Har jeg spiseforstyrrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

vildt... men så længe du ikke vil erkende det, så kan man ikke modtage hjælp, for så er man ikke modtagelig..

lad mig ligge det sådan her op.. du har en smuk veninde, der har et knækket selvværd og knækket selvtillig, men hun er smuk og har den form hun skal have.. veninden syntes hun er fed, og du opdager hun går og taber sig, ikke spiser og til sidst begynder at kaste op fordi hun fortrød hun havde indtaget en lille bitte smule mad.. hvordan vil du reagerer som veninde??? vil du syntes din veninde var ved at udvikle et alvorligt problem???

Ja det ville jeg absoluut - og ville støtte hende og hjælpe hende alt jeg kunne for at hun kunne komme på rette køl igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Det synes jeg lyder som en god ide..
Det er også hårdt og erkende man faktisk har et problem.
Men heller nu før det for sent og du så ender med indlæggelse.

Der er nu alligevel lang vej til en indlæggelse - for er ikke undervægtig eller noget..

Anmeld

12. december 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Der er nu alligevel lang vej til en indlæggelse - for er ikke undervægtig eller noget..

Neej men hvis man blev ved med ikke og vil erkende det. Så går det lige pludselig hurtigt. Men skynd dig og ring så du kan komme ud af det igen

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Neej men hvis man blev ved med ikke og vil erkende det. Så går det lige pludselig hurtigt. Men skynd dig og ring så du kan komme ud af det igen

Prøver!

Anmeld

12. december 2012

Monski

Hvis du har lyst kan du skrive en besked til mig ..
Har selv haft det, men grundet tonen herinde har jeg ikke lyst til at skrive om det her

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Hvis du har lyst kan du skrive en besked til mig ..
Har selv haft det, men grundet tonen herinde har jeg ikke lyst til at skrive om det her

Det prøver jeg...

Men ønsker ikke mit navn kommer frem..

Anmeld

12. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg har nu i noget tid gået og ikke rigtig ville spise.
Jeg er begyndt at veje mig dagligt og bliver skuffet hvis vægten ikke er gået ned, og er den gået ned, så er jeg stadig skuffet og vil have den længere ned.

Igår lavede jeg mad og spiste lidt, men alligevel gik jeg kort tid efter pga. mavepine ned og stak fingre i halsen og fremprovokerede opkastning, og gik resten af aftenen og kastede lidt op.

Idag har jeg intet spist og vil heller ikke..
Hvad sker der med mig?

Vejede i sidste uge 76 kg. og idag var den på 72,8 (blev super skuffet, da det også var det den stod på igår).

Jeg står flere gange og kigger mig i spejlet og ser på min krop og bliver utilfreds..
Det er rigtig svært, og når der komme samtale igang om det bliver jeg rigtig ked af det - men alligevel ser jeg det samtidig ikke som noget problem - for fungerer jo..

Hilsen mig..

Du skriver selv herinde og spørger - så du må da kunne se (i hvert fald lidt) at der måske er noget galt, ikk?  

Jeg har selv haft en spiseforstyrrelse og jeg kender godt den der med at kigge på sig selv og stadig føle sig tyk, men på et tidspunkt er man altså så tynd at det er gået grueligt galt for en  Jeg var meget tynd, folk kunne se mine knogler og i dag når jeg kigger på billeder så var jeg jo bare en streg i luften - ikke særlig kønt og næsten skræmmende. 

Jeg blev påtvunget hjælp, og det er synd at skal påtvinges hjælp - det er så meget bedre bare at give sig selv et lille skub (også selvom man føler det er unødvendigt), fordi så har man selv valgt det. Bliver man påtvunget det så kan man godt lidt slå bremserne i og bare sidde og lytte forgæves fordi man ikke gider.

Der er ingen der siger du skal søge læge i dag, men jeg syntes virkelig du skal tænke over at søge hjælp i den nærmeste fremtid - dit liv bliver ikke nemt og hvis du ikke får ordentlig mad og næring så forsvinder din krop, ikke kun din vægt, men din krop forsvinder altså - dine organer kan ikke holde til det og dine knogler kan faktisk smuldre væk. Faktisk kan det ende med at du slet ikke kan få børn eller holde til at få børn fordi din krop ville blive ødelagt.

- Undskyld jeg fortæller dig disse ting, men det er meget vigtigt du tænker over din fremtid, og det er bedre at være på den sikre side og få tjekket om du er syg eller ej 

Der er jo heller ingen der siger at du gør det med vilje  Nogle gange sker det bare ubevidst (men underbevidst), og fordi man måske ikke selv opfordre til spiseforstyrrelsen, så betyder det ikke at den ikke er der 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Du skriver selv herinde og spørger - så du må da kunne se (i hvert fald lidt) at der måske er noget galt, ikk?  

Jeg har selv haft en spiseforstyrrelse og jeg kender godt den der med at kigge på sig selv og stadig føle sig tyk, men på et tidspunkt er man altså så tynd at det er gået grueligt galt for en  Jeg var meget tynd, folk kunne se mine knogler og i dag når jeg kigger på billeder så var jeg jo bare en streg i luften - ikke særlig kønt og næsten skræmmende. 

Jeg blev påtvunget hjælp, og det er synd at skal påtvinges hjælp - det er så meget bedre bare at give sig selv et lille skub (også selvom man føler det er unødvendigt), fordi så har man selv valgt det. Bliver man påtvunget det så kan man godt lidt slå bremserne i og bare sidde og lytte forgæves fordi man ikke gider.

Der er ingen der siger du skal søge læge i dag, men jeg syntes virkelig du skal tænke over at søge hjælp i den nærmeste fremtid - dit liv bliver ikke nemt og hvis du ikke får ordentlig mad og næring så forsvinder din krop, ikke kun din vægt, men din krop forsvinder altså - dine organer kan ikke holde til det og dine knogler kan faktisk smuldre væk. Faktisk kan det ende med at du slet ikke kan få børn eller holde til at få børn fordi din krop ville blive ødelagt.

- Undskyld jeg fortæller dig disse ting, men det er meget vigtigt du tænker over din fremtid, og det er bedre at være på den sikre side og få tjekket om du er syg eller ej 

Der er jo heller ingen der siger at du gør det med vilje  Nogle gange sker det bare ubevidst (men underbevidst), og fordi man måske ikke selv opfordre til spiseforstyrrelsen, så betyder det ikke at den ikke er der 

Jo jeg ved netop godt at der er noget helt galt - men det er ikke problem for mig..

Har idag talt med min terapeut, og hun kunne godt høre at jeg var ked af det og har det svært.

Sidder nu og prøver at spise, men for fanden hvor gør det ondt
Har til nød købt noget drikkeyoghurt, så må jeg se om jeg kan få noget ned.. Har ikke spist siden mandag aften hvor jeg kastede det op igen..

Det er en virkelig svær og frustrerende situation..

Anmeld

12. december 2012

Monski

Anonym skriver:

Det prøver jeg...

Men ønsker ikke mit navn kommer frem..

Selvfølgelig ikke, forstår dig fuldt ud

Anmeld

12. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jo jeg ved netop godt at der er noget helt galt - men det er ikke problem for mig..

Har idag talt med min terapeut, og hun kunne godt høre at jeg var ked af det og har det svært.

Sidder nu og prøver at spise, men for fanden hvor gør det ondt
Har til nød købt noget drikkeyoghurt, så må jeg se om jeg kan få noget ned.. Har ikke spist siden mandag aften hvor jeg kastede det op igen..

Det er en virkelig svær og frustrerende situation..

Tror faktisk at en drikke yoghurt er en god ting - der er stadig næring i, så jeg syntes det er et fint forsøg på at få lidt at spise 

Og rigtig godt at du har snakket med én om det - det er vejen frem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.