Klar til at få passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

modesty

For vores vedkommende bliver det første pasning, udover en enkelt gang på en halv time af min mor, på 10,5 time

10 timer og 200 km. væk med en baby på 3,5 mdr., det synes jeg er alt, alt for meget. Det ville jeg slet ikke have kunnet gøre da min dreng havde den alder (jeg dømmer ikke andre der kan, det må de jo helt selv om). Vi gik højst i biffen sammen efter han var blevet lagt, hvor min mor og far sad derhjemme mens han sov.

Det længste han er blevet "passet" nu hvor han er 15 mdr. er 7,5 timer i vuggestuen.

Og jeg er først nu begyndt at føle mig klar til at min mor og far (som han kender MEGET godt) kan have ham en overnatning. Men der går nok et par måneder til før det sker.

Jeg synes at du skal lytte til dig selv og sk*de på hvad svigerfamilien siger og tænker. Du skal gøre hvad du mener er bedst for dig selv og dit barn.

Men hvorfor tager I ikke baby med? Hvad er det I skal?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

LilleChelle

Zafir skriver:

Der er MEGET stor forskel på mine piger temperaments mæssigt OG så var jeg 2. gangs mor med Frigg og jeg vidste godt at mit barn KUNNE møzzes af andre end mig

OGså sov hun 4-5 timer hverdag til middag Så hun opdagede ikke at hun blev passet. Idun trængte RIGTIG meget til en eftermiddag KUN med mor og far og IKKE lillesøster.

Så ja - mega stor forskel, men det var slet ikke noget jeg blev presset til, det føltes bare ok.

Men du skal IKKE lade dig presse. Det er DIN baby og DU føler det der er bedst

Og hvems behov tror de der presser dig de opfylder? Det er jo nok ikke din babys ihvertfald...

Ja, det bliver måske nemmere ved nummer to. 

- Ja, de kan jo ikke opfylde mit behov for at være sammen med ham, når de passer ham. Øv når man har en kæreste og en svigerfamilie der presser  

Anmeld

22. januar 2013

LilleChelle

Kay skriver:

men det er i jo så ik... for man kan ik diktere andre følelser... og hvis du føler et behov for at havde ham tæt på lidt endnu så skal du havde lov til det...

det er en ting jeg hader det er når folk... der i blandt min egen mand siger jeg ik kan eller må føle som jeg gør... for det er kun mig der kender mine følelser... ligesom det kun er dig der kender dine... og dem skal du havde lov at havde og arbejde med på din måde... sådan er det bare! bum!

ja man skal være fælles om beslutningerne og forældre rollen... og der i ligger der også at lytte til hinandens følelser!

Det gør bare så ondt at få at vide jeg er overbeskyttende, fordi jeg ikke føler mig klar til at bassen skal passes så længe endnu .. 

Det får mig nærmest til at føle mine følelser er forkerte. 

Anmeld

22. januar 2013

LilleChelle

JulieWH skriver:

Ja og det er selvfølgelig også en faktor (som jeg glemte)

Hehe  

Anmeld

22. januar 2013

LilleChelle

modesty skriver:

10 timer og 200 km. væk med en baby på 3,5 mdr., det synes jeg er alt, alt for meget. Det ville jeg slet ikke have kunnet gøre da min dreng havde den alder (jeg dømmer ikke andre der kan, det må de jo helt selv om). Vi gik højst i biffen sammen efter han var blevet lagt, hvor min mor og far sad derhjemme mens han sov.

Det længste han er blevet "passet" nu hvor han er 15 mdr. er 7,5 timer i vuggestuen.

Og jeg er først nu begyndt at føle mig klar til at min mor og far (som han kender MEGET godt) kan have ham en overnatning. Men der går nok et par måneder til før det sker.

Jeg synes at du skal lytte til dig selv og sk*de på hvad svigerfamilien siger og tænker. Du skal gøre hvad du mener er bedst for dig selv og dit barn.

Men hvorfor tager I ikke baby med? Hvad er det I skal?

Jeg synes også selv det er ALT for meget, men bliver presset fra både kæresten og svigerfamilien. 

Og får at vide jeg bare er overbeskyttende, og at jeg jo aldrig bliver klar til at få ham passet  

Anmeld

22. januar 2013

Kay

LilleChelle skriver:

Det gør bare så ondt at få at vide jeg er overbeskyttende, fordi jeg ikke føler mig klar til at bassen skal passes så længe endnu .. 

Det får mig nærmest til at føle mine følelser er forkerte. 

fortæl dem at du har snakket med mange kvinder og du ik er den eneste... altså min mødregruppe er næsten forarget over at elna skal passes på lørdag... fordi vi skal til fest... og deres er 1 måned ældre end elna...

Anmeld

22. januar 2013

MorDk

Muhmi skriver:

Man er klar, når man er klar.. Ikke før... Vil ikke anbefale at du tvinger det, for det føles IKKE rart hvis man ikke er klar.....

Enig! Følg dit hjerte ♥

Anmeld

22. januar 2013

modesty

Jeg synes også selv det er ALT for meget, men bliver presset fra både kæresten og svigerfamilien. 

Og får at vide jeg bare er overbeskyttende, og at jeg jo aldrig bliver klar til at få ham passet  

Det lyder som en virkelig ufed svigerfamilie du har. Og hvis jeg må sige det, så synes jeg at det er for dårligt at din kæreste ikke støtter dig.

Du kommer sandsynligvis til at tage mange kampe med dem fremover hvis de har så anderledes et syn på børneopdragelse end du har, så hvis jeg var dig, ville jeg stå fast fra starten så de lærer at respektere dine valg som mor.

Anmeld

22. januar 2013

isabellasmor

modesty skriver:

Det lyder som en virkelig ufed svigerfamilie du har. Og hvis jeg må sige det, så synes jeg at det er for dårligt at din kæreste ikke støtter dig.

Du kommer sandsynligvis til at tage mange kampe med dem fremover hvis de har så anderledes et syn på børneopdragelse end du har, så hvis jeg var dig, ville jeg stå fast fra starten så de lærer at respektere dine valg som mor.

Anmeld

22. januar 2013

LilleChelle

Kay skriver:

fortæl dem at du har snakket med mange kvinder og du ik er den eneste... altså min mødregruppe er næsten forarget over at elna skal passes på lørdag... fordi vi skal til fest... og deres er 1 måned ældre end elna...

Jeg har sagt til kæresten at sådan er der altså mange der har det, og at det er helt normalt. Men det mener han ikke der er og at jeg bare er overbeskyttende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.