modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Stumpen

Begge mine børn er flaskebørn og måske er jeg naiv, men nej hvor jeg fløjtendes ligeglad med sådanne undersøgelser her... 

HVER uge kommer der en ny ting der gør at man får kræft...

så er det ved at rører ved kasseboner, så er det ved at man ikke ammer, så er det ved at snakke i mobil, så er det ved at have fået mme..... Ej jeg gider ikke - vi gør alle det vi mener der er bedst og så må man tage den derfra... 

Måske en forkert holdning, men jeg synes vi som mennesker og forbrugere bliver bombaderet med "skal'er og må ikke'er" at vi umuligt kan leve op til det eller fungere i det... Jeg tænker tit på den kvinde der prøver at leve at til disse "skal'er og må ikke'er - hun må da have stress og leve i konstant dårlig smvittighed, for hele tiden dukker der noget nyt må ikke op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Muhmi

Stumpen skriver:

Begge mine børn er flaskebørn og måske er jeg naiv, men nej hvor jeg fløjtendes ligeglad med sådanne undersøgelser her... 

HVER uge kommer der en ny ting der gør at man får kræft...

så er det ved at rører ved kasseboner, så er det ved at man ikke ammer, så er det ved at snakke i mobil, så er det ved at have fået mme..... Ej jeg gider ikke - vi gør alle det vi mener der er bedst og så må man tage den derfra... 

Måske en forkert holdning, men jeg synes vi som mennesker og forbrugere bliver bombaderet med "skal'er og må ikke'er" at vi umuligt kan leve op til det eller fungere i det... Jeg tænker tit på den kvinde der prøver at leve at til disse "skal'er og må ikke'er - hun må da have stress og leve i konstant dårlig smvittighed, for hele tiden dukker der noget nyt må ikke op..

Anmeld

21. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Jamen, den hjemmeside kan man da bare undgå? Man behøver jo ikke læse hvad der står derinde, bare for at få dårligere selvtillid...

Og man kan jo lukke ørerne for alt det der, man KAN være ligeglad og høre efter ens sunde fornuft...

Altså op og hop med dem der siger alt muligt om alt muligt... Man kan jo kun gå ud efter hvad man selv mener er det bedste for ens barn...

Jeg er så enig. Hvis man er sikker på, man har gjort det rigtigste for sit barn, kan man da være fløjtende ligeglad med, hvad eventuelle fanatikere måtte mene. Det gælder i enhver sammenhæng - der er også kronikører, som går ind for hjemmepasning af barnet de første 5 år, og som opfatter DP og vuggestuer som kollektivt omsorgssvigt - og hvad så, hvis jeg ved, mine børn ikke har lidt nød? 

Argumentationen imod undersøgelsen her går nu tilsyneladende på, at NOGEN måske kunne blive ramt af den, og at NOGEN måske vil bruge den til at slå dem i hovedet med - det er meget hypotetisk, og derfor undrer det mig, at det vækker så stærke følelser. 

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

Jeg tror godt nok du taler over egen viden lige nu.

Jeg er/var ravende ligelad med hvor han fik sit mad fra. Primære opgave var at han tog på, udviklede sig som han skulle og blev elsket. Sårh - projekteringer op i min bare numse tak. Rent personligt kunne det ikke rave mig mindre om ammende mødre mener jeg er en elendig mor eller klodens bedste mor - drengen elsker mig uanset hvad eller hvem synes hvad om mig.

Men jeg kender til mange der føler sig dømt. Af andre kvinder, af sygeplejersker, af jordemødre. Min pointe var blot, måske vi skulle lade være med at linke til artikler vi ikke havde noget belæg for at vide var gennemtestede og bekræftede, især når der stod videnskabelige undersøgelser på, og bare begynde at tænke lidt på noget andet end hvad andre gør.

Prøv lige at læse dit første indlæg én gang til. Hvis du ikke føler dig ramt på egne vegne, så føler du dig godt nok ramt på andres og mine kommentarer står stadig.

Hvis man farer i flint over at der bliver linket til en artikel, så burde man måske ikke befinde sig på en debatside hvis primære formål er vidensdeling og, ja, debat. Helt OK at komme med sit besyv, men at blive stødt over et link til en artikel med meget hårde og grundløse formuleringer til følge, nej.

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

Hvorfor er den ikke fair ?? 

må jeg ikke have den holdning ??

som nævnt tidligere er det ikke kun mme, også protein PULVER, eller kartoffel PULVER.. 

Jeg har ikke læst hele debatten, kommenterede blot udfra overskrift Og artikel... 

Jo, du må gerne have den holdning. Jeg er et langt stykke hen af vejen enig, og min dreng får også kun små mængder komælk af samme årsag.

Men det er jo ikke alle der har haft et valg, og derfor synes jeg godt at man kan tænke lidt over hvordan man formulerer sig. Det er en anelse ufølsomt at skrive at MME er noget skidt i en tråd hvor mange flaskemødre læser med.

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Jeg er så enig. Hvis man er sikker på, man har gjort det rigtigste for sit barn, kan man da være fløjtende ligeglad med, hvad eventuelle fanatikere måtte mene. Det gælder i enhver sammenhæng - der er også kronikører, som går ind for hjemmepasning af barnet de første 5 år, og som opfatter DP og vuggestuer som kollektivt omsorgssvigt - og hvad så, hvis jeg ved, mine børn ikke har lidt nød? 

Argumentationen imod undersøgelsen her går nu tilsyneladende på, at NOGEN måske kunne blive ramt af den, og at NOGEN måske vil bruge den til at slå dem i hovedet med - det er meget hypotetisk, og derfor undrer det mig, at det vækker så stærke følelser. 

Præcis hvad jeg mener....

Luk ørerne for det man ikke vil/kan holde ud at høre på... Det kan da vel ikke være så svært... Når folk siger at det bedste for mig og mit barn ville være at vi gik i mødregruppe, tænker jeg "Nej tak" det var nemlig ikke noget for mig og så er den ikke længere...

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

ano14316 skriver:

Jeg tror altså bestemt ikke det er noget der skal bruges imod mødre der bruger mme. Men hvis den slags undersøgelser ikke bliver offentliggjort, så bliver tingene jo aldrig bedre.. 

Tænk nu hvis man om 10 år får et barn, der får mme i det 1. leve år og udvikler blodkræft og så får du at vide at det har man da vidst det kunne give de sidste 10 år. 

Mit syn på "flaske mødre" eller hvad man skal sige ændre sig da ikke.. Magnus blev ammes i de første 6 mdr og har fået flaske siden, og denne artikel bekymre mig da meget, og jeg overvejer har kører ham af hans natflaske hurtigst muligt.. eller om jeg simpelthen nu hvor han er så stor kan erstatte den med komælk. 

Selvfølgelig skal det undersøges - men at trykke resultatet i en avis som er tilgængelig for alle, det er unødvendigt når de ikke har undersøgt det yderligere.

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

Muhmi skriver:

Ej altså, du tror da vel ikke at vi (os der vælger at amme) får lavet sådan nogle undersøgelser BEVIDST for at få dig ned med nakken, fordi du har valgt at give dit barn mme??

Det er jo en reel undersøgelse, ikke nogle ammemødre der står og leger "mafia" overfor dig og dine valg?

Nu må du liiige.... En fjer i hatten?? Helt ærligt, hvad dælen skal vi bruge den til?

Det er slet ikke det jeg skriver eller mener - håber ikke alt for mange forstår det sådan som du gør..

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

Gardenia skriver:

Amme-mafiaen er blandlt andet de kvinder der står bag hjemmesiden, er det ammenet den hedder?
Disker op med gamle skrøner om manglende tillid mellem mor og barn, maveproblemer, allergiproblemer. Lur mig om der ikke også snart bliver ført risiko for hjernekæft tillisten.
Amme-mafiaen er de kvinder der mener der kun er een udvej ud af ammeproblemer, er at tilsidesætte sig selv, sine egne behov og udelukkende tage stilling til barnet.
Amme-mafiaen kan bestå af den sygeplejerske der tvinger sine egne holdninger ned i halsen på en førstegangsmor. Sundhedsplejersken der ikke lytter.

Det ved du jo også godt, hvem det er vi taler om.

Der er ingen her der har kaldt dig for en del af den bevægelse, men vi må endeligt ikke nægte at den er her. Den hænger godt sammen med de kvinder der også mener at fødsler er og skal være så naturlige som muligt og kejsersnit er kun for de kvinder der er for forkælede til andet.

Du har skrevet præcis det jeg mener Tak

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

modesty skriver:

Jo, du må gerne have den holdning. Jeg er et langt stykke hen af vejen enig, og min dreng får også kun små mængder komælk af samme årsag.

Men det er jo ikke alle der har haft et valg, og derfor synes jeg godt at man kan tænke lidt over hvordan man formulerer sig. Det er en anelse ufølsomt at skrive at MME er noget skidt i en tråd hvor mange flaskemødre læser med.

Hvorfor det ??  

kan ikke se hvorfor man ikke må skrive det, jeg har da også været ide for nogen som sagde til mig at amning var ulækkert, det skal da ikke rokke min mening, eller få mig til at lade være.. 

Det må folk gerne skrive, jeg er bare ikke enig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.