OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

LMX

Det er kun et lovforslag og jeg håber da ikke det bliver vedtaget.

Men altså samleveren skal jo kun forsørge hvis denne har en betragtelig indtægt. Ellers ikke.. Der kigges på det enkelte tilfælde. Nøjagtig ligesom der gøres nu hvis man er gift og den ene part ender på kontanthjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

wamse

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg måtte lige finde det, var simpelthen for nysgerrig .. 

Her er linket som jeg gætter mig til er det hun hentyder til :

http://www.bt.dk/politik/nu-skal-kontanthjaelpen-reformeres-her-er-ideerne

Fandt den også lige

Men det er kun forslag, og der skal jo være noget på bordet at forhandle om

Anmeld

27. december 2012

Valle81

Ja jeg synes det er helt ok, kan ikke se hvorfor det ikke skal være ens for alle gift eller ikke gift.

Så her er det fra op.

Men ville da klart synes det var federe at alle kunne få kontanthjælp gifte som ugifte osv, men den vej går det nok aldrig

Anmeld

27. december 2012

M&N

LMX skriver:

Det er kun et lovforslag og jeg håber da ikke det bliver vedtaget.

Men altså samleveren skal jo kun forsørge hvis denne har en betragtelig indtægt. Ellers ikke.. Der kigges på det enkelte tilfælde. Nøjagtig ligesom der gøres nu hvis man er gift og den ene part ender på kontanthjælp.

Godt at hører, for tænk på alle de som er igang med uddannelse som er samlevende, de ville da ikke kunne forsøge hinanden hvis det ellers var at uanset indtægt, skulle forsøge hinanden

Anmeld

27. december 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Valle81 skriver:

Ja jeg synes det er helt ok, kan ikke se hvorfor det ikke skal være ens for alle gift eller ikke gift.

Så her er det fra op.

Men ville da klart synes det var federe at alle kunne få kontanthjælp gifte som ugifte osv, men den vej går det nok aldrig

Enig!

Anmeld

27. december 2012

quindelist

Jeg er en af dem der bifalder det forslag -på tide man sidestiller gifte og samlevende.

Anmeld

27. december 2012

MosterA

Valle81 skriver:

Så her er det fra op.

Lige min tanke. Hvorfor skal der være forskel på gift og ikke gift. Man har jo ikke færre udgifter fordi man er gift 

Anmeld

27. december 2012

An&Jo

Valle81 skriver:

Så her er det fra op.

Jeg er helt enig med dig..

Det er faktisk et stykke tid siden forslaget blev offentliggjort første ang og der snakkede vi om at det var en god ide, selvom vi er nogen af dem der kan gå hen og blive ramt af det..

Anmeld

27. december 2012

Silas&Mille

Forslaget er som sådan en god ide. Da samlevende (der har boet sammen i mere end 2 år) i forvejen sidestilles med gifte par i mange tilfælde.

Men jeg må så sige jeg synes det skal gå den anden vej. Forsørgerpligten burde afskaffes. Det er SÅ gammeldags.

Må indrømme vi er et af de par der nok ville vælge at flytte fra hinanden hvis det bliver vedtaget og vi ikke begge er i arbejde. Jeg ved godt at penge ikke er alt, men vi ville simpelthen ikke kunne få det til at løbe rundt hvis det blev vedtaget

Og jeg vil ikke lade det gå ud over vores børn at vi pludselig ikke kan få mad på bordet og nyt tøj i ny og næ. Nej så må vi bide i det sure æble og bo hver for sig i en periode til vi begge har faste jobs.
Ja nogen vil nok mene at det vil børnene lide under, men jeg prioritere altså mad, tøj og tag overhovedet højest

Anmeld

27. december 2012

Valle81

AnjaM skriver:

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.