DNA-register i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Så man skal ikke prøve at gøre Danmark mere sikkert? Alt ville ikke hjælpe fordi man skal sammenligne med England som er kæmpe stort og har en hel anden måde at klare tingene på?

Det er da personligt at shoppe også, gå på restaurant osv, folk overvåger deres egen indkørsel, skal jeg så sige at jeg ikke vil aflevere posten fordi at så kan de om jeg evt lige kløede eller hvad nu?

Nu er det endnu mere utrygt at være dansker i mit hoved 

Nu er det jo procent vis man går ind og vurdere.. Man skal bare huske al det der følger med i et overvågningsamfund og det tiltaler mig absolut ikke.. Hvis vi skal gøre noget for sikkerheden så syntes jeg strafferammen sku justeres gevaldig..

Hvorfor er det mere utrygt. Og dem der har hjemme overvågning må jo kun overvåge egen grund ikke fortov osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

TNBC

LilleNyPåVej skriver:

Haha ja det kan da være 

Armen de tunneler burde være overvåget lige meget hvad, de er da skræmmende at gå i - endda selvom man er 2 

Ja god ide, man kan også nemmere se hvordan uheld er sket - armen hvor er det godt med vejr vi har, du tænker jo glimrende 

ja, men hvorfor skal man tænke så godt i så dårligt vejr... ???

Ja, de tunneler er skræmmende.
Jeg kan huske på min højskole, man skulle igennem en skov fra stationen(jeg var der i vinterhalvåret) der var kulsort og intet lys... tror du lige det var skræmmende.?? Det er ikke så langt og der sker sku ikke noget derude, men skrækken er der. Jeg skulle igennem en gang jeg kom tilbage, og det var omkring midnat.. jeg var så heldig at der var en anden fra skolen, der også kom, så vi kunne gå igennem sammen.
men fornylig var jeg der igen, og skulle gå igennem, jeg ringede til min søster og snakkede med hende hele vejen igen.
hvis der var sket noget der, havde jeg haft ingen chance for noget som helst(ved godt at det er svært at sætte kameraer op i skoven), men tænk på at det ikke ville have taget folk 24timer at finder holger(drengen, ikke manden med den sjove hat)

Men der er mange ting man gerne ville have, så ingen bliver overset eller får retfærdighed, men det kan vi ikke gøre noget ved, men at hjælpe andre med DNA, hvorfor ik? Lod os da hjælpe hinanden.

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Nu er det jo procent vis man går ind og vurdere.. Man skal bare huske al det der følger med i et overvågningsamfund og det tiltaler mig absolut ikke.. Hvis vi skal gøre noget for sikkerheden så syntes jeg strafferammen sku justeres gevaldig..

Hvorfor er det mere utrygt. Og dem der har hjemme overvågning må jo kun overvåge egen grund ikke fortov osv

Postkassen må gerne stå 1m eller 1,2m fra fortovet og inde på grunden, ergo kan postmanden jo overvåges  

Det er også fint, hver sin mening  

Og jeg er enig i at strafferammen burde justeres, men derfor skal du jo stadig fange skurkene først 

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Yurie skriver:

ja, men hvorfor skal man tænke så godt i så dårligt vejr... ???

Ja, de tunneler er skræmmende.
Jeg kan huske på min højskole, man skulle igennem en skov fra stationen(jeg var der i vinterhalvåret) der var kulsort og intet lys... tror du lige det var skræmmende.?? Det er ikke så langt og der sker sku ikke noget derude, men skrækken er der. Jeg skulle igennem en gang jeg kom tilbage, og det var omkring midnat.. jeg var så heldig at der var en anden fra skolen, der også kom, så vi kunne gå igennem sammen.
men fornylig var jeg der igen, og skulle gå igennem, jeg ringede til min søster og snakkede med hende hele vejen igen.
hvis der var sket noget der, havde jeg haft ingen chance for noget som helst(ved godt at det er svært at sætte kameraer op i skoven), men tænk på at det ikke ville have taget folk 24timer at finder holger(drengen, ikke manden med den sjove hat)

Men der er mange ting man gerne ville have, så ingen bliver overset eller får retfærdighed, men det kan vi ikke gøre noget ved, men at hjælpe andre med DNA, hvorfor ik? Lod os da hjælpe hinanden.

Skulle selv igennem en tunnel når jeg skulle på arbejde og hjem igen  meget meget skræmmende om vinteren - så kan sagtens følge dig, men det er da også en god ide at snakke i telefon, fordi så ved man hvis der sker noget, personen i telefonen kan slå alarm 

Anmeld

22. november 2012

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Postkassen må gerne stå 1m eller 1,2m fra fortovet og inde på grunden, ergo kan postmanden jo overvåges  

Det er også fint, hver sin mening  

Og jeg er enig i at strafferammen burde justeres, men derfor skal du jo stadig fange skurkene først 

Det må den ikke her efter 01-01-11.

Anmeld

22. november 2012

TNBC

LilleNyPåVej skriver:

Skulle selv igennem en tunnel når jeg skulle på arbejde og hjem igen  meget meget skræmmende om vinteren - så kan sagtens følge dig, men det er da også en god ide at snakke i telefon, fordi så ved man hvis der sker noget, personen i telefonen kan slå alarm 

Nemlig eller bare lade som om(tage lyden fra) for så er man mere beskyttet.
Men jeg har betjent på privat, så jeg er ikke bange for at der ikke bliver troet på mig.

Men vi flyver også frygten op, for alt det man høre og man bliver bare mere bange og tænker: Der kommer en hoppede ud og overfalder mig.. men det sker jo sjældent.

Anmeld

22. november 2012

KittyCatta

Ikke om jeg skulle stå i et DNA-register!  Jeg er ikke kriminel og derfor skal jeg ikke stå der! Der er grænser for galskab, og med mit DNA kan man se ALT om og på mig! 

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Det må den ikke her efter 01-01-11.

Jeg hjalp selv min mor med at sætte hendes op, så jo..

http://www.nypost.postdanmark.dk/applikation.html

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Yurie skriver:

Nemlig eller bare lade som om(tage lyden fra) for så er man mere beskyttet.
Men jeg har betjent på privat, så jeg er ikke bange for at der ikke bliver troet på mig.

Men vi flyver også frygten op, for alt det man høre og man bliver bare mere bange og tænker: Der kommer en hoppede ud og overfalder mig.. men det sker jo sjældent.

Selvfølgelig, man der er jo også mange åndssvage mennesker derude, og man ved aldrig hvem der bliver idioten der hopper på en  Så det er jo klart man er bange når man går uden for 

Anmeld

22. november 2012

TNBC

KittyCatta skriver:

Ikke om jeg skulle stå i et DNA-register!  Det går så meget udover min personlige frihed - det kan jeg bare ikke acceptere!

hvorfor går det ud over din frihed?
De har vel ikke tænkt sig at bruge den til noget, udover at hjælpe samfundet.
tænk hvis du bliver ramt af en bil eller et tog, og dit ansigt bliver helt smadret, så kan de bruge din DNA til at finde ud af hvem du er og fortælle din familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.