Stumpen skriver:
Det er rigtigt, den vej kan det også vendes.. Det er nok bare fordi at jeg synes Herlufholm ligger så langt fra min hverdag.. Min fordom er nok at de børn der sendes dertil bliver afrettet og gjort til små ens marioetdukker, hvor følelser ikke er et del af mennesket, men hvor kun resultater er gældende..
du hører også hvordan knægten i usa sidder og siger at programmet viste neget mere hjemve end han havde, men synes nu de gamle klip viste rigeligt
-at der var rigeligt med hjemve...
Umiddelbart var det i hvert fald min tanke, at grunden til, at de ikke ville fortælle det, var at det ikke så godt ud for farmand, der vist var noget fin direktør, siden han har fået en søn, som han ikke havde tid til at have hjemme, fordi hans arbejde var vigtigere... Men det er bare min tolkning!
Jeg tror herlufsholm er god for nogle børn, men jeg tror de skal være efterskolealderen før det er godt, men det er min fordom

jeg synes, at man som 12 årig stadig har for meget brug for sine forældre til at blive sendt væk, især når man ikke bare lige kan komme hjem i weekenderne!
Det kan jo godt være, at han synes der blev lagt for meget vægt på, at han havde hjemve! Men jeg er enig, der er masser af hjemve og det kan jeg sagtens forstå!
Anmeld