Ville i drikke, når jeres børn var hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

Anonym trådstarter

STN skriver:

Tja, det burde jo være det samme.. min mening er, at hvis man vil drikke lidt, så er det okay, uanset om det er et glad vin eller et shot, om det er til maden eller efter - det kan jo komme ud på et - så længe man kan tage sig af sine børn

Ja lige præcis, det giver da det samme

Forstår ikke hvorfor de fleste folk synes at vin er okay, men ikke andet alkohol
Man bliver da ligeså fuld af vin, hvis man drikker nok

Jeg ville aldrig drikke mig pisse fuld, når mine børn var der. Om de sov eller ej for de kan jo altså vågne..
Jeg er selv vokset op med alkoholikere, så ved hvad det gør ved en at de ikke kan tage sig af en.. Det vil jeg aldrig udsætte mine egne børn for!
Men som skrevet i teksten, bliver det stille og rolig hygge, kan ikke forstå hvordan folk kan få det til at så vil man drikke sig i hegnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg har stemt blankt - fordi jeg mener at det er en vurderingssag. HVis I har tænkt jer, at drikke jer i hegnet og ryge 40 smøger hver... Så NEJ.

HVis I har tænkt jer, at hygge jer over brætspil med Asti og rødvin, så JA...

Da jeg var barn, var det helt almindeligt, at vi børn blev slæbt med til 'abefester'. Mine forældre var unge, og der var masser af andre børn til de her abefester. Jeg har set mine forældre stive, ved de her lejligheder. Jeg har absolut ikke taget skade af det, men jeg ønsker bare ikke at mine børn skal deltage i en abefest. - Desuden er det så meget sjældent at vi går til abefest og jeg har ikke drukket mig i hegnet de sidste 10 år Såeee... men men men...

Det var så lige min holdning

Det bliver jo netop heller ikke nogen abefest når jeg skriver det bliver stille og roligt

Og desuden bliver der heller ikke til hverdag røget i vores hjem, pga børnene, selvom jeg ryger.

Jeg er selv altid blevet slæbt med på druk med mine forældre og det kommer mine børn aldrig til at opleve med os. Aldrig!

Anmeld

12. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Ja lige præcis, det giver da det samme

Forstår ikke hvorfor de fleste folk synes at vin er okay, men ikke andet alkohol
Man bliver da ligeså fuld af vin, hvis man drikker nok

Jeg ville aldrig drikke mig pisse fuld, når mine børn var der. Om de sov eller ej for de kan jo altså vågne..
Jeg er selv vokset op med alkoholikere, så ved hvad det gør ved en at de ikke kan tage sig af en.. Det vil jeg aldrig udsætte mine egne børn for!
Men som skrevet i teksten, bliver det stille og rolig hygge, kan ikke forstå hvordan folk kan få det til at så vil man drikke sig i hegnet..

Lige præcis - bare hygge med lidt alkohol og gode venner... Det er da helt fuldstændig tilladt!!! Så længe det er med måde, og så man stadig kan tage sig af sine børn.... Det kan jeg ikke se noget galt i... Så hyg løs!

Anmeld

12. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Vi skal holde en lille "fest", hvor der kommer 2-3 andre. Vi har tænkt os at drikke lidt, men bestemt ikke noget vildt og voldsomt.
Har bare ikke rigtig lige nogle der kan passe vores to børn med overnatning. Kan ikke rigtig finde ud af om vi skal droppe det.
Hvad ville i gøre?

Børnene kommer jo i seng, som de plejer og der bliver ikke høj musik.

jeg ville godt kunne drikke lidt rødvin - hvis min kæreste så ikke drak noget, så han ville kunne køre hvis der skulle ske noget

.. eller omvendt

Anmeld

12. januar 2013

booster_88

Anonym skriver:

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Hvad er lige foreskellen på vin og f. Eks mokai?

Har spurgt flere, men de svare sjovt nok ikke på det

Jeg fatter heller ikke, hvordan folk herinde kan få det til at vi skal holde fest og drikke os pisse stive, når jeg jo skrev i teksten at det ville blive stille og roligt og oven i købet skrev "fest" i gåsetegn..

Jeg tror næste gang du skal bruge ordet sammenkomst, det virker ikke så jah, det ved jeg ikke, jeg forstår fint budskabet i fest og gåse tegn, men det kunne jo være sammenkomst virkede bedre

Nåe men til sagen, herhjemme kan vi sagtens begge to både tage en til maden, og en til to genstande efter. Hvis det er en lille hyggelig sammenkomst.

Mit barn ikke skade af at se far og mor tage en enkelt genstand, i min optik er det også vigtigt at vores barn lære at det er ok at tage en enkelt genstand i ny og næ. Det skal lige understreges at vi herhjemme sjældent drikker, det er måske et par gange eller tre årligt. Og der er den enkelte til hygge sammen komsten includeret. Men jeg syntes det er vigtig at mit barn får et sundt forhold til alkohol, han ska lære det er noget man gør en gang i mellem, men det ikke er strengt nødvendigt nydelses middel.

Bliver der holdt større forsamlinger med alkohol er han selvfølgelig ikke hjemme.

Men trådstarter tag i roligt en enkelt eller to. Så længe i har til en taxa eller nogen som kan køre jer til sygehuset hvis der skulle ske noget, og at i stadig kan være normalt tænkende , så ser jeg intet problem i det Og rigitig god aften i øvrigt.

Anmeld

12. januar 2013

ano14316

Anonym skriver:

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Hvad er lige foreskellen på vin og f. Eks mokai?

Har spurgt flere, men de svare sjovt nok ikke på det

Jeg fatter heller ikke, hvordan folk herinde kan få det til at vi skal holde fest og drikke os pisse stive, når jeg jo skrev i teksten at det ville blive stille og roligt og oven i købet skrev "fest" i gåsetegn..

Der er ikke forskel på at du drikker 1 mokai eller 1 glas vin begge er = 1 genstand.... Men at tage 1 shot er også en genstand, men det er bare svært for mig at forstille sig nogen der kun har tænkt sig at drikke 1 shot og så ikke andet alkohol.. hihi.. 

Nu ser jeg så du et andet sted skriver at 1 glas vin = 2 mokai, sådan er det ikke... 1 mokai = 1 glas vin. 

Men jeg har tidligere givet min holdning til kende.. 

Anmeld

12. januar 2013

Carina:-)

Vi kan godt sidde og pimpe lidt hvis vi har gæster-

Men at være fuld er nono i vores hus med børn tilstede.

De skal ikke overvære folk der raver rundt i en brandert,og tænk hvis man ikke hører dem når de kalder..

Nej lidt pimperi er ok,men man har ansvar for sine børn,også når de sover.

Anmeld

12. januar 2013

Pige2009

Lady Marion <3 skriver:

Hvis det er sådan noget med at nogle voksne sidder og drikker lidt rødvin så syntes jeg det er ok , er det derimod ungdomsfest agtigt hvor man drikker for at blive fuld så nej !!!

Fuldstændig enig

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Der er ikke forskel på at du drikker 1 mokai eller 1 glas vin begge er = 1 genstand.... Men at tage 1 shot er også en genstand, men det er bare svært for mig at forstille sig nogen der kun har tænkt sig at drikke 1 shot og så ikke andet alkohol.. hihi.. 

Nu ser jeg så du et andet sted skriver at 1 glas vin = 2 mokai, sådan er det ikke... 1 mokai = 1 glas vin. 

Men jeg har tidligere givet min holdning til kende.. 

Jeg har ik nævnt noget om 1. Glas vin= 1 mokai..
Drikker meget sjældent så jeg har skam ik styr på promillerne

Anmeld

12. januar 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Vi kan godt sidde og pimpe lidt hvis vi har gæster-

Men at være fuld er nono i vores hus med børn tilstede.

De skal ikke overvære folk der raver rundt i en brandert,og tænk hvis man ikke hører dem når de kalder..

Nej lidt pimperi er ok,men man har ansvar for sine børn,også når de sover.

Tror ik helt du har læst hvad jeg har skrevet. Har nemlig intet nævnt om vild druk eller noget, men en stille og rolig komsammen, hvor vi ville drikke lidt. Altså et par venner og lidt mokai
Vi er jo ik totalt uansvarlige forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.