Ville i drikke, når jeres børn var hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

Clisolka

skønneunger skriver:

hvis det som du selv skriver bliver stille og roligt hygge og uden larm og i ikke drikker forstanden væk, så synes jeg det er fint nok

Kan godt lide mange altid skriver der er altid en der skal være ædru til at køre....... hvad nu hvis man ikke har bil? vi sørger for altid at have penge til en taxa liggende til tilfælde som det

Helt enig 

Jeg syntes også der min. skal være en ædru person, hvis nu der skulle ske noget 

Ja, jeg har også altid studset over der bliver skrevet at der altid skal være en ædru til at køre bil. Måske jeg tænker lidt mere over det, fordi vi ikke selv har bil herhjemme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

MorDk

K&S skriver:

Jeg har ikke stemt, men jeg synes altid, at der skal være min. 1 ædru person til stede, når der er børn hjemme

Enig. Mindst 1 ædru person.

Anmeld

12. januar 2013

Silas&Mille

Ja jeg kunne godt 'holde festen' og drikke et par genstande selvom børnene er hjemme.

Jeg ser ikke noget problem i det, så længe man ikke drikker sig fuld og stadig kan tage sig af børnene hvis de vågner.

Anmeld

12. januar 2013

Muhmi

Altså jeg har det sådan lidt "meh" når i siger "Et par glas vin til maden er ok, men ellers ikke"

Hvad så hvis man så ikke drikker mens man sidder og spiser, men venter med at tage de 3-4 mokai der går på et par glas vin, til ungerne er i seng?

Kan ikke forstå det er fint at drikke når man spiser, men ikke bagefter? 

Desuden tænker jeg ikke at der er særlig mange forældre, der skriver et indlæg herinde og spørger til råds først, som har tænkt sig at drikke sig i hægnet, bare fordi ungerne sover...

Ydremere, kan jeg ikke forstå at vin er ok, men et shot eller to ikke er?

Det er bare mig i en nøddeskal, sådan at spankulere i friværdien...

Anmeld

12. januar 2013

MIWULA

K&S skriver:

Jeg har ikke stemt, men jeg synes altid, at der skal være min. 1 ædru person til stede, når der er børn hjemme

har stemt ja men helt enig her med der skal være en der er ædru.. 

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

Nej aldrig! Hvis det endelig skulle være noget, så ville jeg ikke drikke noget eller min kæreste ikke skulle drikke noget.. Altså en helt ædru person som kan tage sig af de små.. lige som når vi er ude.. så får han lov at tage en kølig  så køre jeg og har ansvar for vores datter!

Anmeld

12. januar 2013

Happiness

Moma skriver:

Et enkelt glas vin el.lign til maden. Men ville sørge for, at mindst en ville være i stand til at køre, hvis der skulle ske noget. Og så holde festen på et niveau, så børnene ikke ville blive forskeækkede, hvis de skulle vågne, og folk er helt vildt fulde og opfører sig derefter 

Men du skriver jo også, det ikke bliver noget vildt. 

Enig Synes sagens man kan holde noget selv om man har børn, så længe der er en der kan tage ansvar (ædru), og det ikke er en "abefest"

Anmeld

12. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Vi skal holde en lille "fest", hvor der kommer 2-3 andre. Vi har tænkt os at drikke lidt, men bestemt ikke noget vildt og voldsomt.
Har bare ikke rigtig lige nogle der kan passe vores to børn med overnatning. Kan ikke rigtig finde ud af om vi skal droppe det.
Hvad ville i gøre?

Børnene kommer jo i seng, som de plejer og der bliver ikke høj musik.

Jeg kan ikke se problemet i, at man har lidt gæster og sidder og får et glad rødvin eller andet, imens man hygger sig om bordet el.lign. Det ville jeg ikke bekymre mig om, så længe man ikke drikekr sig i hegnet og vælter rundt, og ikke ville kunne tage sig ordentligt af sit barn...... Så nyd du en aften i godt selskab Med god samvittgihed, hvis det stod til mig, i hvetr fald...

Anmeld

12. januar 2013

Sitrani

Muhmi skriver:

Altså jeg har det sådan lidt "meh" når i siger "Et par glas vin til maden er ok, men ellers ikke"

Hvad så hvis man så ikke drikker mens man sidder og spiser, men venter med at tage de 3-4 mokai der går på et par glas vin, til ungerne er i seng?

Desuden tænker jeg ikke at der er særlig mange forældre, der skriver et indlæg herinde og spørger til råds først, som har tænkt sig at drikke sig i hægnet, bare fordi ungerne sover...

Tja, det burde jo være det samme.. min mening er, at hvis man vil drikke lidt, så er det okay, uanset om det er et glad vin eller et shot, om det er til maden eller efter - det kan jo komme ud på et - så længe man kan tage sig af sine børn

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Hvad er lige foreskellen på vin og f. Eks mokai?

Har spurgt flere, men de svare sjovt nok ikke på det

Jeg fatter heller ikke, hvordan folk herinde kan få det til at vi skal holde fest og drikke os pisse stive, når jeg jo skrev i teksten at det ville blive stille og roligt og oven i købet skrev "fest" i gåsetegn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.