Kostskole - kunne I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Stumpen

tarkoflen skriver:

Enten det, eller fordi familien synes det er pinligt, at han ikke har kunne gennemføre... Rektor på herlufsholm sagde på et tidspunkt, at de ikke altid fik hele sandheden, når børnene startede, så jeg tænker lidt, at enten så har han været en lille ballademager, som forældrene ville have rettet af, og troede at kostskole var svaret eller at han måske havde det rigtig svært med forældrenes skilsmisse og så bare at blive sendt væk! Det kan altså ikke være nemt for en 12 årig

Der er mange ubekendte i det synes jeg...

Det er rigtigt, den vej kan det også vendes.. Det er nok bare fordi at jeg synes Herlufholm ligger så langt fra min hverdag.. Min fordom er nok at de børn der sendes dertil bliver afrettet og gjort til små ens marioetdukker, hvor følelser ikke er et del af mennesket, men hvor kun resultater er gældende..

du hører også hvordan knægten i usa sidder og siger at programmet viste neget mere hjemve end han havde, men synes nu de gamle klip viste rigeligt  -at der var rigeligt med hjemve...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Carina:-)

Dorthe1986 skriver:

Hvad kan en uheldig baggrund være, ved du det?

Er de voksne på privatskoler også bedre til at tackle ting som mobning?

Vi var til samtale inden skolestart, hvor blandt andet vurdering fra børnehaven var på bordet.

Men jeg vil gerne fortælle mere om hvad lige vores erfaringer er,mhs til opstart af de små ,"storebror" fra de større klasser der er tilknyttet de små så man undgår mobning osv-hvis du er int.

Det bliver bare lige senere så,har en sur baby på armen

Anmeld

4. januar 2013

Moo

Carina:-) skriver:

Ja skolen må gerne afvise elever medien uheldig baggrund.

Men fordi det koster penge at benytte privatskole.ja så er der på forhånd sorteret i socialt utilpassede børn.

Men ellers så søger man,og så vurderer skolen.

Fordi kun fattige forældre har socialt utilpassede børn eller??

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Vi var til samtale inden skolestart, hvor blandt andet vurdering fra børnehaven var på bordet.

Men jeg vil gerne fortælle mere om hvad lige vores erfaringer er,mhs til opstart af de små ,"storebror" fra de større klasser der er tilknyttet de små så man undgår mobning osv-hvis du er int.

Det bliver bare lige senere så,har en sur baby på armen

Det er jeg meget interesseret i Men måske vi skal tage den privat, så vi ikke spammer tråden unødigt.

Og du skriver bare når du og baby er klar

Anmeld

4. januar 2013

CaWi

Jeg har svaret ja. Og med det mener jeg, hvis det er noget barnet har brug for. Feks hvis man som forælder kan have problemer med at håndtere barnet, hvis barnet har brug for mere udfordring eller hvis barnet har brug for faste og trygge rammer og man ikke selv kan give det. Det kan også være hvis barnet selv ønsker det.

Jeg ville aldrig sende mit barn afsted mod dets vilje. Men har det lyst til det vil jeg da ikke holde det hjemme.

Anmeld

4. januar 2013

tarkoflen

Stumpen skriver:

Det er rigtigt, den vej kan det også vendes.. Det er nok bare fordi at jeg synes Herlufholm ligger så langt fra min hverdag.. Min fordom er nok at de børn der sendes dertil bliver afrettet og gjort til små ens marioetdukker, hvor følelser ikke er et del af mennesket, men hvor kun resultater er gældende..

du hører også hvordan knægten i usa sidder og siger at programmet viste neget mere hjemve end han havde, men synes nu de gamle klip viste rigeligt  -at der var rigeligt med hjemve...

Umiddelbart var det i hvert fald min tanke, at grunden til, at de ikke ville fortælle det, var at det ikke så godt ud for farmand, der vist var noget fin direktør, siden han har fået en søn, som han ikke havde tid til at have hjemme, fordi hans arbejde var vigtigere... Men det er bare min tolkning!

Jeg tror herlufsholm er god for nogle børn, men jeg tror de skal være efterskolealderen før det er godt, men det er min fordom jeg synes, at man som 12 årig stadig har for meget brug for sine forældre til at blive sendt væk, især når man ikke bare lige kan komme hjem i weekenderne!

Det kan jo godt være, at han synes der blev lagt for meget vægt på, at han havde hjemve! Men jeg er enig, der er masser af hjemve og det kan jeg sagtens forstå!

Anmeld

4. januar 2013

Stumpen

tarkoflen skriver:

Umiddelbart var det i hvert fald min tanke, at grunden til, at de ikke ville fortælle det, var at det ikke så godt ud for farmand, der vist var noget fin direktør, siden han har fået en søn, som han ikke havde tid til at have hjemme, fordi hans arbejde var vigtigere... Men det er bare min tolkning!

Jeg tror herlufsholm er god for nogle børn, men jeg tror de skal være efterskolealderen før det er godt, men det er min fordom jeg synes, at man som 12 årig stadig har for meget brug for sine forældre til at blive sendt væk, især når man ikke bare lige kan komme hjem i weekenderne!

Det kan jo godt være, at han synes der blev lagt for meget vægt på, at han havde hjemve! Men jeg er enig, der er masser af hjemve og det kan jeg sagtens forstå!

12 år er i hvert fald tidligt - også for tidligt.. Joja Herlufholm er sikkert god for nogle og ja, dem der sendes afsted er nok ikke fra en familie som du og jeg, men fra en familie hvor der arbejdes 60-80 timer i ugen og hvor man som barn nok er vant til at være mere overladt til sig selv..

og ja, det er nok familien som ikke ville udstille sig selv.. Min første tanke var bare at Herlufholm ikke ville have negativ omtale ud...

Anmeld

4. januar 2013

Carina:-)

Moo skriver:

Fordi kun fattige forældre har socialt utilpassede børn eller??

Næ hvor skriver jeg det?

Men det er klart at børn er præget af deres miljø

Du ved -social arv.

Og desuden så findes der ikke fattige i DK 

Anmeld

4. januar 2013

MorDk

NEVER!!!

Anmeld

4. januar 2013

Moo

Næ hvor skriver jeg det?

Men det er klart at børn er præget af deres miljø

Du ved -social arv.

Og desuden så findes der ikke fattige i DK 

Du skriver at da det koster penge at bruge privatskolerne er der sorteret i de socialt utilpassede børn - jeg kan slet ikke se sammenhængen.

Og nej, jeg ved ikke "social arv" - det er et begreb som diskuteres lystigt, og er til stor diskussion. Så man kan ikke umiddelbart udlede at fordi forældre har penge til at sende deres børn på privatskole, så er der ikke børn med sociale  problemer. 

Og desuden, for at blive i forforståelserne, så kan man jo også få økonomisk friplads til privatskoler, så man behøver ikke at være en velhavende kernefamilie for at have børn der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.