Manden og jeg har sammen 3 drenge i alderen 0-5 år, og jeg synes ikke det er sværere at være kærester nu end det var tidligere.
I mine øjne handler det om at når man vælger at få børn, så skal man samtidig lære at være kærester på en ny måde. Man taber kampen hvis man føler man er nødt til at gå i biografen, på restaurant eller på weekendophold for at holde kærestetid, for man kan ganske enkelt ikke være sikker på at man kan få børnene passer jævnligt - og børnene forsvinder ligesom ikke.
Derfor gælder det i stedet om at finde ud af hvordan man kan være kærester samtidig med at man har børnene.
Herhjemme er vi generelt gode til at kysse og nusse, og i mine øjne kan et hurtigt kram i køkkenet være med til at gøre bunken af vasketøj en del nemmere at komme igennem.
Vi tager os ind imellem tid til at spille brætspil med hinanden, for det er en nem måde at snakke sammen samtidig. Derudover har vi en del serier som vi ser sammen når børnene er putter om aftenen. Lige for tiden ser vi Sherlock, Game of Thrones, Boardwalk Empireog New Girl, og så putter vi sammen i sofaen med en skål is eller nogle grøntsager med dip.
I forhold til "mig tid" er det noget vi prioriterer ret højt. Både i hverdagen, hvor man godt ind imellem kan trænge til at sove længe eller bare gemme sig i soveværelset med en bog eller en Ipad, men også de større ting. Fx hvis jeg gerne vil ud med veninderne, eller manden gerne vil på weekendtur med sine kammerater.
Børn eller ej så ville vores forhold dø hvis ikke vi gav plads til hinanden og hjalp hinanden med at nå de ting vi hver især gerne vil.
Anmeld