Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

B&J

Muhmi skriver:

Præcis... Jeg kan også sagtens have én siddende ved siden af mig selvom jeg er tyk... 

Synes det er noget bull at fyre af... 

jaaa men den ene dag er det overvægtige den næste dag smøger den 3 dag man er for tyd 4 dag er kræft det køre i ring hele tiden.. det er så træls

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

helle85 skriver:

nej det syntes jeg ikke men jeg syntes at de burde sætte afgifter op på chokolade, cola osv og så sætte det ned for grønsager og frugt.

Lige præcis 

Anmeld

5. november 2012

helle85

LilleNyPåVej skriver:

Lige præcis 

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

Moma skriver:

Kan ikke forstå hvorfor rygere og tykke skal sidestilles? Skal de tykke "straffes" fordi rygere bliver det - det forstår jeg ikke

Nej præcis, sådan har jeg det også... Det kan jo ikke sammenlignes

Anmeld

5. november 2012

Dinna88

Nej. Men jeg kan godt se den med, at nogle overvægtige skal købe to pladser. Men her snakker vi jo meget overvægt. Hvor det reelt er sådan, at de fylder mere end eet sæde. I fly handler det jo lige så meget om vægten

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Ej, jeg skal nok holde min helt personlige mening om Brian fra sydsjælland godt pakket væk, men sådan kvinde til kvinde - så ved I godt hvad jeg tænker...

Det er en totalt umulig idé, skal det så kun være dem der har forædt sig der skal betale dobbelt eller hvad med dem der er overvægtige f.eks. pga medicin der får dem til at tage på, skal de så have penge igen for at tage bussen? Forstår ikke helt hvordan det fungerer...

Men jeg synes så småt godt vi kunne tage en fælles beslutning om at vi er nu så uddannede, at dem der ryger sine lunger itu, skal selv betale en del af operationen. Dem der tager narko til de er så væk de skal have hjælp, skal betale en del af behandingen. Dem der kører for stærkt og ødelægger ting (eller andre) skal selv betale en del af regningen. Jeg kunne blive ved.

Jeg synes det ville være en fin idé

Anmeld

5. november 2012

FruStolpe

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Hvad mener du?

Jeg mener som udagangspunk bestemt ikke at man skal betale mere i skat for at veje for meget.

Men alligevel synes jeg der ville være noget fair over at man naturligvis betaler for 2 sæder, hvis man ikke kan være på et... Det gør man jo også hvis man skal flyve ikk ??

Og derudover så kan den debat på ingen måde sammenlignes med rygning. Basta !!

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Hvad mener du?

Mange overvægtige - langt fra alle - har en spiseforstyrrelse eller er vokset op i et miljø, hvor sund livsstil ikke indgik i opdragelsen og har ikke personlige ressourcer til at ændre det. 

Besynderligt nok er der masser af forståelse for anorektikere og for sygeligt tynde, som tilsvarende mangler overskud til at ændre på deres livsstil - men de fede er pr. definition selv ude om det og kunne bare tage sig sammen. De må gerne hånes og væmmeliggøres og gøres ansvarlige for de udgifter, de medfører for sundhedsvæsenet - men anorektikere, som indlægges i måneder eller år, er der ingen, der  anklager. 

Det er ikke særligt charmerende at følge hetzen mod de fede - og det er helt hen i vejret at sammenligne med rygning. Jeg kan kvitte smøgerne og leve uden, men overvægtige SKAL have mad og mødes dermed konstant af den "stimulans", de ikke har kontrol over. 

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

FruStolpe skriver:

Jeg mener som udagangspunk bestemt ikke at man skal betale mere i skat for at veje for meget.

Men alligevel synes jeg der ville være noget fair over at man naturligvis betaler for 2 sæder, hvis man ikke kan være på et... Det gør man jo også hvis man skal flyve ikk ??

Og derudover så kan den debat på ingen måde sammenlignes med rygning. Basta !!

Men hvad så hvis man skal stå op i toget, skal man så slet ikke betale??

Anmeld

5. november 2012

FruStolpe

Men hvad så hvis man skal stå op i toget, skal man så slet ikke betale??

Selvfølgelig skal man betale  (intet her i livet er gratis)

Men som udagangpunkt står man heller ikke op i toget, og slet ikke hvis man er så stor at man ikke kan sidde på eet sæde. Så vil man være alt for besværet af sin overvægt til at kunne stå op i mens man køre.... Så det ville være en undtagelse.

Jeg synes stadig at hvis man ikke kan nøjes med et sæde, så skal man betale for 2....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.