modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Masig

ano14316 skriver:

Jeg tror altså bestemt ikke det er noget der skal bruges imod mødre der bruger mme. Men hvis den slags undersøgelser ikke bliver offentliggjort, så bliver tingene jo aldrig bedre.. 

Tænk nu hvis man om 10 år får et barn, der får mme i det 1. leve år og udvikler blodkræft og så får du at vide at det har man da vidst det kunne give de sidste 10 år. 

Mit syn på "flaske mødre" eller hvad man skal sige ændre sig da ikke.. Magnus blev ammes i de første 6 mdr og har fået flaske siden, og denne artikel bekymre mig da meget, og jeg overvejer har kører ham af hans natflaske hurtigst muligt.. eller om jeg simpelthen nu hvor han er så stor kan erstatte den med komælk. 

Men de ved jo ikke om det er MME'en der giver kræft.... Det er en teori de har fordi de endnu ikke har fundet ud af hvad der giver kræft (om der overhovedet er noget eller om det bare er tilfældigt)...

Så efter min mening er det foreløbig unødig bekymring, da der ikke er bevis for at MME er farligt for børnene... Selvfølgelig skal det da offentliggøres med det samme hvis de finder ud af at det ER MME'en der er årsagen, men indtil da synes jeg ikke det er nødvendigt at skabe panik....

Men det er jo også bare min holdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Gardenia

Hvor ville jeg ønske at man kunne acceptere at man gør sit absolut bedste som mor. Jeg elsker ikke min søn mindre end hende der ammede i 4 år. Vi kan kun måle vores kærlighed på hvor lykkelige vores børn er og jeg vil vove pelsen og påstå min søn ikke er mindre lykkelig fordi han kun fik babs i 3,5 måneder.

Journalister skulle tage deres erhverv alvorligt og stoppe med at lave sensationer ud af forskning der i bedste betegnelse er mangelfuld.

Og vi mødre skulle passe os selv, indtil vi finder et barn på vores vej der i sandhed er ulykkelig, så skulle vi hive alle vores gode intentioner frem. Men det her med vi bedømmer hinanden på MME versus amme er kvalmende, det forhindrer os i at have en åben debat og det marginaliserer de kvinder der ikke har andet valg end MME.

Nogen skulle mindes om, at MME-mødre også er mennesker, enten får de flaske eller også dør de. Den er altså ikke længere.

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Er glad for at mon datter aldrig har fået det skidt  

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

JulieWH skriver:

Hvor er det bare fantastisk at der bliver ved med at komme  undersøgelser som giver amme mafiaen endnu en fjer til hatten!
Os, som vælger mme til vores børn (af den ene eller anden grund) bør jo åbenbart lade vores børn dø af sult i stedet for at give et godt alternativ til brystmælk.

Ej altså, du tror da vel ikke at vi (os der vælger at amme) får lavet sådan nogle undersøgelser BEVIDST for at få dig ned med nakken, fordi du har valgt at give dit barn mme??

Det er jo en reel undersøgelse, ikke nogle ammemødre der står og leger "mafia" overfor dig og dine valg?

Nu må du liiige.... En fjer i hatten?? Helt ærligt, hvad dælen skal vi bruge den til?

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Lahn11 skriver:

Er glad for at mon datter aldrig har fået det skidt  

Synes det er en rigtig ubehagelig kommentar til denne debat... Du er heldig at du har haft mulighed for at amme, men hvad med os der ikke har den mulighed... er vi dårlige mødre fordi vi fylder vores børn med noget du mener er skidt...? De skal jo have mad...

Det er jo selvfølgelig fint at din datter har fået modermælk, men hvad nu hvis du ikke havde haft den mulighed???

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Gardenia skriver:

Hvor ville jeg ønske at man kunne acceptere at man gør sit absolut bedste som mor. Jeg elsker ikke min søn mindre end hende der ammede i 4 år. Vi kan kun måle vores kærlighed på hvor lykkelige vores børn er og jeg vil vove pelsen og påstå min søn ikke er mindre lykkelig fordi han kun fik babs i 3,5 måneder.

Journalister skulle tage deres erhverv alvorligt og stoppe med at lave sensationer ud af forskning der i bedste betegnelse er mangelfuld.

Og vi mødre skulle passe os selv, indtil vi finder et barn på vores vej der i sandhed er ulykkelig, så skulle vi hive alle vores gode intentioner frem. Men det her med vi bedømmer hinanden på MME versus amme er kvalmende, det forhindrer os i at have en åben debat og det marginaliserer de kvinder der ikke har andet valg end MME.

Nogen skulle mindes om, at MME-mødre også er mennesker, enten får de flaske eller også dør de. Den er altså ikke længere.

Godt skrevet

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

modesty skriver:

For det første: En øgning på 16% er jo ingenting. Specielt ikke når tilfældene er så sjældne.

Derudover: Jer der hidser jer op over artiklens indhold: Jamen vil I så have at man skal holde sådanne undersøgelser hemmelige, eller lade være med at forske i MMEs eventuelle bivirkninger så I ikke får fårlig samvittighed? Det var da en mærkelig holdning til videnskabelige undersøgelser.

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

Og du skulle måske øve dig i at være en anelse mindre sensitiv? Hvor i alverden i hele denne tråd læser du at flaskemødre bliver nedgjort?

Det der med at flaskemødre bliver marginaliseret og set ned på. Altså, jeg synes godt nok at I må have nogle nederen omgangskredse hvis I oplever det. Jeg har en hel del kvinder i min omgangskreds, bl.a. i min mødregruppe, der giver flaske og der er ikke på noget tidspunkt blevet set skævt til deres valg.

Jeg forstår godt at det må være et hårdt valg at tage hvis man hellere ville amme. Men I kan jo ikke forvente at folk går på listetæer og overhovedet ikke må bringe emnet på banen fordi det måske kan såre jeres følelser. 

Ja, man vil sikkert få en uheldig bemærkning med på vejen engang imellem. Fordi der findes åndssvage mennesker her i verden. Men alle vi andre får også uheldige bemærkninger med på vejen på alle mulige andre punkter. Det betyder jo ikke at et emne skal begraves.

Måske det ligeså meget er jeres egen ærgelse over ikke at kunne amme, som I projicerer over på andre så snart emnet kommer på banen?

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

Selve artiklen peger ikke fingre, det er vi enige om Men der skal nok være nogle, som refererer til den når en mor vil give mme i stedet for at amme - og på den måde forringer det.

Var ikke klar over, at de SKAL publicere resultatet, det er jo så desværre sådan det er

Og hvad så om hun bruger artiklen til at sige hun derfor gerne vil amme?

Går der virkelig noget af dig af den grund?

Bør du ikke bare være glad for at du har givet dit barn det du følte det havde behov for, istedet for at tage sorgerne på forskud?

Jeg synes virkelig ikke at det er fair at du opstiller det hele som om det er ammemødre der er ude på at få dig ned med nakken fordi du har givet mme... Det kan da næsten ikke rage mig mindre hvad du har puttet i munden på dit barn, for du har selvfølgelig gjort det i bedste mening... Og 50 børn om året, er altså ikke særlig meget når man tænker på hvor mange børn der bliver født....

Hvis folk har lyst til at give deres barn mme, istedet for at amme, så er der virkelig et fåtal af os der ammer/ammede der sidder og peger fingre og siger de er dårlige mødre... Der er forskellige grunde til alting og folk skal helt klart selv have lov til at bestemme hvad de synes er bedst for dem selv og for deres barn...

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

modesty skriver:

Og du skulle måske øve dig i at være en anelse mindre sensitiv? Hvor i alverden i hele denne tråd læser du at flaskemødre bliver nedgjort?

Jeg læser heller INGEN steder at flaskemødre er "dårlige mødre" eller bliver gjort til nar fordi de har valgt det bedste alternativ. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.