Hvor kommer du fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

mn

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Nu har jeg kun styr på nogle få generationer på den ene side men den anden side er helt dansk så langt vi har kunne finde, så jeg har svaret jeg er helt dansk af hvad jeg ved af Og jeg har da også de blå øjne og blondte hår, så mon ikke at det er rigtig nok :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

A&F

Min mor er dansk og min far er palæstinenser . Jeg hopper på bølgen med 2. Generation. Bruger dog udtrykket dansker med anden etnisk baggrund 

Anmeld

19. december 2012

L&V

Det jeg kender til er pære dansk.. Min mor er dansk adopteret så det kender jeg jo desværre ikke men min fars familie er pære danske (nordjyder for at være præcis) Mine bedsteforældre har fået lavet slægtsbøger der går ret langt tilbage.. Vi var adellige før i tiden, det liv ville med garanti ha passet mig godt

Anmeld

19. december 2012

LinLin

På min fars side var en tip tip et eller andet svensker.... Er i familie med den svenske løjtnant sixten sparre, hvis du kender ham (ham der skød sig selv og elvira madigan på tåsinge i 1889 )

Eller ærke-jyde!!!

Anmeld

19. december 2012

Frøken J.

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Jeg starter:

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Tja, jeg er vel på en måde andengenerationsindvandrer Sådan halvt! Min far er Englænder, og jeg er født i England. Min mor er dog dansker - Men vi flyttede hertil fra England. SÅ ved jeg ikke hvad det gør mig til

Anmeld

19. december 2012

Caroline86

DianaM skriver:

Jeg satte egentlig "hak" i "andet", men er efter at have læst debatten åbenbart 2. generations indvandrer, da min far kommer fra Tyskland.

Men ja, hvad er det egentlig at være indvandrer??

Det er der jo nok ik mange der gør sig tanker om når man omtaler andre som indvandrere.

præcis

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

Jeg starter:

Min oldefar var svensk. Ser ikke mig selv som indvandre, men fuldstændig dansk.

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

Thalia

Jeg er 2. generations indvandrer. Min far var englænder.

Anmeld

19. december 2012

Caroline86

Fenja09 skriver:

Min oldefar var svensk. Ser ikke mig selv som indvandre, men fuldstændig dansk.

/Fenja

Jeg ser bestemt heller ikke mig selv som andet end ærkedansker, men i realiteten er jeg 3. generations indvandrer

Det er bare meget sjovt at tænke på, hvor få der rent faktisk tænker over at mange af os ER indvandrere på helt lige fod med dem vi omtaler som indvandrere (her tænker jeg på danskere som ikke har det traditionelle nordiske udseende og derfor skiller sig ud fra mængden - f.eks. ham min tyrkiske kammerat jeg nævnte tidligere i tråden)

Anmeld

19. december 2012

Christabelle

Har stemt indvandrer længere tilbage end 4. generation (eller hvad ordlyden nu lige var :-) )
Mine tip-(måske tip-tip??)oldeforældre på min mor/mormors side var fra Sverige og bosatte sig på et tidspunkt her i Danmark :-)

Hyggelig tråd i øvrigt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.