Gud hvor jeg hader altid at være på røven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Majeha

Åh Ronja, føler så meget med dig.

Det er desværre kommet dertil nu, at vi bliver nødt til at flytte... ud på landet, hvor jeg virkelig skal tage mig sammen for at kunne fungere. Vi skal holde dåb i morgen, og kun fordi min mor, far og stedfar splejser til det, kan vi holde noget. Og har også kun een kjole, der heldigvis kunne lappes med et par usete sikkerhedsnåle.

SKAT snuppede alle børnepengene og havde nul på kontoen allerede d. 19. Sådan er det hver måned. Og selvom vi flytter til billigere, skal T stadig have ekstra arbejde, bare for at vi kan have råd til dp plads. Hillerød er bare en sk*de dyr kommune at bo i

Vi er dog så heldige at få overtøj af vore forældre

Vores børn skal ikke mangle noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

MogN

ano14316 skriver:

Det ville jeg blive utroligt glad for!!

Smid din adresse i min indbakke så skal jeg nok få den sebdt i løbet af ugen - det er godt nok en 42 men den er lidt stor i det, jeg kan passe den selv her i uge 30 af min graviditet  

Anmeld

25. november 2012

ano14316

Åh Ronja, føler så meget med dig.

Det er desværre kommet dertil nu, at vi bliver nødt til at flytte... ud på landet, hvor jeg virkelig skal tage mig sammen for at kunne fungere. Vi skal holde dåb i morgen, og kun fordi min mor, far og stedfar splejser til det, kan vi holde noget. Og har også kun een kjole, der heldigvis kunne lappes med et par usete sikkerhedsnåle.

SKAT snuppede alle børnepengene og havde nul på kontoen allerede d. 19. Sådan er det hver måned. Og selvom vi flytter til billigere, skal T stadig have ekstra arbejde, bare for at vi kan have råd til dp plads. Hillerød er bare en sk*de dyr kommune at bo i

Vi er dog så heldige at få overtøj af vore forældre

Vores børn skal ikke mangle noget

Det er bare mega træls.. 

Jeg er så træt af at leve på den måde.. 

Det er også min fornemmelse at Hillerød er mega dyr.

Går du på barselsdagpenge? 

Hvordan kan det være at SKAT snupper jeres børnepenge? 

Vi forsøger bare virkelig at betale alle regninger for ikke at stå i den situation og endeløs gæld. det med bilen har vi helt bevidst stoppet betalingen for at komme ud af gælden, fordi der slet ikke er råd til at betale til det lån. Men har simpelthen fået så god behandling i den forbindelse af Nordea Finans. Og det har været rigtig rart. 

Jeg ringede i starten af måneden og bønfaldte kommunen om jeg kunne få lov at undlade og betale denne måndes vuggestue fordi at kontoen ville gå i 0, men så længe vores dreng trives, er der ikke noget at komme efter. Så måtte jeg jo tage ham ud at vuggestuen - øhhh så er jeg da sikker på at jeg da helt klart kan beholde mit job, hvis jeg ikke kan arbejde, når jeg skal gå hjemme... grrrr.. 

Har i snakket om at flytte herud af eller?

Anmeld

25. november 2012

Majeha

ano14316 skriver:

Det er bare mega træls.. 

Jeg er så træt af at leve på den måde.. 

Det er også min fornemmelse at Hillerød er mega dyr.

Går du på barselsdagpenge? 

Hvordan kan det være at SKAT snupper jeres børnepenge? 

Vi forsøger bare virkelig at betale alle regninger for ikke at stå i den situation og endeløs gæld. det med bilen har vi helt bevidst stoppet betalingen for at komme ud af gælden, fordi der slet ikke er råd til at betale til det lån. Men har simpelthen fået så god behandling i den forbindelse af Nordea Finans. Og det har været rigtig rart. 

Jeg ringede i starten af måneden og bønfaldte kommunen om jeg kunne få lov at undlade og betale denne måndes vuggestue fordi at kontoen ville gå i 0, men så længe vores dreng trives, er der ikke noget at komme efter. Så måtte jeg jo tage ham ud at vuggestuen - øhhh så er jeg da sikker på at jeg da helt klart kan beholde mit job, hvis jeg ikke kan arbejde, når jeg skal gå hjemme... grrrr.. 

Har i snakket om at flytte herud af eller?

Jeg er på kh, da jeg ikke havde optjent nok timer til at være berettiget dagpenge. Og T skyldte jo børnebidrag til kommunen for den tid vi var fra hinanden, så ds den var nede på 6500 ville de ikke nøjes med afdragsorsningen, og tog det hele. Udover det er der en masse sf T's smågæld samt boliglånet på 700.000,-

Vi flytter til Meløse, da vi der kan leje noget uden at betale indskud/depositum, og vi har ingen andre muligheder. Her stiger lejen til marts og så er det på alle måder umuligt for os, at blive boende. Og så må vi der spare sammen til først og fremmest et indskud til når vi engng finder noget vi begge har lyst til. Det hele ser forhåbentlig også bedre ud når T er færdig med sin læretid om 3 år. Forhåbentlig kan jeg så starte udd. der.

Men utroligt, det skal fungere sådan med økonomiske støtter mm. Som enlig levede jeg som en dronning. I et forhold som tjenestepige.

Anmeld

25. november 2012

ano14316

Majeha skriver:

Jeg er på kh, da jeg ikke havde optjent nok timer til at være berettiget dagpenge. Og T skyldte jo børnebidrag til kommunen for den tid vi var fra hinanden, så ds den var nede på 6500 ville de ikke nøjes med afdragsorsningen, og tog det hele. Udover det er der en masse sf T's smågæld samt boliglånet på 700.000,-

Vi flytter til Meløse, da vi der kan leje noget uden at betale indskud/depositum, og vi har ingen andre muligheder. Her stiger lejen til marts og så er det på alle måder umuligt for os, at blive boende. Og så må vi der spare sammen til først og fremmest et indskud til når vi engng finder noget vi begge har lyst til. Det hele ser forhåbentlig også bedre ud når T er færdig med sin læretid om 3 år. Forhåbentlig kan jeg så starte udd. der.

Men utroligt, det skal fungere sådan med økonomiske støtter mm. Som enlig levede jeg som en dronning. I et forhold som tjenestepige.

Ja så er det jo nogenlunde samme situation. 

Vi har dog ikke helt så meget gæld.. Heldigvis... Hvor er det i melløse? Vi har samme problem med indskud, det gør det unægteligt lidt sværre at finde et sted at bo... 

Men så er i da heldigvis snart færdige med gælden til kommunen. 

Anmeld

25. november 2012

ano14316

Majeha skriver:

Vi har dog ikke helt så meget gæld.. Heldigvis... Hvor er det i melløse? Vi har samme problem med indskud, det gør det unægteligt lidt sværre at finde et sted at bo... 

Anmeld

25. november 2012

JustMe

Har du prøvet at indtaste jeres indkomster på "min pladsanvisning"? Så kan du se, hvad du skal betale for DP/VS. Vi får vist 80% friplads

Anmeld

26. november 2012

klmf

lotchen skriver:

Måske vi kunne lave en aftale med ham så? Jeg bor på Midtfyn, går til jordemoder i Svendborg, så måske der er en mulighed.

Er du interesseret i at vi finder ud af noget? Der er 2 par bukser, 1 kjole og en masse bluser. Noget af det er i 46, men du kan jo bare vurdere om det er alt for stort eller om det kan gå.

Anmeld

26. november 2012

Majeha

ano14316 skriver:

Det er igennem en bekendt, der lejer sit hus ud. T skal så gå og renovere lidt på det.

Anmeld

26. november 2012

MorTil4<3

ano14316 skriver:

Jeg er altså lige nød til at komme af med det.. 

Jeg evd at der er andre derude der har det værre end os. og undskyld hvis i synes at jeg piver over ingenting

Men lige nu står vi og skal til fødselsdag, min eneste "pæne" stykke tøj opdagede jeg var kommet beskidt på plads, og den kunne jeg ikke havde på. 

Jeg har ikke haft råd til at købe noget som helst tøj til mig selv siden jeg fødte på nær den kjole jeg skulle have på som jeg var nød til at have råd til at min sviger mormor, farmor og farfar døde kort efter jeg fødte og skulle have noget at have på til begravelserne. Jeg er nød til altid at have den på hvis vi skal have noget pænt på.

Nu er jeg nød til at tage til svigermors fødselsdag en en graviditets top. for jeg har ikke andet der ikke er i stykker efter hånden og et par slidte leggins fra bilka - mit sidste par "bukser" uden huller, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for har ikke råd til at købe noget nyt, heller ikke når de nu er på tilbud til 100 kr i føtex.  

Idag har jeg måtte spørger min kæreste om vi har råd til at bruge 75 kr på nogen nye savlesmække til vores søn fordi han salver så mega meget. 

Jeg er så træt af det her.. at vende hver en øre der bliver brugt. spørger mig selv om hvad som helst der bliver puttet i kurven - har vi virkelig brug for det..  

FOR HELVED JEG HADER DET I ØJEBLIKKET!!!

det første der desværre springer mig for øjne er at du er PLUS medlem

det koster da efter hvad jeg ved

og sådan nogen (luksus) ting sku man måske ikke gøre om det så er en 5 eller kun 60 for flere måneder

og ja du lyder til du har det hårdt, men det har altid en grund

for stor leje?
for stort forbrug?
bil som måske kunne byttes ud med bus

prøv at sætte jer ned og virkelig få lavet et bund solidt budget så i kan se hvad det er i bruger jeres penge på

og så sig til jer selv, kan vi ik gøre dette og dette nogetttt billigere

håber i finder ud af de så dit tøjskab ik skal være SÅ tomt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.