Alder ved første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Ka+Ma=Be

Kan udemærket godt følge dig Synes også det er ærgerligt at mange venter så længe, at de til sidst ikke kan blive gravide på naturligvis (og så er der jo bare dem der er hyperfertile meeen)

Jeg selv var 23 da jeg blev gravid og 24 da jeg fødte Min kæreste var 26 da han blev far og vi har været sammen i 7 år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Isabella_mor

jeg var 24 og kæresten var 32...  

Anmeld

12. december 2012

Zelinasmor

Jeg var 20 og kæresten 19 da jeg blev gravid med vores datter 

Anmeld

12. december 2012

nielsen80

Jeg fandt først manden i mit liv, da jeg var 26...vi startet pb, da jeg var 27, men det var først da jeg blev 31, at min dejlige pige kom til. Vi skulle have hjælp.

Jeg går klart ind for, at man skal have en hvis stabilitet i sit liv inden man starter, og man som minimum skal have en plan for, hvordan man kan forsørge det kommende barn. Men synes bestemt heller ikke man skal vente for længe.

Vil så lige sige, at mht fertilitet, er det rigtigt, at det går ned af bakke efter de 25, MEN du skal altså være i midt 30erne, før det virkelig spiller ind. Min fertilitetslæge forklaret det sådanne for mig: hvis det havde taget mig 3 cyklusser at blive gravid som 25årig, ville det måske tage 4 som 33årig. Fertilitets problemer er sjældent udelukkende pga alder, men hvis man i forvejen har problemer, så gør en høj alder ikke disse bedre. Og man ved jo sjældent om det bliver svært før efter man er gået i gang.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

12. december 2012

Papillon

Moma skriver:

Det er jo helt op til én selv, hvornår man synes man er klar.

Men hvornår er man klar? Bliver man nogen sinde klar? Man kan godt have fundet den perfekte mand, det perfekte sted at bo, det perfekte job - men så løber tiden fra én måske. Hvad nu hvis man skal have hjælp til at blive gravid?

Nogle gange er det måske godt at tage nogle "chancer" her i livet. Men selvfølgelig er man nødt til at have en vis form for stabilitet i ens liv, inden man bliver forældre

Hilsen Sandra (der var 29 år, da jeg blev mor - fordi jeg skulle have mand, job og hus klar først )

Vi er næsten 21 år og lige begyndt. Vi har begge haft drømmen om at få børn tidligt, så det er vel egentlig bare held, at vi fandt hinanden Vi får (forhåbentlig) første barn, mens vi studerer, og det har jeg det rigtig godt med. Der er måske ikke så mange penge til fancy legetøj og ikke så meget plads at lege på, men mor og far har formentlig bedre tid til at lege

Anmeld

12. december 2012

Koen.

Jeg var 19 og mande 31 da den første blev født

Anmeld

12. december 2012

Gardenia

AnnL skriver:

Hejsa I skønne ladies 

Jeg tænkte på hvornår besluttede I at begynde på pb? Hvilken alder? 

Jeg er 26, kæresten snart 27. Kan ik lade være med at tænke at vi vel snart brude gå i babytanker? Altså pga. jeg altid synes man får at vide at kvinder har en "udløbsdato" lidt hårdt sagt.. Eller jeg tænker nok bare meget over, at hvad nu hvis vi venter og vi så ik kan få børn på naturlig måde.. Så ville jeg jo fortryde vi var startet senere.. 

Men tænker vel for meget over det..

Vi har været samen i 6 år, og det er ment to be  Vi vil også gerne have børn sammen 

Men der er lige nogle ting vi gerne vil først, ex. jeg er ledig pt. vi skal blive enige om hvor vi vil bo, vi drømmer om rejse og et hus  Ja drømme har vi da  

Havde lige brug for at komme ud med det, tak fordi du læste med

Jeg var 30 og kæresten var 31, vi havde været sammen i knapt 10 år og levede et ganske udemærket liv uden det store ansvar. Planlagde ikke baby, pludseligt var jeg 14 uger henne.

Jeg kan ikke komme på andet end fordele, jeg har prøvet livet, rejst, karriere, ansvarsløse år og alt det imellem. Så nu sidder jeg ikke her og ønsker der skete noget mere. Jeg er en del mere moden nu og jeg kan sætte mig selv over de forventninger jeg havde til livet og jeg kan se livet fra vores drengs øjne. Jeg kan se tydeligt forskelle på min måde at opdrage på og så de af mine mindre søskendes veninder der har fået børn i start 20-erne - jeg er mere konsekvent, drengen er forud for sin udvikling, han har faste rammer, en far der holder ved osv.

Næste baby (hvis der skal komme en) kommer også først når vores dreng er 5. Vi har ikke travlt, overhovedet

Anmeld

12. december 2012

christina92

AnnL skriver:

Hejsa I skønne ladies 

Jeg tænkte på hvornår besluttede I at begynde på pb? Hvilken alder? 

Jeg er 26, kæresten snart 27. Kan ik lade være med at tænke at vi vel snart brude gå i babytanker? Altså pga. jeg altid synes man får at vide at kvinder har en "udløbsdato" lidt hårdt sagt.. Eller jeg tænker nok bare meget over, at hvad nu hvis vi venter og vi så ik kan få børn på naturlig måde.. Så ville jeg jo fortryde vi var startet senere.. 

Men tænker vel for meget over det..

Vi har været samen i 6 år, og det er ment to be  Vi vil også gerne have børn sammen 

Men der er lige nogle ting vi gerne vil først, ex. jeg er ledig pt. vi skal blive enige om hvor vi vil bo, vi drømmer om rejse og et hus  Ja drømme har vi da  

Havde lige brug for at komme ud med det, tak fordi du læste med

Da vi havde været sammen i et par år begyndte vi at snakke om hvornår det skulle være og da jeg så var færdig med STX besluttede vi det fast Jeg var 19, kæresten 31 da vi blev gravide

Anmeld

12. december 2012

morethanperfect

Vi var begge 10 .. Og Oscar var planlagt

Anmeld

12. december 2012

et-ønske

Jeg havde været sammen med datterns far i 3 år, da vi startede pb. Jeg har PCO så vi fik lidt hjælp. Jeg fødte en måned efter jeg blev 26 og han var lige blevet 30.
Vi havde hus, gode jobs, 2 biler og hund. Alt var lige efter bogen.

Et år efter gik vi fra hinanden. Lige pludselig var han ikke den mand jeg forelskede mig i....

Så det er ikke altid givet at man bliver sammen, selvom alle de gode forudsætninger er der....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.