Nej, det er velkendt at en pædofil, altid er en pædofil.
Der er nogen der spørger til hvordan du kan lade dit barn passe af ham; De fleste kender nok bedst til betegnelsen "Stockholm syndromet" hvor man får sympati for den der har taget en til fange. Det er meget lig det. Du tænker sikkert at han heller ikke var skyld i alt osv. Alt andet lige tænker jeg at du har sympati for din far, siden du synes at du skal lide, og han skal gå fri.
Det er også svært som misbrugt at forstå hvor grænsen går. Gik han for langt overfor dig? og hvornår gik han for lang? er det kun piger? eller drenge også? Det er meget svært at vide hvor grænsen går når man er misbrugt. Går man over grænsen når man aer et barn på ryggen, uden der er tøj på? Lagde man selv op til det? Hvad sagde ens far til en? Lod han dig tro at du selv ville osv.
Men nej, han vil altid være den der gik over grænsen og forbrød sig, og det holder han aldrig op med.
Så som det også bliver foreslået tidligere, så er du nød til at fortælle det til din mand. Han bliver måske sur, fordi du ikke har nævnt det tidligere og du har ladet din far passer jeres barn. Men fortæl ham hvor svært det er for dig og at du inderst inde troede din far var ovre det. At du stadig tror det, men dybest set ikke ved om det er rigtigt og du har brug for at han hjælper dig og støtter dig.
Og så må I beholde jeres barn hjemme og din mor må komme og besøge jer.
Det er svært og jeg føler med dig. Kender det desværre - dog ikke med min far, men min storebror.

Anmeld