Fik afslag på Kontanthjælp idag :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

jammen du har jo ikke afsluttet din uddanelse, du venter jo på at komme vidre,  en hg er ikke en færdig uddaelse ligesom et teksniskole forløb heller ikke er og gymnasiet... for man får forhåbenlig en læreplads.. dog har lærepladser inden for det fag og særligt for voksen lærlige været svære at få i min 10 år nu.

du 1 mdr i venteposition forde su er forud betalt og kh bagud betalt. + du sikker får den sædvanlige mdr karantæne.

så ja enten må du starte et eller andet nu udannelses forløb op eller vente...

hvad snakker du om med Karantæne ? jeg får ikke karantæne for noget...

alt det du snakker om er slet ikke hvad der sker i min sag lige nu.

det er en ny regl som kom imorges, og det hedder sig at når man har afsluttet en Uddannelse må man ikke få kontant hjælp før efter 2-3 måneder-

så hvis jeg overhoved er så heldig at må få kontanthjælp engang i fremtiden for jeg måske først en indtægt i april måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

jydeinden

Anonym skriver:

det er det ikke

jeg har ringet til så mange idag , og alle siger at sådan er det.

jeg kan bare ikke finde noget om det på nettet

Anmeld

5. januar 2013

jydeinden

raca skriver:

jammen du har jo ikke afsluttet din uddanelse, du venter jo på at komme vidre,  en hg er ikke en færdig uddaelse ligesom et teksniskole forløb heller ikke er og gymnasiet... for man får forhåbenlig en læreplads.. dog har lærepladser inden for det fag og særligt for voksen lærlige været svære at få i min 10 år nu.

du 1 mdr i venteposition forde su er forud betalt og kh bagud betalt. + du sikker får den sædvanlige mdr karantæne.

så ja enten må du starte et eller andet nu udannelses forløb op eller vente...

min kæreste har lige fuldført en hg, og han fik da kh på lige fod med mig ?

og jeg har kun en hf men der var ikke noget der

Anmeld

5. januar 2013

raca

Anonym skriver:

hvad snakker du om med Karantæne ? jeg får ikke karantæne for noget...

alt det du snakker om er slet ikke hvad der sker i min sag lige nu.

det er en ny regl som kom imorges, og det hedder sig at når man har afsluttet en Uddannelse må man ikke få kontant hjælp før efter 2-3 måneder-

så hvis jeg overhoved er så heldig at må få kontanthjælp engang i fremtiden for jeg måske først en indtægt i april måned

jo karantæne som princip får man vist normalt ikke noget de første min 5 uger man er ledig.

derefter skal man vente yderlig ca 4 uger for at få noget forde man skal havde været ledig i en mdr ud over karantæen forde kh er tilbage betalt.. så man får den ikke forud for de man forventer at havde været ledig i næste mdr. men man skal havde været ledig i den forud gående mdr inden man får det. su er forud betalt..

så hvis du afslutter her i januar.

får de su 1 januar  der skal vare til 31 januar, men i og med du er ledig får de en mdr karantæne dvs 1 marts.. er karantænen færdig. derefter får du først kh når du har været lædig en mdr forde den er bagudbetalt så ja 1 april.

Anmeld

5. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

nej jeg fik en opringning for et år siden at jeg ikke måtte være i a-kasse mere fordi det måtte jeg først være når jeg VAR udannet

jeg har søgt ALT arbejde, alt sempelthen, har fået afslag på afslag ...

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal snakke med min sagsbehandler på mandah, hvis hun er der.

ellers ved jeg ikke noget, jeg er tudefærdig

Man plejer da at sige, at man kan "nøjes" med at betale til a-kasse de sidste 3 måneder af sit studie og når man så er færdig er man fuldt dækket. Men øv, at du ikke er berettiget til det!

Ja, det er desværre rigtig svært for mange at få job, uanset hvad de søger. Man kan kun håbe, at der på et tidspunkt er en åbning og man bliver valgt ud af de mange. Har du søgt supermarkeder? Jeg hørte lige i nyhederne at der var 189 ubesatte stillinger indenfor det område i 2012. Så måske skal du sende nogle uopfordret ud - ved selvfølgelig ikke om du allerede har gjort det.

Må jeg spørge hvilken uddannelse du lige har færdiggjort?

Håber din sagsbehandler har lidt bedre nyheder til dig og kan hjælpe dig med at få en indtægt af en eller anden form.

/Fenja

Anmeld

5. januar 2013

raca

jydeinden skriver:

min kæreste har lige fuldført en hg, og han fik da kh på lige fod med mig ?

og jeg har kun en hf men der var ikke noget der

min søster fuldførte et hg forløb men hun kunne først få kh efter ca 2 mdr, godt og vel.

Anmeld

5. januar 2013

raca

Fenja09 skriver:

Man plejer da at sige, at man kan "nøjes" med at betale til a-kasse de sidste 3 måneder af sit studie og når man så er færdig er man fuldt dækket. Men øv, at du ikke er berettiget til det!

Ja, det er desværre rigtig svært for mange at få job, uanset hvad de søger. Man kan kun håbe, at der på et tidspunkt er en åbning og man bliver valgt ud af de mange. Har du søgt supermarkeder? Jeg hørte lige i nyhederne at der var 189 ubesatte stillinger indenfor det område i 2012. Så måske skal du sende nogle uopfordret ud - ved selvfølgelig ikke om du allerede har gjort det.

Må jeg spørge hvilken uddannelse du lige har færdiggjort?

Håber din sagsbehandler har lidt bedre nyheder til dig og kan hjælpe dig med at få en indtægt af en eller anden form.

/Fenja

en del A-kasser har strammet op så man skal være medlem hele studie tiden dvs min 2 år. mener jeg.. for at man er dækket fra den dag man er færdig, hvis man er medlem kortere tid får man en karatæne periode. uden demitent sats.

Anmeld

5. januar 2013

jydeinden

raca skriver:

min søster fuldførte et hg forløb men hun kunne først få kh efter ca 2 mdr, godt og vel.

meget mærkeligt der er sådan en forskel.. jeg fik kontanthjælp efter 3 uger tror jeg det var, og kæresten fik efter 6 uger fordi de havde rygende travlt, ellers skulle han også have haft det efter 3.

Anmeld

5. januar 2013

raca

jydeinden skriver:

meget mærkeligt der er sådan en forskel.. jeg fik kontanthjælp efter 3 uger tror jeg det var, og kæresten fik efter 6 uger fordi de havde rygende travlt, ellers skulle han også have haft det efter 3.

min søster droppede at få, for hun kunne få ferie arbejde efter 2 mdr, dvs hun kunne realt ikke nå at få noget udbetal.. også levede hun bare på bankes nåde intil da..

Anmeld

5. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Åh hvad gør i så ?

Vi må spørge rundt omkring, også mp jeg søge igen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.