Klar til at få passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.309 visninger
76 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

LilleChelle

Hvornår er man klar til at få passet sit barn? 

Jeg føler mig slet ikke klar til at få passet min lille dreng endnu  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

GUSO

LilleChelle skriver:

Altså i længere tid eller?? Albert er blevet passet et par gange bare 1 times tid :0) (af min mor) første gang var han vel 2 1/2 mdr det var bare ca 1/2 time.. Hvor gammel er din dreng??

Anmeld

20. januar 2013

Muhmi

LilleChelle skriver:

Man er klar, når man er klar.. Ikke før... Vil ikke anbefale at du tvinger det, for det føles IKKE rart hvis man ikke er klar.....

Anmeld

20. januar 2013

4xGreve

Milo er blevet passet 1 gang fra 12.30-19 hjemme ved mine forældre også nede ved DP og jeg er stadig ikke klar ( han bliver 1 år til feb.) 

Anmeld

20. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er meget forskellig! Og der er jo også stor forskel på om vi snakker pasning i et par timer,eller om det er pasning med overnatning osv.

Thea har ik været en uge gammel inden hun blev passet af sygeplejerskne på sygehuset et par timer, mens mig og kærsten fik ordnet nogle praktiske ting. Hun er født 6 uger før tid.

Første gang hun blev passet med overnatning var hun ca 6-7 mdr gammel. 

Alberte som nu er 6 1/2 mdr er blevet passet et par gange af mormor, så vi har ku tá feks i biografen med thea. Det har vi timet så hun bare sku sove til middag, mens hun blev passet.

Af en eller anden grund, syntes jeg det var meget letter for mig, at få thea passet ude, end nu med alberte. Så for mig er der også stor forskel, fra barn til barn.

Syntes i ska gøre det når i er klar, så i alle ka få en god oplevelse! Vh stine

Anmeld

20. januar 2013

Victoriasmor88

Nu kan jeg ikke huske hvornår Victoria blev passet i et kortere tidsrum første gang, men i fredags blev hun passet med overnatning for første gang.. OG det krævede rigtig meget af mig.

Victoria havde de første 3 måneder kolik og en general hård start på livet. Mit behov for at få hende passet har aldrig rigtig været der, og her det sidste halve år har det virkelig været ned af bakke for min mand og jeg. Han ville ikke presse mig til at få hende passet før at jeg selv var klar til det, men vi har begge været klar over at vi trængte til tid for os selv hvis vi skulle finde tilbage igen. Min dejlige mand har virkelig prøvet alt for at få os bragt sammen igen og jeg kan på ingen måde bebrejde ham for at ville have bare en aften alene med mig, jeg har bare levet rigtig længe i min egen lille "mor-bobbel"

Det gik i sidste uge op for mig at JEG måtte gøre noget, så jeg tog skridtet videre og ringede til min svigermor som i forvejen har været rigtig meget på banen omkring Victoria, og de har et fantastisk forhold. Hun sagde ja til at passe fra fredag til lørdag morgen og vi afleverede kl. 16 og hentede kl. 9 næste dag. Behøver jeg sige at vi havde en fantastisk aften min kæreste og jeg  og sidder nu tilbage med et overskud vi ikke har haft i 1 1/2 år - Hun sendte billeder af vores søde pige som bare havde det vildt sjovt sammen med sin farfar og blev lagt i seng kl. 19 hvor hun så først vågnede igen kl. 8.15 mæste morgen 

Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget for mig selv, min mand og min datter  

Det var bare lige min historie.. Nu ved jeg jo ikke om du bare mente et par timers pasning eller med overnatning  

Anmeld

21. januar 2013

modesty

Hvad mener du med passet?

Mine forældre kom og gik tur med barnevognen mens min søn sov fra han var ret lille, måske 2-3 uger.

Da han blev større (efter han startede i vuggestue og jeg på arbejde - da han var 11 mdr.), kom de tit og tog ham i et par timer når hverdagen ikke lige hang sammen, og det benytter vi os stadig af i stor stil. Jeg elsker at han har så tæt et forhold til mine forældre. 

Han er endnu ikke blevet passet med overnatning - han er 15 mdr.

Anmeld

21. januar 2013

Fenja09

LilleChelle skriver:

Man er klar når man føler sig klar og selvfølgelig med føling på, at den lille også er klar. Vi startede i det små med en time her og et par timer der. Første gang vores datter skulle passes med overnatning var hun 10 måneder og hun var nede ved sin mormor og moster. Selvom jeg vidste at hun trivedes dernede og det hele nok skulle gå, så tror jeg altid man vil have en mindre knude i maven allerførste gang.

Knuden i maven bliver mindre for hver gang. Hun er nu snart 17 måneder og har været passet med overnatning 2 gange. Men hun har været oppe og overnatte ved sin farmor og farfar sammen med sin far - uden mig. Men det er noget andet når farmand er der.

/Fenja

Anmeld

21. januar 2013

anynom

Jeg tror det afhænger af mange faktorer - barnet, forældrene, overskuddet, dem som skal passe barnet første gang.

Isabel blev passet af mine forældre første gang da hun var 6 uger. Vi afleverede hende klokken 10 og hentede hende klokken 19. Derefter blev det til nogle kortere "pasninger". Da hun var omkring 6 måneder overnattede hun så hos mine forældre.

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

GUSO skriver:

Altså i længere tid eller?? Albert er blevet passet et par gange bare 1 times tid :0) (af min mor) første gang var han vel 2 1/2 mdr det var bare ca 1/2 time.. Hvor gammel er din dreng??

Min dreng er 3 måneder nu. Og vi er inviteret til herning af kærestens nye arbejde - hvilket vil være 10 timer fra vi bliver hentet til vi er hjemme igen, hvis ikke der er forsinkelser. 

Jeg vil rigtig gerne med, for jeg får nok aldrig den chance igen - men jeg føler mig slet ikke klar til at skulle være væk fra ham så længe  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.