Hvordan ved man hvornår de er klar til stor seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Amandas-mor skriver:

VVoVorVoreVoresAmanda fylder 2 år til januar og vi venter Mini til marts. Vi havde så talt om inden at evt kunne Amanda komme over i stor seng et lille stykke tid før Mini ankom og Mini kunne så få Amandas tremmeseng. Der vil være sengehest på den store seng, men hun vil self. stadig kunne kravle ud af den selv.

Hvordan ved man hvor når de er klar til den store seng?

Vores søn fik sin junior seng da han blev 2 år og der har ikke været noget problem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

frk andreasen

Begge mine er kommet over i en junior seng da de var knap to. De kunne sagtens have lagt længere tid i den meen de kravlede ud af tremmesengen så for den ik virkede for stor kom der bamser i fodenden.... Den store kom videre over i en alm seng da hun var fire for en ven gav hende en spritny storpige seng som hun bare ville over i den blev så osse stoppet ned bamser for den virkede voldsom på hende da hun skulle sove..

Anmeld

10. november 2012

RilahFalco

Jeg tror du skal mærke efter og gøre hvad der føles rigtigt for dig og dit barn. Jeg mener ikke der er nogen grund til at vente til hun rent faktisk har mulighed for at udsætte sig selv for den 'fare' der er i at kunne kravle ud af tremmesengen selv.

Isabel var kun 1½ år da hun kom over i juniorsengen. Primært fordi den tremmeseng hun havde, var min gamle fra de gode gamle 80'ere. Så der var ikke noget fancy ved den. Man kunne f.eks. ikke bare tage den ene side af. Så for at spare på min ryg, valgte vi at købe en udtræksseng, og så bare lægge en ekstra madras nede på gulvet hvis hun nu skulle rulle ud (og det er kun sket 1 gang).

Hun sover helt fint i den og da den står lige op til vores seng, så sover hun trygt igennem hele natten uden problemer.

Så mærk efter og prøv evt. at skifte ud for en enkelt nat for at se hvordan det går. Du kender trods alt dit barn bedre end nogen anden

Anmeld

10. november 2012

Rikkeas

Amandas-mor skriver:

Amanda fylder 2 år til januar og vi venter Mini til marts. Vi havde så talt om inden at evt kunne Amanda komme over i stor seng et lille stykke tid før Mini ankom og Mini kunne så få Amandas tremmeseng. Der vil være sengehest på den store seng, men hun vil self. stadig kunne kravle ud af den selv.

Hvordan ved man hvor når de er klar til den store seng?

Jeg skiftede til juniorseng to dage efter at min fyldte to år. Det gjorde jeg fordi, hun var begyndt at kravle op i tremmesengen selv, og det så virkelig livsfarligt ud hver gang, så den chance turde jeg ikke blive ved  med at tage - så jeg købte en seng med sengehest, og hun sover så godt i den. Hun er ikke faldet ud af den, men kravler nogle gange ud af den i søvne, Men hun er god til at blive liggende om aftenen, istedet for at udnytte, at hun kan rejse sig op og stikke af :p

Anmeld

10. november 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Undskyld meget sen opdatering, vi har været syge.

Men det gik fantastisk med den nye seng og Amanda peger stolt på den og siger "Stooooor pige seng!"

Hun sover i den uden problemer og sover faktisk markant bedre i den end hun gjorde i tremmesengen, så hun var åbentbart super-klar  

Eeeej hvor dejligt Det er bare lækkert nmår det går så meget bedre end man turde håbe

Anmeld

10. november 2012

Jamilah

Mine er kommet over i en junior seng lige før de 2 år, så så plejer der at være en lillebror/søster som melder sin ankomst og skal bruge tremmesengen.

Har ikke oplevet de er faldet ud trods de sover uroligt og vender og drejer sig som jeg ved ikke hvad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.