Skal lige have lidt luft ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2012

Nadia&Daniel

Husk at gå efter bolden og ikke personen  Det er desværre blevet en trend herinde (ikke kun denne tråd), at man går lidt for hårdt efter folk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Har lige hentet knægten i børnehave. Bliver mødt af pædagoen i garderoben, som fortæller knægten er blevet bidt idag og har et mærke på kinden. Hun fortæller hvad der er sket, en dreng han leger med har bidt ham. De leger godt sammen men har åbenbart nogle ture i løbet af dagen. Min dreng havde senere kastet en bil efter ham

Nå men hun fortæller at de lige nu er på hver sin stue, jeg finder knægten på den ene stue. Vi snakker lige sammen om hvad der er sket, og han trækker mig ind på den anden stue, hvor legekammeraten sidder. Knægten pejer og siger det var ham der ( ikke super god til at snakke ) jeg sætter mig på hug ved siden af stolen hvor drengen sidder, og vi snakker lige om at det ikke er ok. At man skal være ordenlig ved hinanden. Min dreng siger så , han bed mig og jeg blev ked af det...

Så siger pædagogen : og kan du huske hvor meget jeg skældte ud, og hvor højt jeg råbte. Så han blev helt ked af det og kaldte på sin moar

Blev ski mundlam  og sagde så til knægten det skulle vi ikke snakke mere om, for det havde de jo snakket om. Og vi forlod stuen. Men pu ha blev godt nok rystet over de ord. Ja man må ikke bide, men  skælde ud & råbe så drengen kalder på sin mor, det er ski ikke ok.

Hmmm... Hvem kaldte på sin mor?

Din dreng eller den anden?

Ligemeget egentlig, men der skal vel skældes ud når der bliver bidt? Ville da synes det var helt uacceptabelt at der ikke blev skældt ud når de bider, men derimod at man man bare siger "Nå ja, sådan er børn jo"

Silas blev bidt ret voldsomt her for et par mdr. siden og der fortalte dp-mor også at hun havde skældt den dreng ud der havde bidt Silas... Og det er jeg faktisk glad for, for det er da absolut ikke i orden at bide og det skal de vide... Men ligefrem at råbe og skrige er nok ikke lige fremgangsmåden og den ville jeg nok også studse lidt over....

Anmeld

1. december 2012

Laulund87

Pylle3 skriver:

Okay så fordi din søn trækker dig ind på stuen så kan du som mor ikke trække han retur og tage snakken i garderoben efter han har peget ham ud? Men simpelthen træde på den lille drengs selvværd ved endnu engang at bringe en situation op som måske har forgået nogle timer forinden - jeg skriver ingen steder at du skal ignorer din søn - jeg skriver at snakken skal tages et andet sted end foran den dreng der allerede er skældt eder og ære fra ( hvis du læste hvad jeg skrev)

Herhjemme snakker vi som også om hvordan og hvorledes tingene er rigtig og forkert.

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar - måde det ene og andet.

Jeg lavede tråden fordi jeg havde brug for luft hvilket jeg har fået. At tråden har udviklet sig som den har gjordt kommer ikke bag på mig. Det er jo efterhånden sådan herinde.

Jer der vil debatere videre hvor vidt jeg har handlet korrekt er velkommen til det. Jeg detager ikke - vil ikke bruge min tid på at forsvare en handling.

Jeg gjorde, hvad jeg fandt korrekt i given situation og det står jeg 100 % ved. Og ville gøre det samme igen. At så mange vælger at skyde efter mig , er helt ok. At I finder det ok, at pædagogen håndtere det ved, at skælde & råbe ad drengen så han bliver så ked af det og kalder på sin mor.

Og være efter mig, fordi jeg vælger stille og roligt at forklare min søn , som er tydelig mærket efter bidet. At det selvfølgelig ikke er ok at bide, men at man heller ikke må kaste biler efter hinanden. Men at man skal være ordenlig ved hinanden.

Jeg kunne have valgt, at himle op over min søn var blevet bidt. Kaldt den ene og anden til møde som der ofte bliver rådet til herinde. Det gjorde jeg IKKE. Jeg valgte at tage et roligt snak med min dreng på tidspunktet. Og det ville jeg gøre igen en anden gang.

Fortsat god aften & DEBAT

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Husk at gå efter bolden og ikke personen  Det er desværre blevet en trend herinde (ikke kun denne tråd), at man går lidt for hårdt efter folk..

Så enig - desværre en kedelig udvilkling der efterhånden er herinde

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hmmm... Hvem kaldte på sin mor?

Din dreng eller den anden?

Ligemeget egentlig, men der skal vel skældes ud når der bliver bidt? Ville da synes det var helt uacceptabelt at der ikke blev skældt ud når de bider, men derimod at man man bare siger "Nå ja, sådan er børn jo"

Silas blev bidt ret voldsomt her for et par mdr. siden og der fortalte dp-mor også at hun havde skældt den dreng ud der havde bidt Silas... Og det er jeg faktisk glad for, for det er da absolut ikke i orden at bide og det skal de vide... Men ligefrem at råbe og skrige er nok ikke lige fremgangsmåden og den ville jeg nok også studse lidt over....

Nu tror jeg ikke så små børn bider bare for at bide og være onde. Selvfølgelig er det IKKE ok at bide. Men jeg mener nu fortsat, at man godt kan forklare barnet, at det ikke er ok at bide. Uden at skælde ud & råbe.

Det var drengen der bed MIN dreng, der blev skældt ud & råbt af - så han kaldte på sin mor

Anmeld

1. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Nu tror jeg ikke så små børn bider bare for at bide og være onde. Selvfølgelig er det IKKE ok at bide. Men jeg mener nu fortsat, at man godt kan forklare barnet, at det ikke er ok at bide. Uden at skælde ud & råbe.

Det var drengen der bed MIN dreng, der blev skældt ud & råbt af - så han kaldte på sin mor

Det har jeg da heller i sagt at de gør? Det har oftes ikke andre muligheder for kommunikation men derfor skal de stadig vide det ikke er i orden...

Som skrevet så synes jeg ikke det er i orden at der bliver råbt så det andet barn begynder at græde og kalde på sin mor, man burde have snakket med ungen og forklaret at det andet barn bliver ked af det når det bliver bidt, så derfor må man ikke bide... Men synes nu også stadig det er iorden at der bliver sagt "Nej!" og efterfølgende bliver snakken taget...

Anmeld

1. december 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Så enig - desværre en kedelig udvilkling der efterhånden er herinde

Anmeld

1. december 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det har jeg da heller i sagt at de gør? Det har oftes ikke andre muligheder for kommunikation men derfor skal de stadig vide det ikke er i orden...

Som skrevet så synes jeg ikke det er i orden at der bliver råbt så det andet barn begynder at græde og kalde på sin mor, man burde have snakket med ungen og forklaret at det andet barn bliver ked af det når det bliver bidt, så derfor må man ikke bide... Men synes nu også stadig det er iorden at der bliver sagt "Nej!" og efterfølgende bliver snakken taget...

Øh nej hvor har jeg skrevet DU har sagt det ?

Jeg skrev JEG tror ikke så små børn bider for at bide eller være onde.

Anmeld

1. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Øh nej hvor har jeg skrevet DU har sagt det ?

Jeg skrev JEG tror ikke så små børn bider for at bide eller være onde.

Det skrev du ikke, men eftersom det var et svar til mig og det var det du startede med at skrive, så tænkte jeg at du havde misforstået min mening med mit indlæg...

Chillax altså.... Wow, hold da kæft, kunne vist godt være jeg skulle have taget mig en længere pause herinde fra......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.