er trods alt mine forældre jeg elsker dem alligvel selvom jeg er rasende på dem fra dengang .

Anmeld

24. januar 2013

B&J

Faith skriver:

Nu må du ikke tage det ilde op. Men forstår simpelthen ikke du tør lade din far passe dit barn efter det han har gjort mod dig. Er faktisk en kende rystet.

Anmeld

24. januar 2013

1990h

Anonym skriver:

Jeg har fortalt min mand det nu . Sku lige ha mod til det . Han tog det pænt og støttede mig.

Hvad skal jeg gør?

Min far græder og min mor gør når de ringer til mig og siger undskyld . Det er skide hårdt hvad skal jeg? Hvad skal jeg sige?

De siger de ikke har andre og vi har haft det her almindelig liv med dem i mange år til nu hvor jeg er kommet ud med hemmeligheden.

Jeg har også ondt af dem , det er trods alt mine forældre jeg elsker dem alligvel selvom jeg er rasende på dem fra dengang .

godt du fik sagt det..og fik taget mod til dig..det var det bedste at gøre.

og dejligt at du har en mand der støtter dig.

men puha den er godt nok svær..

for ja det dine forældre..dit kød og blod..som desværre har svigtet dig i din ungdom..

mon ikke i skal have lidt til hver for sig og tænke tingene igennem.

jeg forstår godt din kæreste..og jeg forstår godt at jeres dreng ikke skal være i nærheden af jeres far alene..men hvis du føler de sidste par år at du måske har tilgivet på en måde..om ikke andet så din mor? så kunne i måske stadig have kontakt..

arghj..ved virkelig ikke hvad jeg vil råde dig til

Anmeld

24. januar 2013

Monski

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gør?

Hold da op en omgang du må være igennem lige nu ..
For det første synes jeg du skal respekterer din mand ikke vil have noget med dem at gøre.
For det andet så synes jeg aldrig at de skal have lov til at passe jeres søn igen. Aldrig!
Når det så er sagt så er der ingen der kan bestemme hvad DU har brug for af kontakt til dine forældre. Hvis du stadig føler du kan ses med dem så er der ingen der skal stoppe dig, så længe din mand og søn ikke er blander ind i det.

Det må virkelig været hårdt og håber kun det bedste for dig

Anmeld

24. januar 2013

hautecouture

Monski skriver:

Hold da op en omgang du må være igennem lige nu ..
For det første synes jeg du skal respekterer din mand ikke vil have noget med dem at gøre.
For det andet så synes jeg aldrig at de skal have lov til at passe jeres søn igen. Aldrig!
Når det så er sagt så er der ingen der kan bestemme hvad DU har brug for af kontakt til dine forældre. Hvis du stadig føler du kan ses med dem så er der ingen der skal stoppe dig, så længe din mand og søn ikke er blander ind i det.

Det må virkelig været hårdt og håber kun det bedste for dig

Erklærer mig enig her.

alt det bedste til ts, det må være frygteligt svært. 

Respektér din mands ønske, men besøg dine forældre alene hvis du føler behov for det og hvem ved - måske, om noget tid, kan I igen få kontakt alle 5 - men det skal absolut ikke være før din mand er klar og du må for Guds skyld aldrig lade din søn være alene med dem/ham igen  

Mange kram og varme tanker - er dejligt at høre, at du har en god og solid støtte i din mand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.