Fik afslag på Kontanthjælp idag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Ja det vil jeg da også mene, min min mand siger også at jeg SKAL have kontanthjælp og at de ikke kan nægte mig det. i og med jeg også er forsørger til 2

Er I gift? For så har din mand forsørger pligt.

Jeg er også forsørger, dog til en, men er ikke gift. Bor i hus sammen med min kæreste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Er I gift? For så har din mand forsørger pligt.

Jeg er også forsørger, dog til en, men er ikke gift. Bor i hus sammen med min kæreste.

nej vi er ikke gift

Anmeld

7. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

-har ikk læst tråden !!!

Men , hvis du søger kh skal den behandles før der kan gives afslag. Og det skal være SKRIFTLIGT !!!!
Hvis du så får et afslag , sender du en klage !

De kan ikk afvise dig mundtlig og / eller give dig en latterlig forklaring !!

Jeg skriver sådan fordi jeg selv er blevet røvrendt af kommunen og på det tidspunkt havde jeg ikk mod og energi til at kæmpe mod dem. Men har jeg lært gennem min udd at man bare skal...
Kommunen springer nemlig også over hvor gæret er lavest...

Anmeld

7. januar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

nej vi er ikke gift

Så er det i hvert fald ikke derfor. Kan da slet ikke se, hvorfor du er blevet afvist. Fik du snakket med dem på kommunen i dag?

Anmeld

7. januar 2013

Simon's moar <3

Jeg søgte kh i juni 12, da jeg var færdig med et grundforløb på Teknisk skole, og der læste jeg lige hurtigt at der stod noget om at man ikke var berretiget (staves?) til kh, før 2 eller 3 mdr. efter endt uddannelse. Jeg ku godt få kh, men en jeg gik i klasse med, fik afslag. Det er jo heller ikke fair?

Det er noget med, at hvis du melder dig ind i Krifa maks 14 dage efter endt uddannelse, så kan du får dagpenge. (er jeg blevet fortalt.) Dog kan jeg lige se på deres hjemmeside, at det ikke gælder for Handelsskole, HF og gymnasium. 

http://www.krifa.dk/a-kasse/nyuddannet.aspx

Anmeld

7. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Du kan godt få afslag,selv om du har børn,det tager loven ikke højte for.

Du skal opfylde de regler der nu en gang er,børn eller ingen børn,det er ens for alle.

Og hvis loven er som det der står,i de papir der er kopiret her ind,så ser det ud til,at kommunen har fuldt reglerne.

Men du skal have afslaget skriftligt,det er et lovkrav. 

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Så er det i hvert fald ikke derfor. Kan da slet ikke se, hvorfor du er blevet afvist. Fik du snakket med dem på kommunen i dag?

nej har desværre været hammer dårlig . håber jeg er bedre imorgen...

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Søgte kontanthjælp idag , for er netop blevet færdig med min 2. uddanneelse, og har fået afslag på alle mine ansøgninger indtil videre.

så jeg søgte idag og jeg fik afslag Pga en NY regl de havde fået i MORGES ! hun anede ingen gang selv hvad det handlede om... men noget med at Regeringen ikke anser en uddannelse afsluttet ( selvom den er ) før 2-3 måneder EFTER endt uddannelse

jeg er så ked af det, vi kan slet ikke eksistere hvis jeg ingen indtægter har 

Har snakket med min sagsbehandler idag, og den er GOD NOK!

alle som afslutter en Uddannelse er ikke berretiget til kontanthjælp før efter 2 måneder , så det eneste man kan gøre er at søge enkeltydelse

det er ikke en ny regl sagde hun, men den er først blevet '' bekræftet'' den 3 januar.

og alle de gange man har kunne få kontanthjælp lige efter en uddannelse er en FEJL de har lavet sagde HUN ! og det beklagede de.

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

nej har desværre været hammer dårlig . håber jeg er bedre imorgen...

Har skrevet udfaldet! den er desværre god nok... Ingen er berretiget til kontanthjælp før efter 2 måneder , og det gælder alle som er færdig med en uddannelse... alle vil få afslag.... med få undtagelser ( dette skal der klages over ) for nogen får lov til at få det, selvom de ikke er forsørgere

men det er en regl som åbenbart hele tiden har været der, den er bare først blevet '' bekræftet'' her den 3 januar, så det eneste man kan gøre er at søge enkeltydelse.

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Har skrevet udfaldet! den er desværre god nok... Ingen er berretiget til kontanthjælp før efter 2 måneder , og det gælder alle som er færdig med en uddannelse... alle vil få afslag.... med få undtagelser ( dette skal der klages over ) for nogen får lov til at få det, selvom de ikke er forsørgere

men det er en regl som åbenbart hele tiden har været der, den er bare først blevet '' bekræftet'' her den 3 januar, så det eneste man kan gøre er at søge enkeltydelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.