Carina:-) skriver:
Når man ikke magter at passe sin økonmi så der er mad i køleskabet,og rent tøj i skabene-Ja så er der tit heller ikke overskud til at lære sine børn de sociale spilleregler-
Hvordan man opfører sig så andre kan holde en ud.+At børnene tit er frustrerede over deres status både i skolen men også i samfundet at de opfører sig derefter.
De børn kommer ikke i friskolerne,fordi for det første er der jo ikke penge til det-desuden så bliver de sorteret fra i fripladserne.
Fripladserne er til harmoniske og stabile børn/familier der bare ikke har økonomien.
Og self. så er der også problembørn imellem de velhavende børn-men de opdages for det meste i bh eller også i de tidl. klasser og kan man ikke rettes til så man kan opføre sig ordentligt -ja så siger skolerne jo farvel.
I privatskolerne har de jo ret til at sige nej til elever modsat de off skoler.
Jeg vil gerne bede om et link til de undersøgelser der viser at velhavende børn (og en def. af velhavdende?) med problemer bliver opdaget i BH eller i de tidlige klasser. Man bliver jo ikke en bedre forældre af at have en vis indkomst, og børnehaver skelner jo ikke til indkomst, så jeg antager at du taler ud fra din forforståelse og ikke udfra empiri?
Friplads til skoler/daginstitutioner gives udfra økonomi, ikke familieforhold. Dvs. at en enlig mor også kan få friplads til sine børn på en privatskole, lige som en kh-modtager kan og alle andre som søger og bliver godkendt.
Og til sidst - kender du kravene for at blive optaget på en privatskole? Jeg gør ikke. Men jeg kunne da godt tænke mig at se den skole som sorterer på den måde du stiller op. Hvornår er et barn socialt utilpasset? Hvilke regler og målestokke bruger skolerne for at sige nej, hvilke kriterier skal være opfyldt eller må ikke være opfyldt?
Jeg er ikke uenig med dig i at der selvfølgelig ikke er lige så mange børn af kh-modtagere mv på privatskoler, det der fik mig op af stolen, var bare den ret unuanceret holdning omkring fattige og socialt utilpassede børn
Anmeld