Har jeg spiseforstyrrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Lige præcis og idag er jeg tyve og har det stadog svært. Og hader virkelig min gamle lærer..
Ja men der er heldigvis en anden og sund måde at komme lidt ned i vægt. Som at spise noget sundere og træning men bare heller ikke det tager overhånd så feks det med at man stilker en finger i halsen.

Jeg gør det ikke for at tabe mig - det er ikke det jeg tænker..
Men det tilfredsstiller mig at se vægten går ned.. Det er virkelig svært og et helvede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeg gør det ikke for at tabe mig - det er ikke det jeg tænker..
Men det tilfredsstiller mig at se vægten går ned.. Det er virkelig svært og et helvede!

Det er det. Og en udvej til at komme ud af det er til lægen.
Selvom det er rigtig svært har jo været der. Og følte mig dum og til grin og følte hun ville grine og håne mig fordi jeg havde det sådan. Men hun havde jo haft mange med det problem. Og har erfaring indenfor det område.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Det er det. Og en udvej til at komme ud af det er til lægen.
Selvom det er rigtig svært har jo været der. Og følte mig dum og til grin og følte hun ville grine og håne mig fordi jeg havde det sådan. Men hun havde jo haft mange med det problem. Og har erfaring indenfor det område.

Kræver bare rigtig meget mod - men er jo slet ikke der til at erkende det som et problem...

Anmeld

12. december 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Kræver bare rigtig meget mod - men er jo slet ikke der til at erkende det som et problem...

Nej men det bare vide i det sure æble og sige det som man nu har det..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Prøver og ringe til min terapeut idag og tale med hende om det.

Vægten var gået yderligere 400 g. ned idag..

Anmeld

12. december 2012

Kamulla

Anonym skriver:

Ved godt det måske er bedst - men kan ikke få mig selv til det..

Og går jo af og til og føler sult og har lyst til mad - men nægter mig selv det..

selvfølgelig føler du sult.. din krop har brug for brændstof! så ja du har en spiseforstyrrelse.. og du bliver nød til at indse det, og pakke din stolthed væk.. det kan gå så galt.. du skal have værktøjer til at holde din krop slank og sund uden at sulte dig selv... ved sult forbrænder du faktisk mindre end hvis du spiser små potioner mellem de 3 hovedmåltider.. når kroppen ikke får brændstof som er mad, så sættes forbrændingen gevaldigt ned for at holde på fedten.. du har brug for mad.. 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

selvfølgelig føler du sult.. din krop har brug for brændstof! så ja du har en spiseforstyrrelse.. og du bliver nød til at indse det, og pakke din stolthed væk.. det kan gå så galt.. du skal have værktøjer til at holde din krop slank og sund uden at sulte dig selv... ved sult forbrænder du faktisk mindre end hvis du spiser små potioner mellem de 3 hovedmåltider.. når kroppen ikke får brændstof som er mad, så sættes forbrændingen gevaldigt ned for at holde på fedten.. du har brug for mad.. 

Jeg ved det godt, og ved godt det er forkert - men stadigvæk er det svært at erkende at der er noget galt og at jeg har et problem..

Tænker at ringe til min terapeut idag og prøve at tale med hende om det..

Anmeld

12. december 2012

Kamulla

Anonym skriver:

Jeg ved det godt, og ved godt det er forkert - men stadigvæk er det svært at erkende at der er noget galt og at jeg har et problem..

Tænker at ringe til min terapeut idag og prøve at tale med hende om det..

vildt... men så længe du ikke vil erkende det, så kan man ikke modtage hjælp, for så er man ikke modtagelig..

lad mig ligge det sådan her op.. du har en smuk veninde, der har et knækket selvværd og knækket selvtillig, men hun er smuk og har den form hun skal have.. veninden syntes hun er fed, og du opdager hun går og taber sig, ikke spiser og til sidst begynder at kaste op fordi hun fortrød hun havde indtaget en lille bitte smule mad.. hvordan vil du reagerer som veninde??? vil du syntes din veninde var ved at udvikle et alvorligt problem???

Anmeld

12. december 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Prøver og ringe til min terapeut idag og tale med hende om det.

Vægten var gået yderligere 400 g. ned idag..

Det synes jeg lyder som en god ide..
Det er også hårdt og erkende man faktisk har et problem.
Men heller nu før det for sent og du så ender med indlæggelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.