Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Muhmi

FruStolpe skriver:

Men som udagangpunkt står man heller ikke op i toget, og slet ikke hvis man er så stor at man ikke kan sidde på eet sæde. Så vil man være alt for besværet af sin overvægt til at kunne stå op i mens man køre.... Så det ville være en undtagelse.

Jeg synes stadig at hvis man ikke kan nøjes med et sæde, så skal man betale for 2....

Men i metroen står man jo ofte op om morgenen eller om eftermiddagen..... Men jeg har det også sådan at hvis man fylder for to sæder, altså virkelig fylder for to sæder, så kan man faktisk slet ikke bevæge sig ned til metroen for at tage den, for så er man dælme stor...

Og jeg tænker at folk gerne VIL nøjes med et sæde, men sæderne i metroen er heller ikke bygget til tykke mennesker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

modesty

Nej, det synes jeg ikke. Men jeg synes at man i fly burde betale for to sæder selvom man er for tyk til ét sæde. 

Anmeld

5. november 2012

mpr

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Synes det er absurt at opstille rygning og fedme side om side. Rygning er et valg man har taget og man kan slippe af med det ved hjælp fra andre og skal afholde sig fra det ikke nødvendigvis ud og kæmpe. Selvfølgelig er det hårdt at holde op med at ryge men synes på ingen måde det kan sammenlignes. En overvægtig har ikke selv valgt det, om det så er hjemme miljø, medicin eller graviditet der har forudsaget det så skal den overvægtige kæmpe en brag kamp i lang tid for at komme ned i normal vægt en kamp der kan være uoverskuelig især fordi den overvægtige hele tiden bliver fristet hver gang de skal have mad.

Og synes da ikke overvægtige behøver at betale mere end andre. Altså måske en overvægtig fylder lidt men har da oplevet rigtig mange rigtig tynde mennesker som mener at de har ret til at bruge flere pladser om det så er fordi de vil ligge ned eller fordi de vil have deres bagage ved siden af.

Jeg har stået op mange gange i tog og busser kan jeg så komme gratis med nu når der ingen pladser er`? Ej vel

Tror lidt for mange har lidt for ondt i røven, alle skal kunne være her

Anmeld

5. november 2012

MorDk

FrkZier skriver:

nej det synes jeg bestemt ikke, det ville da være helt absurd

Anmeld

5. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Åh, hvor har folk dog tralvt med, hvad der er 'retfærdigt' for MIG.... Og hvem skulle så sidde og vurdere, hvem der var "for" tyk?? Og hvad så hvis overvægten skyldes sygdom, medicin eller noget helt tredje?? Og i øvrigt er det ikke sundhedsskadeligt at sidde (eller stå ) ved siden af en overvægtig (når han nu slev bringer cigaretter på banen).... Og skal de overvægtige så brokke sig over at de ikke vil betale for at rygeren, bliver behandlet for de følgesygdomme rygningen kan medføre????

Jeg læste lige en enkelt kommentar derinde -

" jeg gider da ikke og betale skat for at det skal gå til fedmeoperationer, når det i flere tilfælde kunne have været forhindret. Så vil jeg da hellere give penge til fx folkeskoler eller noget helt andet, som også har brug for pengene!"

Jarhmen søde ven, det er jo ikke dig, der skal bestemme hvilke typer oprationer lægerne skal udføre...... Og i øvrigt har hun fuldstændigt misforstået vores skattesystem.... Vi betaler alle til en FÆLLES kasse, og det betyder så at vi har LIGE mulighed for behandling, om det så er en fedmeoperation eller behandling for 'rygerlunger' eller lungekræft pga rygning!!!!

Så NEJ, det synes jeg ikke

/ Taco78 

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

Taco78 skriver:

Åh, hvor har folk dog tralvt med, hvad der er 'retfærdigt' for MIG.... Og hvem skulle så sidde og vurdere, hvem der var "for" tyk?? Og hvad så hvis overvægten skyldes sygdom, medicin eller noget helt tredje?? Og i øvrigt er det ikke sundhedsskadeligt at sidde (eller stå ) ved siden af en overvægtig (når han nu slev bringer cigaretter på banen).... Og skal de overvægtige så brokke sig over at de ikke vil betale for at rygeren, bliver behandlet for de følgesygdomme rygningen kan medføre????

Jeg læste lige en enkelt kommentar derinde -

" jeg gider da ikke og betale skat for at det skal gå til fedmeoperationer, når det i flere tilfælde kunne have været forhindret. Så vil jeg da hellere give penge til fx folkeskoler eller noget helt andet, som også har brug for pengene!"

Jarhmen søde ven, det er jo ikke dig, der skal bestemme hvilke typer oprationer lægerne skal udføre...... Og i øvrigt har hun fuldstændigt misforstået vores skattesystem.... Vi betaler alle til en FÆLLES kasse, og det betyder så at vi har LIGE mulighed for behandling, om det så er en fedmeoperation eller behandling for 'rygerlunger' eller lungekræft pga rygning!!!!

Så NEJ, det synes jeg ikke

Det er hende jeg sidder og diskuterer med derinde, men hun vil sjovt nok ikke diskutere når jeg fortæller hende det du lige skrev hehe

Anmeld

5. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Muhmi skriver:

Det er hende jeg sidder og diskuterer med derinde, men hun vil sjovt nok ikke diskutere når jeg fortæller hende det du lige skrev hehe

Jeg tror ikke, jeg skal læse med derinde så...

/ Taco78 

Anmeld

5. november 2012

Camulla

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Nej, det skal man da ikke! Og man har det da dårligt nok i forvejen når man er overvægtig, men lad os da endelig gnide salt i såret?!!

P.S.: Nu vil jeg tage mig en guldbarre, for har købt 10 af dem idag! Det koster kun 3,75 i Føtex lige nu!!   

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

Taco78 skriver:

Jeg tror ikke, jeg skal læse med derinde så...

Nej det er godt nok nogle nasty kommentare der er derinde... hehe

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

Camulla skriver:

Nej, det skal man da ikke! Og man har det da dårligt nok i forvejen når man er overvægtig, men lad os da endelig gnide salt i såret?!!

P.S.: Nu vil jeg tage mig en guldbarre, for har købt 10 af dem idag! Det koster kun 3,75 i Føtex lige nu!!   

Vil også gå ud finde mine pilskader frem og æde et par af dem Med god samvittighed hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.