Hold da ellers op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

Gittemor09

Giraffen skriver:

hvis jeg havde skrevet et indlæg om problemer med kæresten og ønske om råd dertil og jeg fik reaktionerne

"hvorfor brokke sig istedet for at tage en snak med manden"

"men nogle gange tænker jeg bare stakkels mænd..."

så ville jeg føle at mit "problem" blev negligeret og bagateliseret til brokkeri 

nu har jeg heller aldrig svaret folk på negative måder hvis de søger om råd... og hvis jeg ikke mener tingene er et "problem" i mine øjne går jeg udenom tråden...

men jeg svarer tit og mange gange på folks indlæg om parforhold, så godt som jeg kan med hvad jeg måske ville gøre i en sådan situation...

ved godt at det ikke er nemt for alle at snakke med modparten i et forhold.... det er heller ikke det jeg vil frem til...

det jeg ville frem til var at der er utrolig mange indlæg om parforhold hver dag.. det er det der overrasker mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

LR85

Gittemor09 skriver:

der skal være plads til alles meninger herinde

og det her er jo bare min mening...

som flere skriver er det et frirum...

nogle brokker sig over deres mænd, jeg brokker mig over der bliver brokket så meget

At der skal være plads til alle meninger, behøver jo ikke give anledning til at såre andre og udstille dem som synes det er svært. 

synes det er en meget respektløs og uvenlig måde at bruge et debatforum på. 

Anmeld

15. december 2012

Gittemor09

LR85 skriver:

At der skal være plads til alle meninger, behøver jo ikke give anledning til at såre andre og udstille dem som synes det er svært. 

synes det er en meget respektløs og uvenlig måde at bruge et debatforum på. 

det er jo din mening...

min mening er jo så en helt anden...

og det behøver vi skam ikke at diskutere eller blive uvenner over

for jeg ser det nu ikke som om jeg rakker nogle ned, eller taler dårligt om andre...

ved godt nogle har det svært ved at snakke om tingene, men tænker så også, hvad gjorde man før baby.dk??

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Gittemor09 skriver:

ja sådan lidt ala.. jeg forventer du gør dit og dat... men siger det ikke til dig, brokker mig kun hvis du ikke gør det??

Nemlig.

Eller den der er værre: "Jeg bærer dig på hænder og fødder og forventer 0 indsats fra din side af - indtil jeg overbelaster mig selv og ikke kan klare det mere og så skal du næsten være tankelæser og registrere det, fordi jeg brokker mig til veninder osv"

Alt i livet er en give-and-take situation og forventer man intet, får man intet..

Afgjort mænd kan være dovne svin - men det er de allesammen altså ikke...

Anmeld

15. december 2012

Gittemor09

Gardenia skriver:

Nemlig.

Eller den der er værre: "Jeg bærer dig på hænder og fødder og forventer 0 indsats fra din side af - indtil jeg overbelaster mig selv og ikke kan klare det mere og så skal du næsten være tankelæser og registrere det, fordi jeg brokker mig til veninder osv"

Alt i livet er en give-and-take situation og forventer man intet, får man intet..

Afgjort mænd kan være dovne svin - men det er de allesammen altså ikke...

nej, det er de bestemt ikke...

har selv haft en periode hvor jeg simpelthen var så doven og ingenting gad...

og hvor må min daværende kæreste dog have brokket sig over mig...

men hvis der ikke bliver sagt noget til en, kan man jo ikke selv få øjnene op for det...

det er dejligt at få det ud af systemet hvis der er noget der nager en, men men må også engang imellem tage tyrene ved hornene og tage en snak med kæresten.... om det er hårdt eller ej... for ellers tror jeg bare man ender i en ond cirkel...

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

LR85 skriver:

Det er da ikke en særlig pæn tråd at oprette når der nu er så mange der er kede a deres forhold. 

Hvis det var mig der havde skrevet et såkaldt 'brokke indlæg' ville jeg godt nok være ked af den her tråd. Jeg ville føle mig trampet på, og set ned på og udstillet. Som en skriver 'man ligger som man har redt'  Eller 'jeg kan slet ikke forstå de finder sig i det'

nej det kan jeg heller ikke altid, men jeg tænker der måske er en dybere grund til det er svært 'bare a skride'. 

Er det ikke okay a folk får vendt deres tanker og frustrationer? 

Synes jeg læser MANGE som er glade for den støtte de oplever herinde fra. 

Ved ikke helt om jeg læser det forkert, men synes den her tråd træder godt og grundigt på dem som 'ligger som de har redt' og ellers bare synes der er ting der er svære derhjemme. 

Det var skam mig der sagde at man ligger som man har redt

Men når man nu som kvinde i et forhold åbenbart kan lade alt spinne så meget ud af kontrol at hun har en partner der på ingen måde er en deltagende part af familien er det da ikke kun hans skyld?

Mange mænd kastreres nærmest når kvinden bliver mor. Og når han så trækker stikket totalt, så er han doven?
Vi kvinder har en tendens til at klare alt. Især når vi er blåøjede og småforelskede, hvorfor skal det ikke tales om? Man bliver som det man lever og har man en sød kæreste der i x antal år/måneder klarer alt med et smil, hvornår skal han så vide at det er nu han skal op i gear?
Hvorfor er det mere ondt at tale om de kvinder der laver brokkeindlæg over deres mænd/kærester istedet for at tage snakken med ham, end det er ondskabsfuldt at tale om mænd som om de alle er inaktive statuer der bare passivt er en mindre del af en større familie?

Synes slet ikke det er så sort/hvidt som I gør det til.

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Gittemor09 skriver:

nej, det er de bestemt ikke...

har selv haft en periode hvor jeg simpelthen var så doven og ingenting gad...

og hvor må min daværende kæreste dog have brokket sig over mig...

men hvis der ikke bliver sagt noget til en, kan man jo ikke selv få øjnene op for det...

det er dejligt at få det ud af systemet hvis der er noget der nager en, men men må også engang imellem tage tyrene ved hornene og tage en snak med kæresten.... om det er hårdt eller ej... for ellers tror jeg bare man ender i en ond cirkel...

Anmeld

15. december 2012

Gittemor09

Gardenia skriver:

Men når man nu som kvinde i et forhold åbenbart kan lade alt spinne så meget ud af kontrol at hun har en partner der på ingen måde er en deltagende part af familien er det da ikke kun hans skyld?

Mange mænd kastreres nærmest når kvinden bliver mor. Og når han så trækker stikket totalt, så er han doven?
Vi kvinder har en tendens til at klare alt. Især når vi er blåøjede og småforelskede, hvorfor skal det ikke tales om? Man bliver som det man lever og har man en sød kæreste der i x antal år/måneder klarer alt med et smil, hvornår skal han så vide at det er nu han skal op i gear?
Hvorfor er det mere ondt at tale om de kvinder der laver brokkeindlæg over deres mænd/kærester istedet for at tage snakken med ham, end det er ondskabsfuldt at tale om mænd som om de alle er inaktive statuer der bare passivt er en mindre del af en større familie?

tak for din forsvarelse

for det var nu ikke så ondt ment som nogle mener

Anmeld

15. december 2012

LR85

Gardenia skriver:

Det handler ikke om hvad kvinderne gør, finder sig i eller ender i. 

Det handler om at det er er respektløst overfor de kvinder der de sidste par uger har haft det svært og haft brug for at få vendt situationerne, som så bliver nedgjort og udstillet ved a sige de, inddirekte, a de selv er skyld i det. 

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

LR85 skriver:

Det handler ikke om hvad kvinderne gør, finder sig i eller ender i. 

Det handler om at det er er respektløst overfor de kvinder der de sidste par uger har haft det svært og haft brug for at få vendt situationerne, som så bliver nedgjort og udstillet ved a sige de, inddirekte, a de selv er skyld i det. 

Nedgjort og udstillet?

Altså jeg har ikke linket til hverken debatter eller andre brugere. Nævnt noget om specifikke emner eller på anden måde frigivet noget om hvem jeg mener hvad om?

JEG opfatter det her som en generel debat om kvinders evne til at brokke sig uendeligt meget og ikke rigtigt gøre noget ved det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.