Nu fik jeg også set udsendelsen. Synes bestemt det er problematisk at der ikke findes nogle reelle retningslinier for hvornår man er berettet enligydelserne.
For tror man ud fra, hvad hun siger i udsendelsen, ville kunne gøre næsten alle skyldig i social bedrageri. Personligt går jeg virkelig meget op i ikke at komme til at overskride de grænser jeg troede der galt. Men føler da det er helt håbløst...
Jeg synes social bedrageri er forfærdeligt, og folk der bevidst snyder skal bestemt også straffes. Men hvis et forhold "bare" har varet længere end 6 måneder, og en kæresten f.eks. har kørt en til læge, så synes jeg sgu det er noget søgt at kalde det ægteskabeligt forhold. Eller at man vælger at flytte sammen, så skal man fra den dato man besluttede det, melde det til kommunen..

Og er det kun en man har et intimt forhold til en person, reglerne gælder, er det også hvis en forældre, veninde eller søster køber ind til aftensmad 2 gange om måneden, eller låner én en bil et par gange...
Siger ikke at kvinden i udsendelsen var uberettet eller berettet, synes jeg er svært at vurdere, men udelukkende ud fra kommune damens måde at håndtere sagden synes jeg det er helt hul i hovedet...
Anmeld