Kostskole - kunne I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kunne I sende jeres børn på kostskole på f.eks. Herlufsholm?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

10.809 visninger
134 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Pige2009

Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004 Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?

Begrund gerne jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

PernilleogLouis

nej ville da ikke kunne undvære ham og ville også gerne selv stå for at skulle "præge" ham i den alder og være der for ham i de svære teenager år

Anmeld

3. januar 2013

Dinna88

Kan du fortælle lidt om den?

Kiggede lige hjemmesiden. Det ser utroligt smukt ud der, og sikke nogle interessante koncepter, bl.a. med sovesale? enlighten me, please?

Jeg ville gerne have været på kostskole, men JEG kunne ikke undvære min mor. Haha. hun kunne nok heller ikke undvære mig, men det ville have været godt for mig, så vi var ude at se den. Hvis det var et stort ønske for mit barn, så ja

Anmeld

3. januar 2013

jydeinden

nu sad jeg selv og så noget fra aftenshowet. og nej det er ikke lige min kop the, synes det virker lidt som et sted for de rige som ikke gider eller har tiden til selv at opdrage deres børn. men dét er jo en smagssag

Anmeld

3. januar 2013

L&V

Baagøe skriver:

Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004 Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?

Begrund gerne jeres svar

Nej aldrig.. Jeg syntes simpelthen det er for strikst og gammeldages et koncept.. Det er fint med ambitioner osv men man ska os huske på det er børn man har med og gøre

Anmeld

3. januar 2013

twinny

Nej aldrig.

Anmeld

3. januar 2013

Stumpen

Nej ikke kostskole, men jo til ungdomsskole/efterskole..

Anmeld

3. januar 2013

Fenja09

Baagøe skriver:

Begrund gerne jeres svar

Jeg har stemt nej.

Det gode ved skolen er, at børnene får et godt fundament for at uddanne sig videre og tjene gode penge senere. Plus at der ofte er gode sammenhold. Det der gør, at jeg stemmer nej skyldes at det kun er børn - og børn skal have lov at være børn. I mine øjne er det ikke udelukkende godt, at et barn på 12 år kan klare sig selv og ikke længere skal spørge sin mor eller far til råds.

Det virker på mig som om at familierne priortere karriere fremfor alt andet - derved vælger forældrene at lade andre opdrage deres børn, fordi de ikke har tid til det, men selvfølgelig også fordi sådanne mennesker dybest inde mener at uddannelse og penge er vejen frem i verden. De gør det bedste for deres børn ved at sende dem på kostskole.

Det er ikke de værdier og normer jeg ønsker at videregive til min datter og evt fremtidige børn. Uddannelse er vigtig og synes bestemt at man skal sørge for at ens børn får en god uddannelse ( læs: god udd. er i min verden alt fra tømrer til advokat, så længe det er barnets eget valg), men det betyder ikke ALT. Familiesammenhold og kærlighed er grundstene for at blive et godt menneske i mine øjne - og et godt menneske med hjertet på det rette sted er langt vigtigere end et godt cv. Men det er bare min mening

Og til sidst vil jeg da være egoistisk og sige, at jeg slet ikke ville kunne undvære mit barn så mange år.

/Fenja

Anmeld

3. januar 2013

Muhmi

Kom til at stemme ja.. Men mente nej

Anmeld

3. januar 2013

Stjerneskud

Jeg ville bestemt aldrig sende mine børn på kostskole. Jeg ville ikke kunne undvære dem på den måde over flere år. Og så vil jeg gerne være en del af deres liv og hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.