modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

anynom

Masig skriver:

Jeg tror netop det er svært at forstå vores reaktion hvis du ikke selv står i situationen og giver MME... Ikke ondt ment, men det kan jo være svært at sætte sig ind i hvordan man vil reagere... Det ville jo være det samme omvendt, hvis nu det blev fremlagt at amning kunne skade barnet.. Så ville jeg ikke blive harm over det, men måske bare finde det interessant, for jeg ammer jo ikke og er jo derfor ikke i "risiko-zonen"....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

anynom

Pikku Myy skriver:

Jeg citerer dig lige: "Bliver simpelthen så gal over sådanne undersøgelser, for hvad i alverden skal man ellers gøre?"

- det har været dette jeg har taget udgangspunkt i ...

Men jeg er enig med dig i at der ikke er nogen god grund til at skrive en artikel om det i en dansk avis henvendt til den almindelige dansker ...

Hov, det gik vist også lidt stærkt så Så kan jeg godt forstå forvirringen (fra os begge) Det er simpelthen behovet for at skrive det i aviser (som ligger i venteværelset hos lægen og ikke bare er en intern avis på f.eks. sygehuset).

Anmeld

20. oktober 2012

Dustmuz

Faith skriver:

Jamen det tror jeg du har ganske ret i.

Det skyldes jo nok at det går ind og rykker ved det dyrebareste vi kvinder har: Vores børn, og vores evne som mødre.

Da jeg i sin tid måtte opgive amningen følte mig som verdens dårligste mor. Var virkelig ulykkelig og var sikker på at jeg ville miste kontakten til mine børn.

Men jeg oplevede kun at mine to drenge blev gladere (fordi de pludselig blev mætte), og derfor også fik mere overskud til at "bonde" med mig.

Nå det var ikke det denne tråd handlede om. Men det jeg vil frem til er bare at en artikel som denne virkelig rykker ved nogle følsomme emner hos de fleste mødre.

tja.. men det er denne "panik angst" som jeg ikke helt forstår..
jeg er godt nok mand, og tager tingene lidt lettere.. hehe

Ja den rykker ved jeres Grundsten i livet.. men heller ikke mere end at den skal tages med et kilo salt eller 2..
som du selv skriver, der er ikke rigtigt noget videns grundlag for den.

også noget af det jeg IKKE forstår er nemlig det med at i føler jer som dårlige mødre, bare fordi der sker et eller andet "som falder udenfor normalen" eller at barnet slår sig..

også en helt anden snak som ingen endnu har gidet tage med mig og prøve og forklarer mig, og som sikkert også bare ville ende ud i at jeg syntes i kvinder var underlige hehe

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Jeg er ikke sur, men jeg mener bare ikke det burde offentliggøres før man er helt sikker... Netop fordi der uden tvivl vil sidde nogle mødre derude som, efter at have læst artiklen vil sidde og frygte for deres barns liv hver gang de giver mad, og det mener jeg ikke der er grund til hvis det viser sig, at der ikke er noget i det...

Jeg er helt enig at der skal forskes mere i det, men det er offentliggørelsen jeg er lidt harm over, da jeg mener det burde vente til de er mere sikre og har flere beviser... Og evt et alternativ til ernæring...

Det fungerer ikke sådan at man kun publicerer ting man er 100% sikre på. Jeg er ret sikker på at offentliggørelsen ikke har været henvendt til mødre og fædre der giver deres børn mme, men til andre forskere og dem der har pengene. Om den burde have været bragt i en dansk avis, kan nok diskuteres, men for mig virker det ikke til at være det I er oprørte over ...?

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Jeg tror netop det er svært at forstå vores reaktion hvis du ikke selv står i situationen og giver MME... Ikke ondt ment, men det kan jo være svært at sætte sig ind i hvordan man vil reagere... Det ville jo være det samme omvendt, hvis nu det blev fremlagt at amning kunne skade barnet.. Så ville jeg ikke blive harm over det, men måske bare finde det interessant, for jeg ammer jo ikke og er jo derfor ikke i "risiko-zonen"....

Bare du selv er klar over at du handler lidt irrationelt

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

Dustmuz skriver:

tja.. men det er denne "panik angst" som jeg ikke helt forstår..
jeg er godt nok mand, og tager tingene lidt lettere.. hehe

Ja den rykker ved jeres Grundsten i livet.. men heller ikke mere end at den skal tages med et kilo salt eller 2..
som du selv skriver, der er ikke rigtigt noget videns grundlag for den.

også noget af det jeg IKKE forstår er nemlig det med at i føler jer som dårlige mødre, bare fordi der sker et eller andet "som falder udenfor normalen" eller at barnet slår sig..

også en helt anden snak som ingen endnu har gidet tage med mig og prøve og forklarer mig, og som sikkert også bare ville ende ud i at jeg syntes i kvinder var underlige hehe

Jeg vil gerne komme med et bud på dette, men det hører ikke til i denne debat, så sender dig en PB, hvis det er ok?

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

Pikku Myy skriver:

Det fungerer ikke sådan at man kun publicerer ting man er 100% sikre på. Jeg er ret sikker på at offentliggørelsen ikke har været henvendt til mødre og fædre der giver deres børn mme, men til andre forskere og dem der har pengene. Om den burde have været bragt i en dansk avis, kan nok diskuteres, men for mig virker det ikke til at være det I er oprørte over ...?

Det er meget muligt at den kun er henvendt til forskere mv. Men det ændrer jo ikke på at Hr. og Fru. Jensen også læser artiklen og måske ikke formår at se nuanceret på den.

Anmeld

20. oktober 2012

Dustmuz

JulieWH skriver:

Jeg vil gerne komme med et bud på dette, men det hører ikke til i denne debat, så sender dig en PB, hvis det er ok?

Det skal du være helt velkommen til hehe

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Nej det ved jeg godt....

Jeg tror der er nogle der er oprørte over resultatet, og jeg synes da måske også det er et lidt underligt resultat at komme frem med, når det kun er en teori og ikke et bevist resultat,Ligesom det før har været tilfældet med fx tomater, som der så vidste sig ikke at være hold i...

Men for mit vedkommende er det ligeså meget offentliggørelsen jeg er lidt gal over, netop fordi der vil sidde nogle derude som nu er rædselsslagne for at give deres børn mad... Og det er bare rigtig ærgeligt at ens dag skal være præget af den bekymring... Jeg mener bare det er unødig bekymring og information til mødre når det ikke kan bevises...

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

Faith skriver:

Det er meget muligt at den kun er henvendt til forskere mv. Men det ændrer jo ikke på at Hr. og Fru. Jensen også læser artiklen og måske ikke formår at se nuanceret på den.

Misforstår jeg dig? Er vi ikke enige?

Det er fint at forskerne laver forskning og deler denne med hinanden til konferencer og i tidsskrifter, men ufint at 24timer bringer artiklen ...?

Jeg tvivler på at Hr og Fru Danmark var med til den pågældende konference ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.