Skal lige have lidt luft ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Det kunne jeg sagtens have gjordt , så kunne drengen da virkelig føle vi snakkede om ham.

vi ser tydeligvis forskelligt på situationmémé

Tydeligvis.

Men hvis du spurte en pædagog som gik ind for børns tarv i sådan en situation så ville høre at du tackler det forkert.

Et barn på 3-5 år fornemmer ikke at der bliver snakket om det hvis man siger farvel og tak til pædagogen i sådan en situation og går for at gå hjem - og at man så tager snakken. Står man der imod og fortæller sit barn man snakker om det i garderoben - så ved barnet det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Tydeligvis.

Men hvis du spurte en pædagog som gik ind for børns tarv i sådan en situation så ville høre at du tackler det forkert.

Et barn på 3-5 år fornemmer ikke at der bliver snakket om det hvis man siger farvel og tak til pædagogen i sådan en situation og går for at gå hjem - og at man så tager snakken. Står man der imod og fortæller sit barn man snakker om det i garderoben - så ved barnet det.

Går udfra du er pædagog ?

stopper den her  Vi er ikke enig.

Anmeld

1. december 2012

Father

Anonym skriver:

Nu står der intet om i den tekst du lige har fremhævet om at jeg snakker med drengen. 

"  Knægten pejer og siger det var ham der ( ikke super god til at snakke ) jeg sætter mig på hug ved siden af stolen hvor drengen sidder, og vi snakker lige om at det ikke er ok. At man skal være ordenlig ved hinanden."

der står INTET om hvem jeg snakker med, så at dømme udfra det at jeg irettesætter drengen er helt hul i hovedet. Der står INTET OM at det er drengen eller min dreng jeg snakker med.

og at du tydeligtvis IKKE fanger at denne tråd handler om at jeg er overrasket over hvordan pædagogen håndtere situationen. 

denne tråd viser SÅ tydeligt at man læser hvad man vil læse og giver HUK udfra det.

Jeg har skam forstået, hvad du vil have tråden handler om. Og tja, måske har du ret, eller måske tvinger du  pædagogens hånd, ved, at vade rundt i den ellers afsluttede situation.

Det kan godt være, at pædagogens optræden ikke er ønskelig, men hun er bestemt ikke alene.

Som jeg opfatter situation.

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Father skriver:

Jeg har skam forstået, hvad du vil have tråden handler om. Og tja, måske har du ret, eller måske tvinger du  pædagogens hånd, ved, at vade rundt i den ellers afsluttede situation.

Det kan godt være, at pædagogens optræden ikke er ønskelig, men hun er bestemt ikke alene.

Som jeg opfatter situation.

Vil helt sikkert en anden gang, ignorere min søns følelser over han er blevet BIDT umotiveret i kinden så der er stort mærker. 

Så der ikke sidder en forældre som dig, og bliver RASENDE over jeg vælger at snakke med ham ( min søn ) om hvordan man opfører sig.  

Anmeld

1. december 2012

Father

Anonym skriver:

Vil helt sikkert en anden gang, ignorere min søns følelser over han er blevet BIDT umotiveret i kinden så der er stort mærker. 

Så der ikke sidder en forældre som dig, og bliver RASENDE over jeg vælger at snakke med ham ( min søn ) om hvordan man opfører sig.  

Apropos at læse hvad man vil.

Du trækker mere og mere i land. Du har sikkert indset, at dine handlinger var forkerte og meget grænseoverskridende, og at du burde have handlet anderledes, og det er super du har indset det- Godt for dig

Og nej du skal ikke ignorere din søns følelser i fremtiden, det kommer der vist ikke noget godt ud af. Hvad du skal er, at koncentrere dig om din egen dreng, og så lade pædagogerne og de andre forældre om de andre børn.

Så fik du også lært noget idag- Godt for dig

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Father skriver:

Apropos at læse hvad man vil.

Du trækker mere og mere i land. Du har sikkert indset, at dine handlinger var forkerte og meget grænseoverskridende, og at du burde have handlet anderledes, og det er super du har indset det- Godt for dig

Og nej du skal ikke ignorere din søns følelser i fremtiden, det kommer der vist ikke noget godt ud af. Hvad du skal er, at koncentrere dig om din egen dreng, og så lade pædagogerne og de andre forældre om de andre børn.

Så fik du også lært noget idag- Godt for dig

Der kunne du ikke tage mere fejl

så læser du igen hvad DU vil. Jeg har ikke fortrudt min handling . Men gider ikke diskutere det med dig

og ville gøre det samme hvis jeg stod der igen i morgen

Anmeld

1. december 2012

Father

Nu læser jeg hvad du skriver:

Jeg syntes ikke det er passende, at ignorere sin søns følelser, i min bog er man en dårlig forælder hvis man gør det.

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Father skriver:

Nu læser jeg hvad du skriver:

Jeg syntes ikke det er passende, at ignorere sin søns følelser, i min bog er man en dårlig forælder hvis man gør det.

Læs hvad du vil 

Anmeld

1. december 2012

PernilleogLouis

Har lige hentet knægten i børnehave. Bliver mødt af pædagoen i garderoben, som fortæller knægten er blevet bidt idag og har et mærke på kinden. Hun fortæller hvad der er sket, en dreng han leger med har bidt ham. De leger godt sammen men har åbenbart nogle ture i løbet af dagen. Min dreng havde senere kastet en bil efter ham

Nå men hun fortæller at de lige nu er på hver sin stue, jeg finder knægten på den ene stue. Vi snakker lige sammen om hvad der er sket, og han trækker mig ind på den anden stue, hvor legekammeraten sidder. Knægten pejer og siger det var ham der ( ikke super god til at snakke ) jeg sætter mig på hug ved siden af stolen hvor drengen sidder, og vi snakker lige om at det ikke er ok. At man skal være ordenlig ved hinanden. Min dreng siger så , han bed mig og jeg blev ked af det...

Så siger pædagogen : og kan du huske hvor meget jeg skældte ud, og hvor højt jeg råbte. Så han blev helt ked af det og kaldte på sin moar

Blev ski mundlam  og sagde så til knægten det skulle vi ikke snakke mere om, for det havde de jo snakket om. Og vi forlod stuen. Men pu ha blev godt nok rystet over de ord. Ja man må ikke bide, men  skælde ud & råbe så drengen kalder på sin mor, det er ski ikke ok.

Fik læst alle svarene og syns der er rigtig mange gode svar - jeg giver dem ret der skriver du har tacklet det skidt men syns det er meget ærgeligt at du bliver så fornærmet på dem som ikke lige giver dig det svar du vil have..

Anmeld

1. december 2012

PernilleogLouis

Father skriver:

Uanset om du "kun" talte med ham, irettesatte ham eller noget helt 3., så er det ikke på sin plads, at gøre det.

Men altså talte du med den anden dreng eller ej?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.