Gud hvor jeg hader altid at være på røven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

ano14316

lotchen skriver:

Er du interesseret i at vi finder ud af noget? Der er 2 par bukser, 1 kjole og en masse bluser. Noget af det er i 46, men du kan jo bare vurdere om det er alt for stort eller om det kan gå.

Ja meget.. 

Og nu har jeg også fundet ud af noget med min ven i svendborg.. 

Så du kan bare skrive til mig hvordan og hvorledes det vil passe dig bedst. 

Og undskyld der lige gik lidt inden jeg svarede.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

ano14316

MilleMus1988 skriver:

det første der desværre springer mig for øjne er at du er PLUS medlem

det koster da efter hvad jeg ved

og sådan nogen (luksus) ting sku man måske ikke gøre om det så er en 5 eller kun 60 for flere måneder

og ja du lyder til du har det hårdt, men det har altid en grund

for stor leje?
for stort forbrug?
bil som måske kunne byttes ud med bus

prøv at sætte jer ned og virkelig få lavet et bund solidt budget så i kan se hvad det er i bruger jeres penge på

og så sig til jer selv, kan vi ik gøre dette og dette nogetttt billigere

håber i finder ud af de så dit tøjskab ik skal være SÅ tomt

Jamen du har ret. Det er faktisk frås at bruge 76 kr. hver 3. måned. 

Og det er også sagt op med udløb her i starten af december.
Sorry baby.dk -jeg håber jeg snart får råd igen til at støtte dette fantastiske forum..

ALT er sagt op. Jeg har tidligere skrevet lidt om vores boligsituation og det er desværre ikke muligt for os at finde noget der er billigere 

vi bor for 6600 inkl forbrug. på lars tynds***s mark.. 
Desværre kan vi ikke fuldstændig undværre bil, da det ikke er muligt for mig at komme frem og tilbage med bus hvis det skal kunne lade sig gøre indenfor institutionens åbningstid..Men for 3 år siden købte jeg en ny bil, og jeg har været nød til at stoppe betalingerne på, og derfor bliver den hentet i denne eller næste uge for at dække gælden. 

Vi har skåret så meget ned som overhovedet muligt. Det eneste vi har valgt at beholde er A-kasse og forsikringer. Så længe det kan lade sig gøre. 

Vi har også gennemgået vores budget mange mange mange gange, men forskellige mennesker for at få så mange råd som muligt. 

Det det der har væltet vores budget er at imens jeg var på barsel kunne jeg vælge at gå 3000 ned i løn og blive flyttet 25 km væk eller at blive arbejdsløs. Og det er nok ikke svært at regne ud hvad jeg valgte. men det betyder lavere indtægt og større transport udgifter. derudover går min kæreste i skole i Nordjylland. Vi ryger ikke, vi drikker ikke, vi spiser meget sjældent fastfood, vi drikker ikke sodavand/saftevand. 

Vi har haft væsentlig flere penge at leve for, så det har været en process at fjerne alt unødvendigt, men jeg mener ikke vi kan fjerne flere udgifter. - jo a-kasse og forsikringer, men hvad fanden gør vi så hvis jeg bliver arbejdsløs, så bliver det endnu værre, men har skiftet til en billigere a-kasse. 

Mange tak for dine råd... 

Jeg glæder mig til at min kæreste begynder at få en rigtig løn..

Anmeld

27. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ano14316 skriver:

Jeg fatter det virkelig heller ikke.. måske fordi det er privat udlejning, men det burde bare ikke betyde noget.. 

Men vi bor også forholdsvis billigt 6600 inkl forbrug for 84 kvm. 3 værelser, dog kan det ene ikke bruges til at sove i, fordi det trækker alt for meget om vinteren. Det et my bedre i det andet rum. 
Så er her kun brændeovns opvarmning og sådan noget.. 

Vi overvejer selvfølglig alt, men han skal forhåbenlig til samtale på en støbefabrik som aften/natarbejder i næste uge. 

Min kæreste og jeg har en andelslejlighed.

min kæreste er ledig - dvs. på dagpenge og jeg er studerende på su. Vi har søgt om friplads og betaler kun 1300kr til vuggestue. Dvs. det stort set bliver dækket af børnepengene.

Anmeld

27. november 2012

Tona

ano14316 skriver:

Til ALLE 

Jeg er så rørt over at der er så mange der gerne vil hjælpe!

Det havde jeg slet slet ikke forventet. Jeg havde egentlig bare brug for at komme af med noget galde!

Det er bare så sødt af jer! Jeg tager i mod med kys hånd, og jeg er jer evigt taknemmelige. 

I er nogen fantastike store rummelige mennesker!

Jeg håber jeg en dag kan give igen på en eller anden måde

Jeg har skrevet en pb til dig. Du skal bare lige skrive tilbage så jeg har en adresse at sende til

Anmeld

27. november 2012

klmf

ano14316 skriver:

Ja meget.. 

Og nu har jeg også fundet ud af noget med min ven i svendborg.. 

Så du kan bare skrive til mig hvordan og hvorledes det vil passe dig bedst. 

Og undskyld der lige gik lidt inden jeg svarede.. 

Bor din ven i Svendborg? Hvis nu jeg får hans navn og adresse, så kan jeg stille det ved ham næste gang jeg er dernede. Så har du lidt nyt at tage på inden jul

Anmeld

28. november 2012

ano14316

lotchen skriver:

Bor din ven i Svendborg? Hvis nu jeg får hans navn og adresse, så kan jeg stille det ved ham næste gang jeg er dernede. Så har du lidt nyt at tage på inden jul

ej det ville være super.. jeg får lige gat i hans adresse.. så sender jeg det i en PB

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

ano14316 skriver:

Sorry baby.dk -jeg håber jeg snart får råd igen til at støtte dette fantastiske forum..

ALT er sagt op. Jeg har tidligere skrevet lidt om vores boligsituation og det er desværre ikke muligt for os at finde noget der er billigere 

Desværre kan vi ikke fuldstændig undværre bil, da det ikke er muligt for mig at komme frem og tilbage med bus hvis det skal kunne lade sig gøre indenfor institutionens åbningstid..Men for 3 år siden købte jeg en ny bil, og jeg har været nød til at stoppe betalingerne på, og derfor bliver den hentet i denne eller næste uge for at dække gælden. 

Vi har skåret så meget ned som overhovedet muligt. Det eneste vi har valgt at beholde er A-kasse og forsikringer. Så længe det kan lade sig gøre. 

Vi har også gennemgået vores budget mange mange mange gange, men forskellige mennesker for at få så mange råd som muligt. 

Det det der har væltet vores budget er at imens jeg var på barsel kunne jeg vælge at gå 3000 ned i løn og blive flyttet 25 km væk eller at blive arbejdsløs. Og det er nok ikke svært at regne ud hvad jeg valgte. men det betyder lavere indtægt og større transport udgifter. derudover går min kæreste i skole i Nordjylland. Vi ryger ikke, vi drikker ikke, vi spiser meget sjældent fastfood, vi drikker ikke sodavand/saftevand. 

Vi har haft væsentlig flere penge at leve for, så det har været en process at fjerne alt unødvendigt, men jeg mener ikke vi kan fjerne flere udgifter. - jo a-kasse og forsikringer, men hvad fanden gør vi så hvis jeg bliver arbejdsløs, så bliver det endnu værre, men har skiftet til en billigere a-kasse. 

Jeg kom lige til at tænke på, om du får fradrag for din kørsel? Det kan du indberette på din forskudsopgørelse! Og der er i hvert fald penge at hente, hvis du ikke allerede gør det... Det er 2,10 kr. pr. kørt km, når du kører mere end 24 km om dagen og det er da en del!

Du kan læse mere om det her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1988906

A-kasse og forsikringer må du ikke spare på, det er så vigtigt at have! Man kan selvfølgelig have et minimum af forsikring, men indbo, ulykke og bilforsikring skal man bare have, hvis du spørger mig! Kasko kan selvfølgelig undværes, hvis det er en gammel bil, men det er jo sjældent den der er dyr! Måske l skulle overveje at kigge på, om l kunne få forsikringerne billigere... Det kan nogle gange hjælpe at spille selskaberne ud mod hinanden, har jeg hørt

Anmeld

28. november 2012

KittyCatta

ano14316 skriver:

Du ved godt at du kan få gratis fagforening, når du er under 25 år? Det kan samtidig sikre dig lidt bedre Bl.a. her:  http://www.hk.dk/ungdom og her:  http://www.krifaboost.dk.

Kan I flytte til en billigere lejlighed inde i en by? Har I sat TV-pakke ned på mindste pakke, eller helt afmeldt det? Osv.

Anmeld

28. november 2012

Nadia&Daniel

ano14316 skriver:

Jeg er altså lige nød til at komme af med det.. 

Jeg evd at der er andre derude der har det værre end os. og undskyld hvis i synes at jeg piver over ingenting

Men lige nu står vi og skal til fødselsdag, min eneste "pæne" stykke tøj opdagede jeg var kommet beskidt på plads, og den kunne jeg ikke havde på. 

Jeg har ikke haft råd til at købe noget som helst tøj til mig selv siden jeg fødte på nær den kjole jeg skulle have på som jeg var nød til at have råd til at min sviger mormor, farmor og farfar døde kort efter jeg fødte og skulle have noget at have på til begravelserne. Jeg er nød til altid at have den på hvis vi skal have noget pænt på.

Nu er jeg nød til at tage til svigermors fødselsdag en en graviditets top. for jeg har ikke andet der ikke er i stykker efter hånden og et par slidte leggins fra bilka - mit sidste par "bukser" uden huller, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for har ikke råd til at købe noget nyt, heller ikke når de nu er på tilbud til 100 kr i føtex.  

Idag har jeg måtte spørger min kæreste om vi har råd til at bruge 75 kr på nogen nye savlesmække til vores søn fordi han salver så mega meget. 

Jeg er så træt af det her.. at vende hver en øre der bliver brugt. spørger mig selv om hvad som helst der bliver puttet i kurven - har vi virkelig brug for det..  

FOR HELVED JEG HADER DET I ØJEBLIKKET!!!

Ihh hvor jeg kender det  Min konto siger - 200.- - og jeg har fået dagpenge (og ja, skal lige finde 2000.- til regninger)  

til ts..

Anmeld

29. november 2012

ano14316

tarkoflen skriver:

Jeg kom lige til at tænke på, om du får fradrag for din kørsel? Det kan du indberette på din forskudsopgørelse! Og der er i hvert fald penge at hente, hvis du ikke allerede gør det... Det er 2,10 kr. pr. kørt km, når du kører mere end 24 km om dagen og det er da en del!

Du kan læse mere om det her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1988906

A-kasse og forsikringer må du ikke spare på, det er så vigtigt at have! Man kan selvfølgelig have et minimum af forsikring, men indbo, ulykke og bilforsikring skal man bare have, hvis du spørger mig! Kasko kan selvfølgelig undværes, hvis det er en gammel bil, men det er jo sjældent den der er dyr! Måske l skulle overveje at kigge på, om l kunne få forsikringerne billigere... Det kan nogle gange hjælpe at spille selskaberne ud mod hinanden, har jeg hørt

Jeg har ikke kørselsfradrag lige nu, hvilket skyldes at der muligvis er en fejl i min skat, så derfor har jeg ikke indberettet kørsel, for at have en buffer når der opgøres skat, for vi har slet slet ikke råd til at få et skatte smæk også. Så jeg går virkelig og krydser fingre for at det dækker hvis det er. 

Vi har lige præcis de ting du nævner, dog ikke kasko, kun på de bil der bliver hentet på mandag. 

Vi har presset vores forsikringer. Jeg er trods alt sælger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.