Klar til at få passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Hvad mener du med passet?

Mine forældre kom og gik tur med barnevognen mens min søn sov fra han var ret lille, måske 2-3 uger.

Da han blev større (efter han startede i vuggestue og jeg på arbejde - da han var 11 mdr.), kom de tit og tog ham i et par timer når hverdagen ikke lige hang sammen, og det benytter vi os stadig af i stor stil. Jeg elsker at han har så tæt et forhold til mine forældre. 

Han er endnu ikke blevet passet med overnatning - han er 15 mdr.

For vores vedkommende bliver det første pasning, udover en enkelt gang på en halv time af min mor, på 10,5 time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

LilleChelle

Fenja09 skriver:

Man er klar når man føler sig klar og selvfølgelig med føling på, at den lille også er klar. Vi startede i det små med en time her og et par timer der. Første gang vores datter skulle passes med overnatning var hun 10 måneder og hun var nede ved sin mormor og moster. Selvom jeg vidste at hun trivedes dernede og det hele nok skulle gå, så tror jeg altid man vil have en mindre knude i maven allerførste gang.

Knuden i maven bliver mindre for hver gang. Hun er nu snart 17 måneder og har været passet med overnatning 2 gange. Men hun har været oppe og overnatte ved sin farmor og farfar sammen med sin far - uden mig. Men det er noget andet når farmand er der.

/Fenja

Ja okay .. Her er han kun 3,5 måned når han skulle passes i 10,5 time, kun passet en gang før i en halv time af min mor .. 

Jeg frygter det, og sidder allreede nu knapt 3 uger før, og græder over det, fordi jeg ikke føler mig klar

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

JulieWH skriver:

Jeg tror det afhænger af mange faktorer - barnet, forældrene, overskuddet, dem som skal passe barnet første gang.

Isabel blev passet af mine forældre første gang da hun var 6 uger. Vi afleverede hende klokken 10 og hentede hende klokken 19. Derefter blev det til nogle kortere "pasninger". Da hun var omkring 6 måneder overnattede hun så hos mine forældre.

Var hun flaskebarn ?

Anmeld

21. januar 2013

Chili

LilleChelle skriver:

Hvornår er man klar til at få passet sit barn? 

Jeg føler mig slet ikke klar til at få passet min lille dreng endnu  

Min mand og jeg har tænkt os at tage i biffen og ud og spise her i næste måned og der er Oliver også ca. 3½ måned

Vi trænger bare til lidt tid sammen Men vi kommer hele tiden til at være 10min. fra vores lille guldklump, så vi kan altid komme hurtigt derhen, hvis nu

Vores dreng er flaskebarn, så på den måde er det også nemmere

Yderligere pasning, altså med overnatning osv. vil jeg slet ikke kunne endnu! Jeg vil gerne have ham om aftenen og natten selv, selvom han sover igennem. Men det er stadig rutinen i det, den vil jeg helst ikke ødelægge...
Og ville slet ikke kunne undvære ham så længe heller!

Anmeld

21. januar 2013

raca

LilleChelle skriver:

Dejligt at i har fået det til at køre lidt bedre

Det vil være 10,5 time - og bassen sover absolut ikke i løbet af dagen - kun små powernaps ved brystet .. 

jammen så er han jo for lille til at blive passet.

længre er den jo ralt ikke.. i den alder har jeg bare taget mine med.. de havde brug for mig slut, og hvis ikke de var velkommende tja så skulle jeg barei kke med længre var den ikke..

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

Tulle28 skriver:

Det ved man bedst selv Det er jo meget forskelligt, min datter er 2,10 år og det er faktisk først nu jeg har det OK med at hun bliver passet med overnatning. Nu kan hun sige at hun gerne vil og hvis noget ikke er OK, før synes jeg mere det var for vores (og ikke mindst bedsteforældrenes) skyld, hvis hun blev passet.

Der kommer jo en dag, hvor man skal på job og der er man jo nødt til at få dem passet, klar eller ej. Men udover det, så synes jeg man skal mærke efter indeni og ikke lade sig presse. Min svigermor har presset på, siden den dag min store datter blev født

Ja, det gør man nok. 

Jeg føler det er meget tidligt allerede at skulle have bassen passet når han kun er 3,5 måned og i 10,5 time  

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

Kay skriver:

altså da elna var 1-2 måneder blev hun passet 1 time af min mor et par gange... 4 måneder gammel blev hun passet i 2-3 timer af min bror og hans kæreste og på lørdag skal hun passes fra ved 5 tiden til om natten da v skal til fest....

kan godt forstå du ik har lyst til at være væk fra en 3 måneders baby i 10 timer

Hvor dejligt i trapper sådan op. 

Og dejligt at jeg da åbenbart ikke bare er en sippet og dårlig mor fordi jeg ikke føler mig klar til at få ham passet så længe. 

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

Mettefpigen skriver:

Det er jo forskelligt hvornår man er klar til at baby skal passes.... Her var vi tvunget til bassen skulle passes med overnatning da han var 11 dage.. Men har fra han var 1 måned fået ham passet i en weekend hver måned....

Hold da op .. det var meget. 

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

UmmA skriver:

Vent til du er klar og start så først med kort tids pasning.Min dreng er 17mdr og er ikke blevet passet endnu, men min situation er så også lidt anderledes da jeg bor i udlandet

Ja, det vil jeg også helst .. Føler mig slet ikke klar til at han skal passet så længe endnu ..

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

Chili skriver:

Min mand og jeg har tænkt os at tage i biffen og ud og spise her i næste måned og der er Oliver også ca. 3½ måned

Vi trænger bare til lidt tid sammen Men vi kommer hele tiden til at være 10min. fra vores lille guldklump, så vi kan altid komme hurtigt derhen, hvis nu

Vores dreng er flaskebarn, så på den måde er det også nemmere

Yderligere pasning, altså med overnatning osv. vil jeg slet ikke kunne endnu! Jeg vil gerne have ham om aftenen og natten selv, selvom han sover igennem. Men det er stadig rutinen i det, den vil jeg helst ikke ødelægge...
Og ville slet ikke kunne undvære ham så længe heller!

Jeg vil også gerne tage ud og spise etc. hvor jeg er i byen og ikke mere end 10 min. fra ham, hvis han eksempelvis ikke vil spise eller passeren ikke kan få ham til ro. 

Men når jeg skal være 200 km. væk, og så længe - så virker det hele uoverskueligt og jeg føler mig slet ikke klar til det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.