Hvor kommer du fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

MorTilEn2013Dreng

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Jeg er enten 3 eller 4 men ved min oldemor eller oldefar min mormors forældre var sigøjner. Og fra min morfars side skotter og mit efternavn er familieslægt og de grønne tern i skotternes kitler er noget min familie ejer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

M (:

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Jeg er 4. generationsindvanderer, hvis vi skal holde termen, da min oldemor (farmors mor) indvandrede fra Tyskland (:

Anmeld

19. december 2012

funklestjernmoren

wamse skriver:

Det er bare et fantastisk ord, der bare opsummerer hele pointen i en sætning

Hejsa,

jeg kommer fra Tyskland men ordet "træls" bruger jeg nu altså næsten siden uge 1 i Danmark. Og bestemt ikke fordi det er så træls at være her, men fordi der var en gammel vestjyder som mente at det må dog være træls at vores familier boede så langt væk.

Vidste ikke at det var så meget "dansk" at bruge ordet "træls".

Hilsen

Anmeld

19. december 2012

wamse

funklestjernmoren skriver:

Hejsa,

jeg kommer fra Tyskland men ordet "træls" bruger jeg nu altså næsten siden uge 1 i Danmark. Og bestemt ikke fordi det er så træls at være her, men fordi der var en gammel vestjyder som mente at det må dog være træls at vores familier boede så langt væk.

Hilsen

Det er ikke dansk, men et jysk ord

Anmeld

19. december 2012

Caroline86

funklestjernmoren skriver:

Hejsa,

Hilsen

det er meget JYSK at bruge ordet træls

Jeg er oprindeligt fra sjælland, boede en række år i jylland og flyttede så tilbage til sjælland.

Det er faktisk så folk på sjælland kommenterer det når jeg bruger ordet "træls"

Anmeld

19. december 2012

serinasmor

hmmm ... jeg er 5. generations (eller deromkring) indvandrer - men altså kun fra sjælland til jylland

en fattig forfader rejste til jylland for at opdyrke heden Der er fortællinger om hvor trist hans unge kone var over at skulle flytte så langt væk fra sin familie og til så trange kår, som fx selv at skulle bygge gård og pløje hede med blot én hest

Anmeld

19. december 2012

funklestjernmoren

wamse skriver:

Det er ikke dansk, men et jysk ord

Ih,

hvor sjovt. Det havde jeg ikke tænkt over. Så fik jeg faktisk lært mig to sprog her i Danmark.

Tak for oplysningen!

Anmeld

19. december 2012

serinasmor

Caroline86 skriver:

det er meget JYSK at bruge ordet træls

Jeg er oprindeligt fra sjælland, boede en række år i jylland og flyttede så tilbage til sjælland.

Det er faktisk så folk på sjælland kommenterer det når jeg bruger ordet "træls"

Har en veninde fra kbh jeg er kommet til at smitte med "trælssyndrom" hun får det også kommenteret i vennekredsen hver gang hun har været på besøg

Anmeld

19. december 2012

jydeinden

på min fars side er jeg pæredansk, og min mors side er vist rene købmænd tror jeg

så så vidt jeg ved så er jeg rent dansk

Anmeld

19. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er 3. generations indvandrer.

Min farmors slægt er oprindeligt fra Tyskland, hvorefter de flyttede til Litauen, hvor min farmors mor eller mormor giftede sig med en russer. Min farmor kom til Danmark under 2. Verdenskrig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.