Hvor kommer du fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig

Og min tråd opstår netop da jeg irriteres over at tingene ikke adskilles bedre - altså netop kultur, religion mv. fremfor blot at kalde det indvandring. Det lyder også lidt invaderende, det der "indvandring" - der er faktisk nok større chance for at dem fra Sverige, Norge og England rent faktisk VANDREDE ind i landet end dem fra mellemøstlige lande

"Indvandrer" har en utroligt negativ klang i mine ører og man kan ikke skære alle over én kam og samtidig ikke anerkende at der findes utroligt mange "indvandrere" som man slet ikke betragter som sådan - netop grundet det du skriver

Det er en håbløs debat, det ved jeg... Og den ændrer heller ikke ved noget! Men egentlig får jeg præcis de svar som jeg havde håbet på

Jeg ved ikke om jeg ser indvandre som et meget negativt ord - folk der kommer fra andre lande ind - vandre jo til f.eks Danmark, men jeg ved godt at det ofte får en negativ klang når der tales om det. Når der tales om indvandre, mener de fleste også at der så er tale om muslimer, og ikke græsk-ortodokse, jøder ect. Sådan opfatter jeg det i hvert fald.

Indvandre er dog et meget pænere ord end fremmearbejder - selvom de dengang var fremmede arbejdere, det ringer bare negativt i mine ører.

Nå, men uanset så ser jeg ikke mig selv som andet end dansk, da både mor, far, mormor, morfar, farmor, farfar og oldemor ( 4 generationer tilbage) er danske - ja, og så at min oldefar var svensk, det er sgu næsten som dansk hehe

Men fin tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Pige2009

wamse skriver:

Det er et fantastisk ord Godt det spreder sig over landet

Hihi

Anmeld

19. december 2012

Kofoed.

Altså.. Ja en lille historie time starter nu, he he.

Den første Kofoed var faktisk en uægte søn af et hertug dømme i slesvig, han havde en klump fod. Da hans far døde ville hans familie ikke dele arven med ham, da han jo var en horeunge, så han flygtede til bornholm, hvor han skiftede navn til Kofoed (aner ikke om der var e'er i hans). Det var omkring år 1600, så det er meget langt tilbage, men jeg er desværre lidt tysker. (side historie, e'erne i Kofoed stod for rigdom, jo flere e'er, jo rigere var man)

Det er i hver fald hvad min onkel siger, han går meget op i slægts forskning.

Anmeld

19. december 2012

Ka+Ma=Be

Den er lidt svær at svare på Min mor og morfar er tyske, men min mormor dansk. Fordi min mor er født og opvokset i Danmark, men tysk statsborger, ville jeg betragte mig selv som 3. generations. Men eftersom min mormor er dansk.... jaaa, så ved jeg sq ikke om man kan kalde mig nogen form for indvandrer!

Anmeld

19. december 2012

Ka+Ma=Be

Dobbeltpost

Anmeld

20. december 2012

lene

min tip oldefar fra min mormor og mor side er fra tyskland og min morfar skulle efter sigene være af svensk af afstaming, fra min far side stammer min de også fra tyskland, blanede med arabisk måske, min far hed Nasser til efternavn, min farmor side er vist den eneste er helt, så jeg er vidst lidt af en blanding  og så er jeg født i sverige, da min boede der den gang

Anmeld

20. december 2012

NNN

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Jeg må jo stadig være 1. Generations, da jeg ikke er født her:-) min datter er 1/2 andengenerations og 1/2 dansk 

Anmeld

29. januar 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Caroline86 skriver:

I kølvandet af en anden debat synes jeg da det er lidt spændende at sætte lidt ekstra fokus på "etnisk oprindelse"

Gad vide hvor mange herinde der er indvandrere?

Jeg starter:

Jeg er 3. generations indvandrer!!

Min farmor indvandrede fra Sverige og min mormor fra Finland.

husk nu at se den her tråd som det den er - et forsøg på at skabe lidt humor omkring vores samfunds problematiske indvandrer-debatter og skæve syn på forskellige etniske grupper

Hvad filan er man, når man er en blanding, og både Dansk og anden etnicitet?

Anmeld

29. januar 2013

emsaroto

Jeg er 8. generations spanier ..

Kommer ud af Panduro familien  

Anmeld

29. januar 2013

MortilElias2010

Caroline86 skriver:

teoretisk set er din søns far jo så 1. generations og din søn 2. generations

Men det er det jeg synes er så sjovt ved den her "diskussion" - hvem fanden bestemmer egentlig hvem der er indvandrere?

Jeg gik, på gymnasiet, i klasse men en skøn fyr, Abdullah. Han er 3. generations fra Tyrkiet...

En dag er der en der råber "perker" efter ham og der tændte jeg altså af... Jeg konfrontere ham der råbte og spurgte om det var mig han råbte efter (jeg er ret lyshåret med blå øjne )... Han så helt forvirret ud og fremstammede så "nej, ham indvandreren derovre"... Jeg kunne jo så informere den uforskammede unge mand om at jeg var præcis ligeså meget indvandrer som Abdullah og at han nok burde øve sig lidt på sine tilråb hvis han vil ramme plet en anden gang

SIMPELTHEN FANTASTISK COMEBACK! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.