Hvor ville jeg ønske at man kunne acceptere at man gør sit absolut bedste som mor. Jeg elsker ikke min søn mindre end hende der ammede i 4 år. Vi kan kun måle vores kærlighed på hvor lykkelige vores børn er og jeg vil vove pelsen og påstå min søn ikke er mindre lykkelig fordi han kun fik babs i 3,5 måneder.
Journalister skulle tage deres erhverv alvorligt og stoppe med at lave sensationer ud af forskning der i bedste betegnelse er mangelfuld.
Og vi mødre skulle passe os selv, indtil vi finder et barn på vores vej der i sandhed er ulykkelig, så skulle vi hive alle vores gode intentioner frem. Men det her med vi bedømmer hinanden på MME versus amme er kvalmende, det forhindrer os i at have en åben debat og det marginaliserer de kvinder der ikke har andet valg end MME.
Nogen skulle mindes om, at MME-mødre også er mennesker, enten får de flaske eller også dør de. Den er altså ikke længere.
Og du skulle måske øve dig i at være en anelse mindre sensitiv? Hvor i alverden i hele denne tråd læser du at flaskemødre bliver nedgjort?
Det der med at flaskemødre bliver marginaliseret og set ned på. Altså, jeg synes godt nok at I må have nogle nederen omgangskredse hvis I oplever det. Jeg har en hel del kvinder i min omgangskreds, bl.a. i min mødregruppe, der giver flaske og der er ikke på noget tidspunkt blevet set skævt til deres valg.
Jeg forstår godt at det må være et hårdt valg at tage hvis man hellere ville amme. Men I kan jo ikke forvente at folk går på listetæer og overhovedet ikke må bringe emnet på banen fordi det måske kan såre jeres følelser.
Ja, man vil sikkert få en uheldig bemærkning med på vejen engang imellem. Fordi der findes åndssvage mennesker her i verden. Men alle vi andre får også uheldige bemærkninger med på vejen på alle mulige andre punkter. Det betyder jo ikke at et emne skal begraves.
Måske det ligeså meget er jeres egen ærgelse over ikke at kunne amme, som I projicerer over på andre så snart emnet kommer på banen?
Anmeld