Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2013

Pige2009

Noneother skriver:

Det eneste af de tal der reelt har noget at gøre med at være enlig er jo så de ekstra børnetilskud. 

Resten er indkomstbestemt. Så det burde da have været facttjekket af DR inden de slynger sådan et tal ud.

Igen.... Det er tal, som Næstved Kommune nævner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Men det er netop det man skal passe på.... Min far og hans eks blev meldt fordi han var over ved dem... Og de passede lukas engang imellem..

Men når man som jer har rent mel i posen er det jo ikke noget problem 

Anmeld

19. januar 2013

Mettefpigen

Baagøe skriver:

de

Men når man som jer har rent mel i posen er det jo ikke noget problem 

De havde også rent mel i posen.....

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Noneother skriver:

Er der nu osse det? Eller er der kun forskel hvis sagsbehandleren er i godt humør? 

På mig virkede det ikke til at sagsbehandleren havde nogen sikkerhed for om den havde stået der i en uge eller en måned før hun havde besluttet sig.

Så du udsendelsen? Og hun indrømmer jo at have bilen stående til rådighed...

Anmeld

19. januar 2013

Carina:-)

Baagøe skriver:

Hvad er ekstra BP?

forhøjet børnetilskud

Anmeld

19. januar 2013

Noneother

Baagøe skriver:

Igen.... Det er tal, som Næstved Kommune nævner

Det giver jo så bare et forkert indtryk at de nævner det tal omkring enlige, da det er et beløb der gælder for langt de færreste enlige.

-og til dit andet spørgsmål. Ja jeg så udsendelsen, men som jeg har nævnt før i tråden så vågnede min søn, og han skulle puttes igen, så jeg missede muligvis hvis hun sagde noget om HVOR LÆNGE hun har haft den til rådighed. En uge, eller en måned, eller et halvt år. Blev det sagt på noget tidspunkt?

Anmeld

20. januar 2013

Pige2009

Mettefpigen skriver:

De havde også rent mel i posen.....

Ðt er jo netop det, jeg mener

Anmeld

20. januar 2013

Mettefpigen

Baagøe skriver:

ffoforfors

Ðt er jo netop det, jeg mener

Så forstår jeg ikk din kommentar.....

Anmeld

20. januar 2013

SHERO

Nu fik jeg også set udsendelsen. Synes bestemt det er problematisk at der ikke findes nogle reelle retningslinier for hvornår man er berettet enligydelserne.
For tror man ud fra, hvad hun siger i udsendelsen, ville kunne gøre næsten alle skyldig i social bedrageri. Personligt går jeg virkelig meget op i ikke at komme til at overskride de grænser jeg troede der galt. Men føler da det er helt håbløst...

Jeg synes social bedrageri er forfærdeligt, og folk der bevidst snyder skal bestemt også straffes. Men hvis et forhold "bare" har varet længere end 6 måneder, og en kæresten f.eks. har kørt en til læge, så synes jeg sgu det er noget søgt at kalde det ægteskabeligt forhold. Eller at man vælger at flytte sammen, så skal man fra den dato man besluttede det, melde det til kommunen..

Og er det kun en man har et intimt forhold til en person, reglerne gælder, er det også hvis en forældre, veninde eller søster køber ind til aftensmad 2 gange om måneden, eller låner én en bil et par gange...

Siger ikke at kvinden i udsendelsen var uberettet eller berettet, synes jeg er svært at vurdere, men udelukkende ud fra kommune damens måde at håndtere sagden synes jeg det er helt hul i hovedet...

Anmeld

20. januar 2013

Pige2009

Carina:-) skriver:

forhøjet børnetilskud

Altså du mener tillæg og ekstraordinært tillæg til BFY?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.