Hvordan ved man hvornår de er klar til stor seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Tona

Nettemor skriver:

Nej der er ikke sengehest. Sengen i sig selv er nemlig en af dem med halv høj kant. Sådan en lidt ældre udtræksseng hvis du kender dem?

Det er nemlig sådan en vi har. Vi har arvet den fra mandens lillesøster. Jeg lurer derfor på om vi kan snige os afsted med bare at købe en ny madras og så køre igennem med den. Tænker dog på om det ikke er dyrt i madrasser? Hver gang man trækker den ud et hak er madrassen jo for lille eller hvordan? Men man kan self. trække den ud til max og så bare købe en madras der passer til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Tona

roenlund skriver:

jeg ville nok bare gøre det og så give det lidt tid, for man kommer til at løbe lidt mere når de finder ud af at de frit kan gå ud af sengen...

Ja, det tror jeg også bliver løsningen på det ud fra de erfaringer jeg læser her i tråden

Anmeld

3. november 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Det er nemlig sådan en vi har. Vi har arvet den fra mandens lillesøster. Jeg lurer derfor på om vi kan snige os afsted med bare at købe en ny madras og så køre igennem med den. Tænker dog på om det ikke er dyrt i madrasser? Hver gang man trækker den ud et hak er madrassen jo for lille eller hvordan? Men man kan self. trække den ud til max og så bare købe en madras der passer til det?

Altså vores passer i bredden med tremmesengen så vi har bare taget madrassen derfra Den er jo lang nok.. Og så satser jeg ikke på den skal trækkes ud i små hak.. Tager det nok i 2 hak eller sådan noget.

Anmeld

3. november 2012

Tona

Nettemor skriver:

Altså vores passer i bredden med tremmesengen så vi har bare taget madrassen derfra Den er jo lang nok.. Og så satser jeg ikke på den skal trækkes ud i små hak.. Tager det nok i 2 hak eller sådan noget.

Genialt...det må jeg prøve til en start.

Jeg har lige Googlet og inde på Ikeas hjemmeside kan man for 600 kr købe en madras der ser virkelig god ud og den passer til en udtræksseng. Man får 3 forlængerstykker med så den samme madras kan bruges hele vejen op fra mindste indstilling og helt op til 200 cm. Det er smaaart

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90155097/

Anmeld

3. november 2012

FruHolm <3

Amandas-mor skriver:

Amanda fylder 2 år til januar og vi venter Mini til marts. Vi havde så talt om inden at evt kunne Amanda komme over i stor seng et lille stykke tid før Mini ankom og Mini kunne så få Amandas tremmeseng. Der vil være sengehest på den store seng, men hun vil self. stadig kunne kravle ud af den selv.

Hvordan ved man hvor når de er klar til den store seng?

Min dreng kom i juniorseng for 1 1/2-2 måneder siden der har han været omkring 20 måneder Og han sover meget bedre nu Det var meningen han skulle have den på sin 2 års fødselsdag men da han begyndt at læne sig over kanten og nærmest slå kolbøtter ud turde vi ikke vente med at skifte

Anmeld

3. november 2012

Tona

MinBabyOscar <3 skriver:

Min dreng kom i juniorseng for 1 1/2-2 måneder siden der har han været omkring 20 måneder Og han sover meget bedre nu Det var meningen han skulle have den på sin 2 års fødselsdag men da han begyndt at læne sig over kanten og nærmest slå kolbøtter ud turde vi ikke vente med at skifte

Nej det kan jeg godt forstå

Jeg så lige målene ved din status. Hold op han er da en stor flot dreng. Jeg blev helt nysgerrig på hvad han målte og vejede da han blev født?

Amanda er på alder med ham og hun måler 83 og vejer 12 kg

Anmeld

3. november 2012

FruHolm <3

Amandas-mor skriver:

Nej det kan jeg godt forstå

Jeg så lige målene ved din status. Hold op han er da en stor flot dreng. Jeg blev helt nysgerrig på hvad han målte og vejede da han blev født?

Amanda er på alder med ham og hun måler 83 og vejer 12 kg

he He

mamge tak

ja han er en stor dreng, han var ved fødslen 52 cm og vejede 4110g 

hvor stor var Amanda?

Anmeld

3. november 2012

Tona

MinBabyOscar <3 skriver:

he He

mamge tak

ja han er en stor dreng, han var ved fødslen 52 cm og vejede 4110g 

hvor stor var Amanda?

Ej hvor sjovt at der faktisk er så lille forskel så, for Amanda var 53 cm og vejede 4 kg

Anmeld

3. november 2012

FruHolm <3

Amandas-mor skriver:

Ej hvor sjovt at der faktisk er så lille forskel så, for Amanda var 53 cm og vejede 4 kg

Hold da op, så var de næsten samme størrelse, Oscar har bare fra starten af haft så gorbandet travlt med at vokse  

Anmeld

3. november 2012

Tona

MinBabyOscar <3 skriver:

Hold da op, så var de næsten samme størrelse, Oscar har bare fra starten af haft så gorbandet travlt med at vokse  

Ja det har han da, men det er også godt at ville fremad i verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.