Kostskole - kunne I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

tarkoflen

Under ingen omstændigheder når de kun er 12 år gamle! Jeg synes det er alt for tidligt at skulle undvære mors og fars omsorg og kærlighed! Ja de får muligvis et godt sammenhold og en god uddannelse! Men man kunne jo se, at de tre drenge, der var så tætte da de startede, ikke har kontakt 8 år senere, så helt så specielt et forhold fik de altså heller ikke!

Efterskole er i min verden noget ganske andet, og hvis barnet selv havde lyst, kunne det også overvejes i forhold til en gymnasiel uddannelse, men ikke så tidligt, som de børn blev sendt afsted!

Jeg kan godt huske dokumentaren fra den blev sendt, og den ene dreng havde simpelthen så meget hjemve, og det tror jeg bestemt ikke er godt! En af de andre virkede mest af alt som om, han var blevet sendt væk hjemmefra, fordi det var det nemmeste det synes jeg er svært at se, hvad godt der kan komme ud af!

Så det korte af det lange er vel, et stort og rungende nej herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Carina:-)

Ikke som 12 årig.

Men nok et par år senere.

Jeg kan se mange fordele som f.eks bedre uddannelse.

Her har vi f.eks valgt privatskole for at give vores børn bedre skoletid når lærerne ikke skal bruge tiden på socialt utilpasset børn.men kan koncentrere sig om reelt skolearbejde.

Og det samme med kostskole.

Der er også mere tid til lærdom end til problemer med utilpassede unge .

Så jo her kunne det sagtens ske,men altså først efter konfirmationsalderen.

Anmeld

3. januar 2013

*Toffee*

Baagøe skriver:

Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004 Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?

Begrund gerne jeres svar

Jeg har svaret nej. Jeg har svært ved at forstå at man kan vælge karriere frem for børnene, ved at sende dem væk i så ung en alder.

Men hvis jeg en dag får børn (håber jeg da), kunne jeg godt tænke mig at de kunne blive dagselever der, det vil sige at de bor hjemme, men går på skolen, som var det en enhver anden skole.

Jeg kan godt lide tankerne, traditionerne og disciplinen (det jeg har hørt og set). Børnene vil dog have en grad af medbestemmelse. De kan jo først starte i en alder, hvor de selv har mulighed for at give udtryk for om de også synes det er en god idé.

Anmeld

4. januar 2013

Stumpen

tarkoflen skriver:

Under ingen omstændigheder når de kun er 12 år gamle! Jeg synes det er alt for tidligt at skulle undvære mors og fars omsorg og kærlighed! Ja de får muligvis et godt sammenhold og en god uddannelse! Men man kunne jo se, at de tre drenge, der var så tætte da de startede, ikke har kontakt 8 år senere, så helt så specielt et forhold fik de altså heller ikke!

Efterskole er i min verden noget ganske andet, og hvis barnet selv havde lyst, kunne det også overvejes i forhold til en gymnasiel uddannelse, men ikke så tidligt, som de børn blev sendt afsted!

Jeg kan godt huske dokumentaren fra den blev sendt, og den ene dreng havde simpelthen så meget hjemve, og det tror jeg bestemt ikke er godt! En af de andre virkede mest af alt som om, han var blevet sendt væk hjemmefra, fordi det var det nemmeste det synes jeg er svært at se, hvad godt der kan komme ud af!

Så det korte af det lange er vel, et stort og rungende nej herfra

Og så virkede det så underligt at familien til ham som vi "mødte" på cafeen ikke ville stå frem med hvorfor han stoppede i utide.. Virker på mig næsten som om herlufholm har givet dem mundkurv på.. 

Anmeld

4. januar 2013

Muffinmus

Nej, for mig virker det hele som et projekt succesbarn.
Altså at de har fået børn kun for sat blære sig med at de skal være dygtige lydige børn og vokse op alene uden forældrenes kærlige omsorg, for at blive ansvarlige succes borgere....
Har selv været au-pair for lign familie og de børn var ikke lykkelige.

Anmeld

4. januar 2013

Kindfed

Hvor så I det henne, siger I?

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Ikke som 12 årig.

Men nok et par år senere.

Jeg kan se mange fordele som f.eks bedre uddannelse.

Her har vi f.eks valgt privatskole for at give vores børn bedre skoletid når lærerne ikke skal bruge tiden på socialt utilpasset børn.men kan koncentrere sig om reelt skolearbejde.

Og det samme med kostskole.

Der er også mere tid til lærdom end til problemer med utilpassede unge .

Så jo her kunne det sagtens ske,men altså først efter konfirmationsalderen.

Jeg skal lige høre dig om noget (Undskyld TS hvis det er lidt uden for topic)

Jeg har selv tænkt på at sende mine børn i privatskole, når den tid kommer. Men du siger at der ikke er socialt utilpassede børn, i hvert fald der hvor dine går Må jeg spørge hvordan det kan lade sig gøre? Altså må skolen sige nej tak til elever, eller hvordan? For jeg ønsker da også at min søn kan komme et sted hen, hvor der ikke skal være en masse forstyrrende elementer

Anmeld

4. januar 2013

Lusi

Baagøe skriver:

Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004 Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?

Begrund gerne jeres svar

Eeeej det ville jeg helt vildt gerne have set

Og nej, jeg ville ik sende mine børn på kostskole..

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Baagøe skriver:

Begrund gerne jeres svar

Ja de kunne jeg godt .. 
Hvis pengene er til det , så gør vi det også

Anmeld

4. januar 2013

tarkoflen

Stumpen skriver:

Og så virkede det så underligt at familien til ham som vi "mødte" på cafeen ikke ville stå frem med hvorfor han stoppede i utide.. Virker på mig næsten som om herlufholm har givet dem mundkurv på.. 

Enten det, eller fordi familien synes det er pinligt, at han ikke har kunne gennemføre... Rektor på herlufsholm sagde på et tidspunkt, at de ikke altid fik hele sandheden, når børnene startede, så jeg tænker lidt, at enten så har han været en lille ballademager, som forældrene ville have rettet af, og troede at kostskole var svaret eller at han måske havde det rigtig svært med forældrenes skilsmisse og så bare at blive sendt væk! Det kan altså ikke være nemt for en 12 årig

Der er mange ubekendte i det synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.