Kostskole - kunne I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

Ja de kunne jeg godt .. 
Hvis pengene er til det , så gør vi det også

Nu er jeg nysgerrig

Ville du også sende dem afsted som 12 årige eller tænker du senere? Og hvad er årsagen til, at du gerne vil have dine børn på kostskole?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Carina:-)

Dorthe1986 skriver:

Jeg skal lige høre dig om noget (Undskyld TS hvis det er lidt uden for topic)

Jeg har selv tænkt på at sende mine børn i privatskole, når den tid kommer. Men du siger at der ikke er socialt utilpassede børn, i hvert fald der hvor dine går Må jeg spørge hvordan det kan lade sig gøre? Altså må skolen sige nej tak til elever, eller hvordan? For jeg ønsker da også at min søn kan komme et sted hen, hvor der ikke skal være en masse forstyrrende elementer

Ja skolen må gerne afvise elever medien uheldig baggrund.

Men fordi det koster penge at benytte privatskole.ja så er der på forhånd sorteret i socialt utilpassede børn.

Men ellers så søger man,og så vurderer skolen.

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Ja skolen må gerne afvise elever medien uheldig baggrund.

Men fordi det koster penge at benytte privatskole.ja så er der på forhånd sorteret i socialt utilpassede børn.

Men ellers så søger man,og så vurderer skolen.

Hvad kan en uheldig baggrund være, ved du det?

Er de voksne på privatskoler også bedre til at tackle ting som mobning?

Anmeld

4. januar 2013

-Sigrid-

Baagøe skriver:

Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004 Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?

Begrund gerne jeres svar

Nej, men jeg var selv på efterskole som 14'årig

Anmeld

4. januar 2013

TeamRocket

Ja hvis det var noget mit barn ville. Selv boede jeg på skole allerede som 7 årig. Men selv om jeg kun så min familie hver 2-3 uge så var det så fedt! Super oplevelse, som vi desværre ikke havde penge til at forsætte (lang historie)
Vil dog indskyde at jeg næppe ville klare at undvære mine unger, hehe, synes det er hårdt nu de bare er i inst. Men man skal jo støtte sine børn og ikke bare vælge hvad der er bedst for en selv som mor.

Anmeld

4. januar 2013

Nemesis

Ja det kunne jeg godt og vi har da også snakket om det herhjemme. Tror dog ikke jonas ville kunne det fra 12 år, da han er en meget følsom dreng som er meget morglad.

Han går dog på privatskole, så det er ikke utænkeligt at han senere kommer på kost/efterskole.

:-) Sisse

Anmeld

4. januar 2013

Fru Hansen

Jeg synes at 12 år er tidligt men når jeg ser på min selvstændige datter på 11 og selv husker på at jeg kom på efterskole som 14 årig og gik derfra videre på kostskole-gymnasium så har jeg valgt at svare måske.

Anmeld

4. januar 2013

DitteFisk

Nej det tror jeg ikke ved heller ikke nok om det. Men kunne godt sende ham på efterskole, hvis det er hans ønske - det er nok bare noget helt andet. Kender ikke så meget til kostskole-konceptet.

Anmeld

4. januar 2013

M&N

Nej, det tror jeg ikke. 

Men er der ikke forskel på kostskole og efterskole/friskole?

Jeg blev selv sendt afsted på kostskole i en alder af 13 år og er så ked af jeg skulle på kostskole (var lidt af et problembarn dengang) da der var mange ting jeg mistede ved at starte ..

Men hvis det er efterskole, som barnet selv ønsker, så tror jeg godt

Men synes også der er en stor forskel på kostskole og efterskole ..

Anmeld

4. januar 2013

Isabella_mor

Ja... men ikke lige herlufsholm..

men i min verden er kostskole og efterskole det samme. Jeg gik selv på kostskole. og det var altså ligesom at gå på efterskole. så hvis han kunne komme sådan et sted ville det være fint med mig.. 

det har været noget af det bedste jeg har oplevet i mit liv, så hvis jeg kunne give mine børn den samme gode oplevelse, så ville jeg..

jeg syntes ikke at kostskoler er slemme. nogle børn har godt af at komme ud af sine vante omgivelser og lære at gebærde sig med andre mennesker i dagligdags situationer. ikke fordi jeg ikke ville kunne være i stand til at lære hm det selv. men jeg tror nogle børn har gavn af at få sådan en oplevelse. og så er det jo også kun i to år. så det er jo fint som springbræt til når han engang vil videre i uddannelsessystemet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.