Hvordan ved man hvornår de er klar til stor seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Janni.

Amandas-mor skriver:

Ja nemlig præsis det samme her.

Ud over det, så kan vi godt se nogle fordele i at få Amanda flyttet over i stor seng inden Mini kommer både for at slippe for at have en tremmeseng mere stående, men også fordi at Amanda måske kunne føle at Mini "tog hendes seng" hvis de blev skiftet om efter fødslen.

Vi har en idé om at prøve junior sengen af i næste uge. Jeg har ferie hele ugen, så hvis det giver dårlig nattesøvn, så er vi begge hjemme til at kunne sove på skift. 

for at det ender godt 

Kunne godt forestille mig at det kunne give lidt jalousi hvis Amanda skal afgive sin tremmeseng efter mini er kommet til. Og især hvis Amanda ikke er klar til det, så jeg vil nok også se om i kunne få byttet rundt på sengene før mini ankommer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Vial

Mine blev to i august og har lige fået halvhøje senge. Forhørte mig på andet forum og det var en helt alm alder at begynde på det.

Anmeld

3. november 2012

SussieThyssen

Amandas-mor skriver:

Amanda fylder 2 år til januar og vi venter Mini til marts. Vi havde så talt om inden at evt kunne Amanda komme over i stor seng et lille stykke tid før Mini ankom og Mini kunne så få Amandas tremmeseng. Der vil være sengehest på den store seng, men hun vil self. stadig kunne kravle ud af den selv.

Hvordan ved man hvor når de er klar til den store seng?

Mine kom i stor seng, da de begyndte at kunne kravle ud af tremmesengen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. november 2012

LR85

Amandas-mor skriver:

Amanda fylder 2 år til januar og vi venter Mini til marts. Vi havde så talt om inden at evt kunne Amanda komme over i stor seng et lille stykke tid før Mini ankom og Mini kunne så få Amandas tremmeseng. Der vil være sengehest på den store seng, men hun vil self. stadig kunne kravle ud af den selv.

vi gik over til rigtig juniorseng da drengen fyldte 2½ år.

Lillebror skulle til at overtage tremmesengen, så det var mest derfor

Anmeld

3. november 2012

Lunae

Amandas-mor skriver:

Camille kom i juniorseng da hun begyndte at kravle over tremmerne og ikke rigtig landede ordentligt! Hun var lige blevet to år. Vi skiftede i september og ikke en eneste dag er hun gået ud af sengen om aftenen, så hun var super klar!

Anmeld

3. november 2012

Tona

D-Micka skriver:

Her kom han i sin juniorseng fra han var 17mdr. det fungerer fint her:-) 

Med sengehest eller hvordan?

Anmeld

3. november 2012

D-Micka

Amandas-mor skriver:

Med sengehest eller hvordan?

Ja.. Men han kan stadig hoppe op og ned selv 

Anmeld

3. november 2012

Tona

Lunae skriver:

Camille kom i juniorseng da hun begyndte at kravle over tremmerne og ikke rigtig landede ordentligt! Hun var lige blevet to år. Vi skiftede i september og ikke en eneste dag er hun gået ud af sengen om aftenen, så hun var super klar!

Dejligt det gik så let

Amanda kravler ikke over tremmerne og kan slet ikke, da hun er en smule langsom grov motorisk. Men hun er næsten for lang til tremmesengen til gengæld.

Anmeld

3. november 2012

Tona

D-Micka skriver:

Ja.. Men han kan stadig hoppe op og ned selv 

Jo, men tænkte mere at så triller de måske i alt fald ikke ud over kanten i søvne?

Anmeld

3. november 2012

Kvist

Amandas-mor skriver:

Albert bliver 2 år her d. 04/12 og vi gik over til juniorseng her i mandags.. Og han har ikke kravlet ud af sengen en eneste gang endnu.. Så jeg vil da også bare mene i skal prøve det af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.