Børn og tid til sig selv/parforhold..? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

Babydrøm

B&J skriver:

det første ½år syntes jeg var rigtig hårdt..... fordi inden sov den eller ellers sov den anden fordi daniel ALDRIG SOV.... så vi skiftes vi havde ikke så meget kærlighed og krammer kys osv men efter det halve år minde vi hinanden om det og fik det 110% tilbage, jo vi elskede da stadig hinanden men det var mere vi var sammen med daniel og ingen kæreste tid.... men ingen klagen nu overhovede vi har masser af tid og hver 2-3 månede har min mor ham i en weekend fordi hun vil så gerne og gerne mere tit men syntes vi nu ikke.... så har vi virkelig kæreste weekend men ellers nyder vi hinanden rigtigt meget

Tak for dit svar

Lyder som om det er hårdest i starten, men at det så vender, det er rigtig rart at høre  

Dejligt med pasning en gang imellem Er sikker på at de kommende bedsteforældre her også vil stå i kø for at passe den lille, når vi engang er nået dertil  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

B&J

AnnL skriver:

Tak for dit svar

Lyder som om det er hårdest i starten, men at det så vender, det er rigtig rart at høre  

Dejligt med pasning en gang imellem Er sikker på at de kommende bedsteforældre her også vil stå i kø for at passe den lille, når vi engang er nået dertil  

tror slet ikke det er sådan ved alle at det er hårdt i starten men det var det her forholdet var på en prøve men vi klarede det sammen og det er jo det der skal til i et forhold hvis min mor skulle bestemme ville hun have ham hver anden weekend hihihihihihi det er dejligt at vide hun holder så meget af ham

Anmeld

12. januar 2013

Babydrøm

B&J skriver:

tror slet ikke det er sådan ved alle at det er hårdt i starten men det var det her forholdet var på en prøve men vi klarede det sammen og det er jo det der skal til i et forhold hvis min mor skulle bestemme ville hun have ham hver anden weekend hihihihihihi det er dejligt at vide hun holder så meget af ham

Nej måske ik, men det er jo en stor omvæltning i parforholdet, så det kræver nok noget tilvænning   

Godt at høre I klarede det 

Ja dejligt din mor holder så meget af ham, tror også vores forældre kommer til at stå i kø 

Anmeld

12. januar 2013

B&J

AnnL skriver:

Nej måske ik, men det er jo en stor omvæltning i parforholdet, så det kræver nok noget tilvænning   

Godt at høre I klarede det 

Ja dejligt din mor holder så meget af ham, tror også vores forældre kommer til at stå i kø 

ja det er jo en stor omvendt verden fra kun at være 2 man skal kun tænke på sig selv og sin partner og nu skal man hele tiden tænke på vores guld først..... men nu tænker man jo ikke over det nu sker det bare

self kommer de til at stå i kø, for det må være en kæmpe glæde at blive bedsteforælder, glæder mig selv til en dag hvis det sker, men der må nu gerne gå mange år inu

Anmeld

12. januar 2013

Thalia

Manden og jeg har sammen 3 drenge i alderen 0-5 år, og jeg synes ikke det er sværere at være kærester nu end det var tidligere.

I mine øjne handler det om at når man vælger at få børn, så skal man samtidig lære at være kærester på en ny måde. Man taber kampen hvis man føler man er nødt til at gå i biografen, på restaurant eller på weekendophold for at holde kærestetid, for man kan ganske enkelt ikke være sikker på at man kan få børnene passer jævnligt - og børnene forsvinder ligesom ikke.

Derfor gælder det i stedet om at finde ud af hvordan man kan være kærester samtidig med at man har børnene.

Herhjemme er vi generelt gode til at kysse og nusse, og i mine øjne kan et hurtigt kram i køkkenet være med til at gøre bunken af vasketøj en del nemmere at komme igennem.

Vi tager os ind imellem tid til at spille brætspil med hinanden, for det er en nem måde at snakke sammen samtidig. Derudover har vi en del serier som vi ser sammen når børnene er putter om aftenen. Lige for tiden ser vi Sherlock, Game of Thrones, Boardwalk Empireog New Girl, og så putter vi sammen i sofaen med en skål is eller nogle grøntsager med dip.

I forhold til "mig tid" er det noget vi prioriterer ret højt. Både i hverdagen, hvor man godt ind imellem kan trænge til at sove længe eller bare gemme sig i soveværelset med en bog eller en Ipad, men også de større ting. Fx hvis jeg gerne vil ud med veninderne, eller manden gerne vil på weekendtur med sine kammerater.

Børn eller ej så ville vores forhold dø hvis ikke vi gav plads til hinanden og hjalp hinanden med at nå de ting vi hver især gerne vil.

Anmeld

12. januar 2013

Isaac's mor

Hmmmm.... Der er ikke så meget tid.... Endnu..... Kommer der forhåbentlig på et tidspunkt

Anmeld

12. januar 2013

Babydrøm

B&J skriver:

ja det er jo en stor omvendt verden fra kun at være 2 man skal kun tænke på sig selv og sin partner og nu skal man hele tiden tænke på vores guld først..... men nu tænker man jo ikke over det nu sker det bare

self kommer de til at stå i kø, for det må være en kæmpe glæde at blive bedsteforælder, glæder mig selv til en dag hvis det sker, men der må nu gerne gå mange år inu

Ja det er jo lige det lige nu nyder jeg at vi bare er os to og kan lave hvad vi vil Men kan godt mærke den store lyst til at få en baby   Ja man vænner sig vel hurtigt til at tænke på den lille, er der vel størst risiko for at man lidt glemmer sig selv og hinanden..

Men selvom man får en baby kan man vel stadig en masse ting, det kræver bare lidt ekstra planlægning 

Ja må være en stor glæde Ja he he nok en del år endnu 

Anmeld

12. januar 2013

Babydrøm

Thalia skriver:

Manden og jeg har sammen 3 drenge i alderen 0-5 år, og jeg synes ikke det er sværere at være kærester nu end det var tidligere.

I mine øjne handler det om at når man vælger at få børn, så skal man samtidig lære at være kærester på en ny måde. Man taber kampen hvis man føler man er nødt til at gå i biografen, på restaurant eller på weekendophold for at holde kærestetid, for man kan ganske enkelt ikke være sikker på at man kan få børnene passer jævnligt - og børnene forsvinder ligesom ikke.

Derfor gælder det i stedet om at finde ud af hvordan man kan være kærester samtidig med at man har børnene.

Herhjemme er vi generelt gode til at kysse og nusse, og i mine øjne kan et hurtigt kram i køkkenet være med til at gøre bunken af vasketøj en del nemmere at komme igennem.

Vi tager os ind imellem tid til at spille brætspil med hinanden, for det er en nem måde at snakke sammen samtidig. Derudover har vi en del serier som vi ser sammen når børnene er putter om aftenen. Lige for tiden ser vi Sherlock, Game of Thrones, Boardwalk Empireog New Girl, og så putter vi sammen i sofaen med en skål is eller nogle grøntsager med dip.

I forhold til "mig tid" er det noget vi prioriterer ret højt. Både i hverdagen, hvor man godt ind imellem kan trænge til at sove længe eller bare gemme sig i soveværelset med en bog eller en Ipad, men også de større ting. Fx hvis jeg gerne vil ud med veninderne, eller manden gerne vil på weekendtur med sine kammerater.

Børn eller ej så ville vores forhold dø hvis ikke vi gav plads til hinanden og hjalp hinanden med at nå de ting vi hver især gerne vil.

Tak for dit svar

Det lyder som en rigtig god og dejlig måde I gør det på. 

Ja det er jo vigtigt at huske hinanden, men også sig selv, eller kører man nok helt død i det. 

Håber meget min kæreste og jeg kan huske hinanden og både nyde tiden sammen, og give hinanden plads  Det gør vi i forvejen, så det er jo bare med at huske at blive ved med det  

Anmeld

12. januar 2013

Babydrøm

Isaac's mor skriver:

Hmmmm.... Der er ikke så meget tid.... Endnu..... Kommer der forhåbentlig på et tidspunkt

Ja gør der nok

Anmeld

12. januar 2013

Bertris

AnnL skriver:

Hej ladies  

Ville bare høre hvordan jeres liv er efter I har fået barn/børn? (udover I selvfølgelig har fået guldklump/guldklumper

Tid til jer selv? Tid med jeres mand? Parforhold? (hvis I har en partner)  

De er nok formuleret underligt, men ved ik lige hvordan jeg skal formulerer mig.. Håber I forstår hvad jeg mener  

Er bare nysgerrig  

Nu havde kæresten og jeg besøg af min sviger mor igår som fortalte os om det her fantastiske koncept som hedder Home Start ( www.home-start.dk )

hvor man kan få tildelt en familie ven som kommer mindst to timer i ugen og hjælper med børnene og de daglige gøremål (det er IKKE babysitter! )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.