DNA-register i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Jeg syntes også der er grænser  Men om man bliver overvåget indenfor eller udenfor kan da være et fedt? 

Nej det syntes jeg ikke.. Som en anden sagde så er der bare ting man kan finde på ude i det fri som ikke behøver filmes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Tulle28 skriver:

Jeg har det lidt med det som jeg har det med videoovervågning - hvis du ikke har noget at skjule, så er det vel OK?

Jeg har svaret ja i afstemningen.

Ja, kan heller ikke se hvordan man kan føle sig usikker medmindre man faktisk har noget at skjule eller er ude på noget.

Endda selvom folk er usikre så ville det stadig være en langt større hjælp 

Tror endda bare det er en vanesag, på et tidspunkt vil man være vant til kameraer, de er da i forvejen i alle butikker osv, så kan ikke se forskellen på at være inde eller ude 

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Nej det syntes jeg ikke.. Som en anden sagde så er der bare ting man kan finde på ude i det fri som ikke behøver filmes

Hehe ja, det så jeg godt - men nu er det også ulovligt at tisse ude i det fri  Så i og for sig vil i jo lave noget ulovligt og er derfor imod kameraerne 

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

tarkoflen skriver:

Jeg synes klart det er noget man bør overveje,

Grunden til at jeg ikke er helt overbevist er, at jeg kan være bange for, at virkelige forbrydere kan "forfalske" dna materiale... Ved eksempelvis at have hår med fra en helt anden person, og denne vil derfor blive fældet, hvis ikke han/hun har et godt alibi. Der ud over, er jeg bange for, at forbryderne bliver så gode til at sørge for, at deres dna ikke vil være at finde på et gerningssted, og så bliver det uendelig svært at fælde en gerningsmand...

Men jeg er da noget chokeret over, at man kun bliver i dna registeret i 10 år, hvis man har haft en årsag til at være der! Det synes jeg er så langt ude! Især når min veninde lige fortalte mig, at hendes mand, der blev dømt for et værtshusslagmål som 22 årig, har det stående på sin straffeattest i 20 år! Det er da helt tåbeligt!

Ja han gjorde noget dumt som 22 årig, og det skal så følge ham i 20 år, men havde han forgrebet sig på en, bliver hans dna spor slettet efter 10 år...ved godt, at det stadig vil stå på straffeattesten, men alligevel! Det er sindsygt i min verden!

Men spændende debat!

Der vil nok altid være nogle plusser og minusser  og det er helt klart en minus hvis man bliver fældet for noget man ikke har gjort.

Men en anden skrev om mange andre smarte grunde til at have et register. F.eks. organdonation, men ville nemmere kunne finde nogle der ikke har taget stilling til problemet.
Hvis en ældre kone er blevet væk eller man finder en døddrukken mand så kan man lige hurtigt finde deres adresse eller pårørende osv.

Man må håbe at de kan finde ud af at lave systemet på en smart måde så det gavner og ikke får folk i problemer 

Anmeld

22. november 2012

L&V

LilleNyPåVej skriver:

J

Hehe ja, det så jeg godt - men nu er det også ulovligt at tisse ude i det fri  Så i og for sig vil i jo lave noget ulovligt og er derfor imod kameraerne 

Ja det kan man da sige, jeg kan os finde på at pille næse eller lufte hunden uden snor på en tom grusvej eller skændtes med min mand

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Ja det kan man da sige, jeg kan os finde på at pille næse eller lufte hunden uden snor på en tom grusvej eller skændtes med min mand

Tror man er ret ligeglade med om folk piller næse osv. Det gør folk tit når de sidder i bilen og jeg tænker da virkelig ikke videre over det, det er kun "spændende" de første 2 minutter.

Skændes med sin mand, ja okay, men hvor meget kan man vise at man skændes og råber i da højt på gaden og laver en masse fakter? Går ikke ud fra der er lyd på kameraerne.

Syntes det er småting i forhold til at gøre vores samfund mere sikkert.

Anmeld

22. november 2012

TNBC

LilleNyPåVej skriver:

Hvor har du ret  Har overhovedet ikke tænkt på alle de ting du nævner, det ville jo være ideelt hvis man kunne lave systemet på den måde 

Ja, det må været vejret der får mig til at tænke på alle de ting.

Mere overvågning kan også være godt. Jeg synes mange gange jeg hører om folk der er blevet overfaldet i de der tunneler under vejene, hvor der ikke har været andre, og hvis du bliver slået eller grebet bagfra, har du ikke nogen mulighed for at se din angrebsmand. der ville overvågning være guld for politiet.
og hvis der sker en ulykken(som den med politibilen forleden, hvor forklaringerne var forskellige) for hvem tror politiet på?
Altså ja, jeg kan godt se som andre skriver at man ikke vil føle sig overvåget og ville kunne gøre ting uden at blive set, men sådan er livet nu en gang.
Jeg vil sku heller tage sexen hjemme, hvis det betyder at et menneske får retfærdighed og familien kan få fred.
og det er jo ikke at der skal være kameraer overalt. Det er jo ikke et reality-show.
men det var vel heller ikke det at den her debat var omkring, det var om vi alle sammen skulle registeres.

Anmeld

22. november 2012

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Tror man er ret ligeglade med om folk piller næse osv. Det gør folk tit når de sidder i bilen og jeg tænker da virkelig ikke videre over det, det er kun "spændende" de første 2 minutter.

Skændes med sin mand, ja okay, men hvor meget kan man vise at man skændes og råber i da højt på gaden og laver en masse fakter? Går ikke ud fra der er lyd på kameraerne.

Syntes det er småting i forhold til at gøre vores samfund mere sikkert.

Men det er jo stadigt personligt.. Og mht at samfundet bliver mere sikkert så kan man jo bare se på england og det er bare ikke tilfældet

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Yurie skriver:

Ja, det må været vejret der får mig til at tænke på alle de ting.

Mere overvågning kan også være godt. Jeg synes mange gange jeg hører om folk der er blevet overfaldet i de der tunneler under vejene, hvor der ikke har været andre, og hvis du bliver slået eller grebet bagfra, har du ikke nogen mulighed for at se din angrebsmand. der ville overvågning være guld for politiet.
og hvis der sker en ulykken(som den med politibilen forleden, hvor forklaringerne var forskellige) for hvem tror politiet på?
Altså ja, jeg kan godt se som andre skriver at man ikke vil føle sig overvåget og ville kunne gøre ting uden at blive set, men sådan er livet nu en gang.
Jeg vil sku heller tage sexen hjemme, hvis det betyder at et menneske får retfærdighed og familien kan få fred.
og det er jo ikke at der skal være kameraer overalt. Det er jo ikke et reality-show.
men det var vel heller ikke det at den her debat var omkring, det var om vi alle sammen skulle registeres.

Haha ja det kan da være 

Armen de tunneler burde være overvåget lige meget hvad, de er da skræmmende at gå i - endda selvom man er 2 

Ja god ide, man kan også nemmere se hvordan uheld er sket - armen hvor er det godt med vejr vi har, du tænker jo glimrende 

Anmeld

22. november 2012

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Men det er jo stadigt personligt.. Og mht at samfundet bliver mere sikkert så kan man jo bare se på england og det er bare ikke tilfældet

Så man skal ikke prøve at gøre Danmark mere sikkert? Alt ville ikke hjælpe fordi man skal sammenligne med England som er kæmpe stort og har en hel anden måde at klare tingene på?

Det er da personligt at shoppe også, gå på restaurant osv, folk overvåger deres egen indkørsel, skal jeg så sige at jeg ikke vil aflevere posten fordi at så kan de om jeg evt lige kløede eller hvad nu?

Nu er det endnu mere utrygt at være dansker i mit hoved 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.