Caroline86 skriver:
altså det "normale" skel i Danmark er vist ved 3. generation... Dvs. hvis det er længere tilbage end dine oldeforældre så tæller man ikke videre 
Men jeg synes det er lidt interessant at skubbe den traditionelle opfattelse af indvandrer, netop fordi jeg tror vi ofte kaster negativitet på ordet og fordi vi nok har tendens til at sætte lighedstegn mellem "indvandring" og kulturforskel (bare for at nævne ét eksempel)
Der er jo enorm kulturel forskel på at indvandre fra Sverige eller fra Tyrkiet (for igen at nævne mig og min gymnasie kammerat), men vi er sådan set indvandrere i samme led...
Giver det mening?
Ja, det giver mening
Nu kan man jo så sige at lande som Norge og Sverige faktisk har været danske - så vi kommer alle fra samme oprindelse, derfor ser jeg ikke helt det på samme måde, som hvis man kommer fra f.eks Iran.
Vores kulturer er så tæt på hinanden her i Norden, at der sådan set ikke er meget forskel på os, udover vores landegrænser. Hvis man tager til Mellemøsten vil både kultur, religion, love, politik og meget mere være totalt forskellig fra os heroppe.
Jeg siger ikke at en englænder er mindre indvandre end en tyrker, men forskellen er ikke så stor - og muligheden for at tilpasse sig er nok større, hvis man kommer fra London end Kusedase i Tyrkiet.
Så jeg er nok af den mening, at kommer man fra Norge, Sverige eller Danmark og bosætter sig i et af de lande man ikke er født i, så er man nok nærmere tilflytter end indvandre, selvom det officielt hedder noget andet.

Anmeld