Hvor kommer du fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

Misscbn

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Jeg ved at der er noget belgier i min fars familie længere ude, men min mors side er dansk så meget jeg ved af, men sigøjner længere ude

men min søn er en blanding hans farmor er fra chile og hans oldemor fra fars side er nordmand

så min søns far er kvart dansk, kvart nordmand og halv chiliener 

men ps. min søn har lyst hår og blå øjne på trods af faderens mørke gener  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Zelinasmor

Puha. Jeg har polsk og amerikansk. Men det er langt tilbage. 

Anmeld

19. december 2012

wamse

o1Mutte skriver:

Det kan godt være Jeg kommer oppe fra Nordjylland

Jeg er vestjyde, og har nemlig aldrig hørt det før

Anmeld

19. december 2012

o1Mutte

wamse skriver:

Jeg er vestjyde, og har nemlig aldrig hørt det før

Hehe så er det nok heroppe fra

Anmeld

19. december 2012

Caroline86

Monski skriver:

Hele min familie er også 100% dansk, undtagen min søn som er halv Sri lankianer (hedder det det? )
Hans far er adopteret, så hvad gør det egentlig min søn til?
Og for dens sags skyld hans far?

teoretisk set er din søns far jo så 1. generations og din søn 2. generations

Men det er det jeg synes er så sjovt ved den her "diskussion" - hvem fanden bestemmer egentlig hvem der er indvandrere?

Jeg gik, på gymnasiet, i klasse men en skøn fyr, Abdullah. Han er 3. generations fra Tyrkiet...

En dag er der en der råber "perker" efter ham og der tændte jeg altså af... Jeg konfrontere ham der råbte og spurgte om det var mig han råbte efter (jeg er ret lyshåret med blå øjne )... Han så helt forvirret ud og fremstammede så "nej, ham indvandreren derovre"... Jeg kunne jo så informere den uforskammede unge mand om at jeg var præcis ligeså meget indvandrer som Abdullah og at han nok burde øve sig lidt på sine tilråb hvis han vil ramme plet en anden gang

Anmeld

19. december 2012

DianaM

Jeg satte egentlig "hak" i "andet", men er efter at have læst debatten åbenbart 2. generations indvandrer, da min far kommer fra Tyskland.

Men ja, hvad er det egentlig at være indvandrer??

Det er der jo nok ik mange der gør sig tanker om når man omtaler andre som indvandrere.

Anmeld

19. december 2012

Jeia

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Er 1. generationsindvandrer, kommer fra Færøerne, og dog der er jeg halv 2. generationsindvandrer, min far er født i dk og min farmor var dansker. Mistænker at vi også har sørøver blod i familien, vi er ret mørke

Anmeld

19. december 2012

ano14316

Jeg har svaret at jeg ingen viden har om forfædre der er andet en dansk.. 

Meeen det er ikke helt korrekt.. min biologiske morfar er næppe dansk, men det er ukendt hvilken nationalitet han er. muligvis fra mexico, da min bio mormor efterlod min mor for at tage ud og shoppe, men istedet rejste hun til mexico, og kom først tilbage 2 år senere. 

Men der er jo ikke noget af familien der er indvandret til danmark.

men ihvertfald var min mor næsten sort håret, og med meget brune øjne og lidt mørkglødet i huden. 

Anmeld

19. december 2012

ano14316

Det er faktisk sjovt at se.. 

For når jeg sidder og kigger på billeder og dem jeg kender der skriver at de er 3-4-5-6 generation, så kan man egentlig godt se det iforhold til dem der langt langt tilbage kan sige at det er 100% dankere..

Anmeld

19. december 2012

BabyMama2

Min mor er fra Afrika, min far er dansker og min farfar var svensker, ved ikke lige hvad det gør mig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.