Jeg synes klart det er noget man bør overveje,
Grunden til at jeg ikke er helt overbevist er, at jeg kan være bange for, at virkelige forbrydere kan "forfalske" dna materiale... Ved eksempelvis at have hår med fra en helt anden person, og denne vil derfor blive fældet, hvis ikke han/hun har et godt alibi. Der ud over, er jeg bange for, at forbryderne bliver så gode til at sørge for, at deres dna ikke vil være at finde på et gerningssted, og så bliver det uendelig svært at fælde en gerningsmand...
Men jeg er da noget chokeret over, at man kun bliver i dna registeret i 10 år, hvis man har haft en årsag til at være der! Det synes jeg er så langt ude! Især når min veninde lige fortalte mig, at hendes mand, der blev dømt for et værtshusslagmål som 22 årig, har det stående på sin straffeattest i 20 år! Det er da helt tåbeligt!
Ja han gjorde noget dumt som 22 årig, og det skal så følge ham i 20 år, men havde han forgrebet sig på en, bliver hans dna spor slettet efter 10 år...ved godt, at det stadig vil stå på straffeattesten, men alligevel! Det er sindsygt i min verden!
Men spændende debat!
Anmeld