Muhmi skriver:
Fandt det her på fb..
Vil da gerne høre jeres mening 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1
Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten?
Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.
Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland
Hvad mener du?
Ej, jeg skal nok holde min helt personlige mening om Brian fra sydsjælland godt pakket væk, men sådan kvinde til kvinde - så ved I godt hvad jeg tænker... 
Det er en totalt umulig idé, skal det så kun være dem der har forædt sig der skal betale dobbelt eller hvad med dem der er overvægtige f.eks. pga medicin der får dem til at tage på, skal de så have penge igen for at tage bussen? Forstår ikke helt hvordan det fungerer...
Men jeg synes så småt godt vi kunne tage en fælles beslutning om at vi er nu så uddannede, at dem der ryger sine lunger itu, skal selv betale en del af operationen. Dem der tager narko til de er så væk de skal have hjælp, skal betale en del af behandingen. Dem der kører for stærkt og ødelægger ting (eller andre) skal selv betale en del af regningen. Jeg kunne blive ved.
Jeg synes det ville være en fin idé 
Anmeld