Fik afslag på Kontanthjælp idag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

Dustmuz

Peiner skriver:

På følgende side står der også: 

Du betragtes ikke som værende studerende, når:

• du ikke har mulighed for skolepraktik eller ikke har fået læreplads.
  • du er blevet student HH`er, HTX`er eller lignende og ikke har søgt optagelse på en kompetencegivende uddannelse".

Og længere ned på siden:

"Hvis du modtager SU, er du først berettiget til kontanthjælp fra den første i den efterfølgende måned. Man kan ikke modtage begge ydelser samtidig".

Det er jo ikke til at finde hovede og hale i. Venter selv på afgørelse om kontanthjælp, som jeg søgte midt i december. 

det er ret simpelt faktisk.. de uddannelse hvor du IKKE kan tage en læreplads bagefter, HH, HTX, HF og sådan nogen.. Da vil du ikke blive betragtet som uddannelses søgende, hvis du ikke har søgt ind på uni eller hvad man nu skal..

hvis du derimod HAR søgt ind på en videregående uddannelse (UNI osv) så vil du blive betragtet som under uddannelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

grinny

Dustmuz skriver:

det er ret simpelt faktisk.. de uddannelse hvor du IKKE kan tage en læreplads bagefter, HH, HTX, HF og sådan nogen.. Da vil du ikke blive betragtet som uddannelses søgende, hvis du ikke har søgt ind på uni eller hvad man nu skal..

hvis du derimod HAR søgt ind på en videregående uddannelse (UNI osv) så vil du blive betragtet som under uddannelse..

Det har du nemlig ret i 

Det samme skete nemlig for mig da jeg skulle søge om det. Her var situationen bare at først den TREDJE person jeg snakkede med fattede at jeg IKKE havde søgt ind på en uddannelse efter HHX, og at jeg IKKE havde fået en elevplads.

Anmeld

6. januar 2013

Bb3031

I min situation afsluttede jeg d. 12.12.12 HGS og søger nu stillinger som kontorelev. Jeg har ikke søgt anden uddannelse og har ikke fået en elevplads endnu. Ved du hvordan jeg står? Jeg venter på afgørelsen på min ansøgning om kontanthjælp og bliver meget forvirret, men al den information, som jeg synes skaber meget forvirring.

Anmeld

6. januar 2013

jydeinden

Peiner skriver:

I min situation afsluttede jeg d. 12.12.12 HGS og søger nu stillinger som kontorelev. Jeg har ikke søgt anden uddannelse og har ikke fået en elevplads endnu. Ved du hvordan jeg står? Jeg venter på afgørelsen på min ansøgning om kontanthjælp og bliver meget forvirret, men al den information, som jeg synes skaber meget forvirring.

mhm reglerne er også meget kompliceret, så det eneste jeg vil kunne råde til i dit sted er at vente til du får afgørelsen, men hvis du søgte med det samme du blev færdig så burde du snart få en afgørelse

Anmeld

6. januar 2013

Misty

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Nu ved jeg ikke hvornår din uddannelse er afsluttet, men hvis du er hurtig kan du måske stadig nå at melde dig ind i en fagforening og så få det der hedder dimittendsats. Hvilket er bedre end kontant hjælp...

Anmeld

6. januar 2013

Bb3031

jydeinden skriver:

mhm reglerne er også meget kompliceret, så det eneste jeg vil kunne råde til i dit sted er at vente til du får afgørelsen, men hvis du søgte med det samme du blev færdig så burde du snart få en afgørelse

Tak. Bliver bare helt nervøs for udfaldet, når man "spotter" sådan en tråd. Håber på en afgørelse i næste uge 

Anmeld

6. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

Afgørelse truffet af:

Ankestyrrelsen

Afgørelsesdato: d. 22-11-2012

Uds. dato: 03-01-2013

LOV: Lov om aktiv socialpolitik - lovbekendtgørelse nr. 190 af 24. februar 2012

Reglerne: Lov om aktiv socialpolitik paragraf 12 fastlår , at personer inder uddannelse som udgangspunkt ikke har ret til kontanthjælp, da en uddannelse ikke anses som afsluttet før 2 måneder efter endt uddannelse.

ååååh jeg har tre sider med reglerne, magter faktisk ikke at skrive det ned, men i hører jo nok selv om det på et tidspunkt, men de tager også udgangspunkt i at det er dem som skal i skolepraktik osv, men jeg er ikke tilknyttet skolepraktik og derfor kan de ikke nægte mig kontanthjælp.

men imorgen ringer jeg til min sagsbehandler, og så går jeg på rådhuset og siger jeg gerne vil have på skrift hvorfor jeg er blevet afvist, og så klager jeg, ( alt efter hvad min sagsbehandler siger)

Mange tak for du gad skrive af. 

Men det er jo ikke en ny regel,da reglen er fra feb.12,så altså følger kommunen,bare det gældende regelsæt,selv om det virker helt ude i hampen.. 

Gad vide hvad formålet med den regel,mon skulle være??? 

Anmeld

6. januar 2013

jydeinden

Peiner skriver:

Tak. Bliver bare helt nervøs for udfaldet, når man "spotter" sådan en tråd. Håber på en afgørelse i næste uge 

kan jeg sagtens forstå du gør, var og er du bestemt ikke ene om, men tror desværre ikke man kan gøre så meget andet end at søge og så håbe på det bedste

Anmeld

7. januar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Jeg vil bare fortælle, at jeg d. 12.12.12 afsluttede HGS og søger nu stillinger som kontorelev. Jeg har ikke søgt anden uddannelse og har ikke fået en elevplads endnu. Jeg afventer afgørelse på min ansøgning om kontanthjælp. 

Jeg har dog lige været inde på min side på jobnet og som det ser ud, så er jeg i dag blevet godkendt til kontanthjælp, da jeg nu står registreret som kontanthjælpsmodtager. Tidligere i morges stod jeg som kontanthjælpsansøger. Ændringen til kontanthjælpsmodtager er sket i formiddags og er fortaget af sagsbehandler. Jeg forventer at få et brev med posten i morgen, som bekræfter dette. 

Tænker at hvis jeg kan blive godkendt til kontanthjælp efter endt uddannelse, så skulle du da også gerne kunne det samme.

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Jeg vil bare fortælle, at jeg d. 12.12.12 afsluttede HGS og søger nu stillinger som kontorelev. Jeg har ikke søgt anden uddannelse og har ikke fået en elevplads endnu. Jeg afventer afgørelse på min ansøgning om kontanthjælp. 

Jeg har dog lige været inde på min side på jobnet og som det ser ud, så er jeg i dag blevet godkendt til kontanthjælp, da jeg nu står registreret som kontanthjælpsmodtager. Tidligere i morges stod jeg som kontanthjælpsansøger. Ændringen til kontanthjælpsmodtager er sket i formiddags og er fortaget af sagsbehandler. Jeg forventer at få et brev med posten i morgen, som bekræfter dette. 

Tænker at hvis jeg kan blive godkendt til kontanthjælp efter endt uddannelse, så skulle du da også gerne kunne det samme.

Ja det vil jeg da også mene, min min mand siger også at jeg SKAL have kontanthjælp og at de ikke kan nægte mig det. i og med jeg også er forsørger til 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.