Baagøe skriver:
Jeg sidder lige og ser udsendelsen med Herlufsholm kostskole og følger op på de tre drenge, man fulgte i 2004
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om I kunne finde på at sende jeres børn på kostskole som 12-årig?
Begrund gerne jeres svar
Jeg har stemt nej.
Det gode ved skolen er, at børnene får et godt fundament for at uddanne sig videre og tjene gode penge senere. Plus at der ofte er gode sammenhold. Det der gør, at jeg stemmer nej skyldes at det kun er børn - og børn skal have lov at være børn. I mine øjne er det ikke udelukkende godt, at et barn på 12 år kan klare sig selv og ikke længere skal spørge sin mor eller far til råds.
Det virker på mig som om at familierne priortere karriere fremfor alt andet - derved vælger forældrene at lade andre opdrage deres børn, fordi de ikke har tid til det, men selvfølgelig også fordi sådanne mennesker dybest inde mener at uddannelse og penge er vejen frem i verden. De gør det bedste for deres børn ved at sende dem på kostskole.
Det er ikke de værdier og normer jeg ønsker at videregive til min datter og evt fremtidige børn. Uddannelse er vigtig og synes bestemt at man skal sørge for at ens børn får en god uddannelse ( læs: god udd. er i min verden alt fra tømrer til advokat, så længe det er barnets eget valg), men det betyder ikke ALT. Familiesammenhold og kærlighed er grundstene for at blive et godt menneske i mine øjne - og et godt menneske med hjertet på det rette sted er langt vigtigere end et godt cv. Men det er bare min mening 
Og til sidst vil jeg da være egoistisk og sige, at jeg slet ikke ville kunne undvære mit barn så mange år.
/Fenja 
Anmeld