Fik afslag på Kontanthjælp idag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Tanker herfra Hvis du er færdiguddannet kan du vel få dagpenge? Det fik jeg, da jeg blev færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Smil

Profilbillede for Smil

Sikke en træls situation du er havnet i

Med den uddannelse du har taget, vil jeg tro det ofte er HK man er medlem af.

Jeg fandt nedenstående på deres hjemmeside. Her kan du se, at det er ret afgørende om din uddannelse bliver regnet som en ungdomsuddannelse (har du været elev, tror jeg ikke det tæller som en ungdomsuddannelse) og hvornår du har afsluttet din uddannelse.

"Når du er færdig med din uddannelse, står HK’s A–kasse parat til at hjælpe dig, hvis du ikke har noget job.

Det vigtigste for dig som nyuddannet er at komme ud og bruge dine nye erfaringer. Er du nyuddannet ledig, behøver du imidlertid ikke at spekulere over din økonomi.

• Du får 646,00 kr. om dagen (fem dage om ugen) før skat i dagpenge (2012)
  • Du har i mange tilfælde ret til dagpenge med det samme, hvis du har været medlem af a-kassen i et år, inden du bliver færdig.
  • Ellers har du ret til dagpenge efter endt karensperiode på en måned efter afsluttet uddannelse.

Men HUSK:

• Din uddannelse skal have varet mindst 18 måneder.
  • Du kan ikke optages i en a-kasse på baggrund af HHX eksamen eller anden gymnasiel ungdomsuddannelse
  • Du skal melde dig ind i a-kassen senest 14 dage efter afsluttet uddannelse (hvis du ikke har været det tidligere)
  • Du skal tilmelde dig jobcenteret på første ledige dag
  • Du skal udfylde en ledighedserklæring for nyuddannede (det gør du elektronisk på Mit HK)

Har du været medlem af HK Forbundet under din uddannelse*?

Så kan du komme i betragtning til særlige HK-dagpenge fra din første ledige dag.

Kontakt din afdeling hvis du har spørgsmål til kontingent og dagpengevilkår.

*Du skal have været medlem af HK Forbundet i mindst 12 måneder og i mange tilfælde 18 for at kunne gøre brug af disse fordele."

Men tænker det også er muligt at melde sig ind i nogen af de "gulevfagforeninger" såsom KRIFA, Det faglige hus og andre, såfremt de også har A-kasse..

Håber du finder en løsning på det hele  

Anmeld

5. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

hvad snakker du om med Karantæne ? jeg får ikke karantæne for noget...

alt det du snakker om er slet ikke hvad der sker i min sag lige nu.

det er en ny regl som kom imorges, og det hedder sig at når man har afsluttet en Uddannelse må man ikke få kontant hjælp før efter 2-3 måneder-

så hvis jeg overhoved er så heldig at må få kontanthjælp engang i fremtiden for jeg måske først en indtægt i april måned

Du er desværre blevet fejl informeret,for der er aboslut ingen nye regler inden for KH området,da det skal igennem som lovforslag på borgen,og skal igennem 3 behandlinger,inden det kan vedtages,og de er slet ikke startet op på KH reformen inu.

Så enten er der en rådgiver der lyver for dig,eller også er der andre årsager til,at du får afslag.

Men du har vel fået afslaget på skrift,for det SKAL man,det skal stå årsag til afslaget,og afslaget kan til enhver tid ankes inden for 4 uger efter afgørelsen.

Anmeld

5. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvilken uddannelse har du aflsluttet?

Jeg kan huske at jeg senest skulle være medlem af min a-kasse i 2.semester af mit studie, hvis jeg ville have penge fra dag 1 efter endt uddannelse.

Det kan godt være jeg tager fejl, men da min søster var færdig fik hun også at vide at der skal gå tre måender, da hun hele tiden har vidst hvornår studiet stopper og kunne have sparet op eller været medlem af en a-kasse, hvilket egentligt er forståeligt nok, men bare ikke nytter noget når man sidder i "lorten" og ingen indtægt har.

Men har du fået et brev hvor de skriver årsagen til afslaget?

Anmeld

5. januar 2013

Muhmi

Ej hvor vildt  jeg vidste slet ikke man kunne få afslag på kontanthjælp... Puha...  Det bliver nogle rigtig hårde år vi kommer til at gå imøde efterhånden!! 

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

mea skriver:

Du er desværre blevet fejl informeret,for der er aboslut ingen nye regler inden for KH området,da det skal igennem som lovforslag på borgen,og skal igennem 3 behandlinger,inden det kan vedtages,og de er slet ikke startet op på KH reformen inu.

Så enten er der en rådgiver der lyver for dig,eller også er der andre årsager til,at du får afslag.

Men du har vel fået afslaget på skrift,for det SKAL man,det skal stå årsag til afslaget,og afslaget kan til enhver tid ankes inden for 4 uger efter afgørelsen.

tak, skal da helt klart op og have det på skrift, og så klager jeg over det...

Anmeld

5. januar 2013

jydeinden

mea skriver:

håber godt nok du har ret, for mit hjerte sad da lige en overgang i halsen.. vi kan IKKE klare os 3 mdr med min indtægt alene, dét er fuldkommen umuligt.

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

håber godt nok du har ret, for mit hjerte sad da lige en overgang i halsen.. vi kan IKKE klare os 3 mdr med min indtægt alene, dét er fuldkommen umuligt.

Der ER nye regler, jeg snakkede selv med en sagsbehandler igår, og den nye regl kom ud igår Morges, jeg har selv papirerne liggende herhjemme...

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

mea skriver:

Der ER nye regler, jeg snakkede selv med en sagsbehandler igår, og den nye regl kom ud igår Morges, jeg har selv papirerne liggende herhjemme...

Anmeld

5. januar 2013

jydeinden

Anonym skriver:

står der noget om hvilken paragraf du er afvist udfra? for det vil jo hjælpe os andre lidt, for som sagt jeg har ikke kunnet finde spor om det på nettet, og det er skam ikke fordi jeg tror du lyver, men fordi det kan være ret relevant for andre at vide også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.