Fik afslag på Kontanthjælp idag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.877 visninger
72 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Mettefpigen

Åhh det er jeg ked af at høre :-( det var skuda også mærkelig regl
Kender det godt selv, har også lige fået afslag fordi deres brev åbenbart var 6 dage med posten så heller ingen indtægt her....

Anmeld

4. januar 2013

Doffie

det lyder godt nok meget underligt  ????

ved ik hvad jeg skal sige, andet end stort kram 

men har i ikk noget familie der kan/vil hjælpe jer lidt?

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Det var da en mærkelig ny regel der er kommet, kan godt forstå din frustration. Har du prøvet at søge andet arbejde end det du er uddannet? Ved godt at tiderne er svære, men du er næsten nødt til at søge alt hvad der er.

Tænker også at når du har været under uddannelse har betalt til a-kasse og har så ret til dagpenge?

Håber i klare den trods manglende indtægt.

/Fenja

Anmeld

4. januar 2013

Nettemor

Hvis det er erhvervsuddannelse eller lign. skal du blot melde dig i akasse inden for den første mdr efter afsluttet uddannelse. Så kan du få 80% af højeste dagpenge sats. Har du undersøgt det ?

Anmeld

4. januar 2013

jydeinden

håber godt nok det er en fejl information ellers får vi det da godt nok sjovt til sommer..

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det var da en mærkelig ny regel der er kommet, kan godt forstå din frustration. Har du prøvet at søge andet arbejde end det du er uddannet? Ved godt at tiderne er svære, men du er næsten nødt til at søge alt hvad der er.

Tænker også at når du har været under uddannelse har betalt til a-kasse og har så ret til dagpenge?

Håber i klare den trods manglende indtægt.

/Fenja

nej jeg fik en opringning for et år siden at jeg ikke måtte være i a-kasse mere fordi det måtte jeg først være når jeg VAR udannet

jeg har søgt ALT arbejde, alt sempelthen, har fået afslag på afslag ...

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal snakke med min sagsbehandler på mandah, hvis hun er der.

ellers ved jeg ikke noget, jeg er tudefærdig

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

håber godt nok det er en fejl information ellers får vi det da godt nok sjovt til sommer..

det er det ikke

jeg har ringet til så mange idag , og alle siger at sådan er det.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvis det er erhvervsuddannelse eller lign. skal du blot melde dig i akasse inden for den første mdr efter afsluttet uddannelse. Så kan du få 80% af højeste dagpenge sats. Har du undersøgt det ?

hvor kan jeg undersøge det henne ?

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

det lyder godt nok meget underligt  ????

ved ik hvad jeg skal sige, andet end stort kram 

men har i ikk noget familie der kan/vil hjælpe jer lidt?

Tak ... er lige hvad jeg behøver, ved ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.