Klar til at få passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

LilleChelle

Muhmi skriver:

Man er klar, når man er klar.. Ikke før... Vil ikke anbefale at du tvinger det, for det føles IKKE rart hvis man ikke er klar.....

Nej - jeg frygter også at jeg så får en dårlig oplevelse ved det, og derved ikke 'tør' igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

LilleChelle

4xGreve skriver:

Milo er blevet passet 1 gang fra 12.30-19 hjemme ved mine forældre også nede ved DP og jeg er stadig ikke klar ( han bliver 1 år til feb.) 

Øv altså. 

- jeg håber virkelig det bliver bedre når han begynder i institution, hvor jeg selv kan bestemme hvornår jeg henter ham. 

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

StineW79 skriver:

Tror det er meget forskellig! Og der er jo også stor forskel på om vi snakker pasning i et par timer,eller om det er pasning med overnatning osv.

Thea har ik været en uge gammel inden hun blev passet af sygeplejerskne på sygehuset et par timer, mens mig og kærsten fik ordnet nogle praktiske ting. Hun er født 6 uger før tid.

Første gang hun blev passet med overnatning var hun ca 6-7 mdr gammel. 

Alberte som nu er 6 1/2 mdr er blevet passet et par gange af mormor, så vi har ku tá feks i biografen med thea. Det har vi timet så hun bare sku sove til middag, mens hun blev passet.

Af en eller anden grund, syntes jeg det var meget letter for mig, at få thea passet ude, end nu med alberte. Så for mig er der også stor forskel, fra barn til barn.

Syntes i ska gøre det når i er klar, så i alle ka få en god oplevelse! Vh stine

Ohh - jeg ville sådan ønske han bare ville sove pasningen væk.. 

- Han sover bare ikke rigtig i løbet af dagen - kun hans små powernaps ved brystet. Og det er der jo ikke når jeg ikke er her. 

Og det 10,5 time han skulle passes allerede som 3,5 måneders. Og jeg føler mig slet ikke klar til at skulle være fra ham så længe  

Anmeld

21. januar 2013

Kay

altså da elna var 1-2 måneder blev hun passet 1 time af min mor et par gange... 4 måneder gammel blev hun passet i 2-3 timer af min bror og hans kæreste og på lørdag skal hun passes fra ved 5 tiden til om natten da v skal til fest....

kan godt forstå du ik har lyst til at være væk fra en 3 måneders baby i 10 timer

Anmeld

21. januar 2013

Mettefpigen

Det er jo forskelligt hvornår man er klar til at baby skal passes.... Her var vi tvunget til bassen skulle passes med overnatning da han var 11 dage.. Men har fra han var 1 måned fået ham passet i en weekend hver måned....

Anmeld

21. januar 2013

mortilnoahogmelina

Jeg synes det er enormt svært at svare på .
Med den første var han 11 måneder da han blev passet .

Her 2 gang var hun kun 5 uger . Hun har koliK og vi havde begge brug for et par timers ro . Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for både min kæreste og mig men os den store . Ham nød virkelig at tuller rundt her hjemme . Og vi kom tidligt i seng fik lov at sove hele 11 timer . Jeg sov Max 5 timer om natten afbrudt konstant fordi hun græd . Hun er efterfølgende blevet passet 2 gange . Og kan godt være det lyder hårdt og måske ikk forsvarligt i andres øjne . Men det har simpelthen givet os den overskud der skal til hver evig eneste dag med en baby som græder 8-10 timer . Jeg har aldrig fortrudt det . Men jeg synes absolut ikk det er rart at aflevere hende . Men det er en nødvendighed her .
Hun er 11 uger .

Anmeld

21. januar 2013

Hulubulu86

Vent til du er klar og start så først med kort tids pasning.Min dreng er 17mdr og er ikke blevet passet endnu, men min situation er så også lidt anderledes da jeg bor i udlandet

Anmeld

21. januar 2013

LilleChelle

Prinsesse2ben skriver:

Nu kan jeg ikke huske hvornår Victoria blev passet i et kortere tidsrum første gang, men i fredags blev hun passet med overnatning for første gang.. OG det krævede rigtig meget af mig.

Victoria havde de første 3 måneder kolik og en general hård start på livet. Mit behov for at få hende passet har aldrig rigtig været der, og her det sidste halve år har det virkelig været ned af bakke for min mand og jeg. Han ville ikke presse mig til at få hende passet før at jeg selv var klar til det, men vi har begge været klar over at vi trængte til tid for os selv hvis vi skulle finde tilbage igen. Min dejlige mand har virkelig prøvet alt for at få os bragt sammen igen og jeg kan på ingen måde bebrejde ham for at ville have bare en aften alene med mig, jeg har bare levet rigtig længe i min egen lille "mor-bobbel"

Det gik i sidste uge op for mig at JEG måtte gøre noget, så jeg tog skridtet videre og ringede til min svigermor som i forvejen har været rigtig meget på banen omkring Victoria, og de har et fantastisk forhold. Hun sagde ja til at passe fra fredag til lørdag morgen og vi afleverede kl. 16 og hentede kl. 9 næste dag. Behøver jeg sige at vi havde en fantastisk aften min kæreste og jeg  og sidder nu tilbage med et overskud vi ikke har haft i 1 1/2 år - Hun sendte billeder af vores søde pige som bare havde det vildt sjovt sammen med sin farfar og blev lagt i seng kl. 19 hvor hun så først vågnede igen kl. 8.15 mæste morgen 

Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget for mig selv, min mand og min datter  

Det var bare lige min historie.. Nu ved jeg jo ikke om du bare mente et par timers pasning eller med overnatning  

Dejligt at i har fået det til at køre lidt bedre

Det vil være 10,5 time - og bassen sover absolut ikke i løbet af dagen - kun små powernaps ved brystet .. 

Anmeld

21. januar 2013

Tulle28

Det ved man bedst selv Det er jo meget forskelligt, min datter er 2,10 år og det er faktisk først nu jeg har det OK med at hun bliver passet med overnatning. Nu kan hun sige at hun gerne vil og hvis noget ikke er OK, før synes jeg mere det var for vores (og ikke mindst bedsteforældrenes) skyld, hvis hun blev passet.

Der kommer jo en dag, hvor man skal på job og der er man jo nødt til at få dem passet, klar eller ej. Men udover det, så synes jeg man skal mærke efter indeni og ikke lade sig presse. Min svigermor har presset på, siden den dag min store datter blev født

Anmeld

21. januar 2013

raca

jeg syntes ofte der går sådan lidt, skynd dig nu at få det barn passet, så i ikke skal blive så afhængige af hinannen, det er såååå vigtigt at kunne give slip...

selv syntes jeg alt under 6 mdr er tidligt. men nogel gange nødvendigt,

hvis det er for hygges skyld forde forældrene tror de kun kan få forældre og kærste tid når barnet ikke er der, så skal det være når barnet er klart--

her har de været 2.5 år ca.. her taler vi overnatning.kunne virkelig ikke se nogen grund til det før, da barnet jo har brug for mig. når jeg ikke arbejder.. barnet er en del af familie ikke bare en rekvist/toppen på kransekagen man henter frem og være med når det passer ind i livet.. også ellers blive passet når forældrene skal noget sammen..

så vendt til du er klar, og til barnet er klar, det giver langt mere ro.. lad vær at blive præsset til det der pasning show.. børn får et fint forhold til beddsteforældren selvom de ikke bliver passet der fra de er 2 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.