modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Gardenia

modesty skriver:

Og du skulle måske øve dig i at være en anelse mindre sensitiv? Hvor i alverden i hele denne tråd læser du at flaskemødre bliver nedgjort?

Det der med at flaskemødre bliver marginaliseret og set ned på. Altså, jeg synes godt nok at I må have nogle nederen omgangskredse hvis I oplever det. Jeg har en hel del kvinder i min omgangskreds, bl.a. i min mødregruppe, der giver flaske og der er ikke på noget tidspunkt blevet set skævt til deres valg.

Jeg forstår godt at det må være et hårdt valg at tage hvis man hellere ville amme. Men I kan jo ikke forvente at folk går på listetæer og overhovedet ikke må bringe emnet på banen fordi det måske kan såre jeres følelser. 

Ja, man vil sikkert få en uheldig bemærkning med på vejen engang imellem. Fordi der findes åndssvage mennesker her i verden. Men alle vi andre får også uheldige bemærkninger med på vejen på alle mulige andre punkter. Det betyder jo ikke at et emne skal begraves.

Måske det ligeså meget er jeres egen ærgelse over ikke at kunne amme, som I projicerer over på andre så snart emnet kommer på banen?

Jeg tror godt nok du taler over egen viden lige nu.

Jeg er/var ravende ligelad med hvor han fik sit mad fra. Primære opgave var at han tog på, udviklede sig som han skulle og blev elsket. Sårh - projekteringer op i min bare numse tak. Rent personligt kunne det ikke rave mig mindre om ammende mødre mener jeg er en elendig mor eller klodens bedste mor - drengen elsker mig uanset hvad eller hvem synes hvad om mig.

Men jeg kender til mange der føler sig dømt. Af andre kvinder, af sygeplejersker, af jordemødre. Min pointe var blot, måske vi skulle lade være med at linke til artikler vi ikke havde noget belæg for at vide var gennemtestede og bekræftede, især når der stod videnskabelige undersøgelser på, og bare begynde at tænke lidt på noget andet end hvad andre gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Frøken J.

Masig skriver:

Netop... Synes heller ikke den undersøgelse er særlig saglig eftersom der ikke er brugt flere forsøgspersoner... Og har også tænkt at det jo nok også kommer meget an på hvilken slags MME vi snakker om...

Netop Selvfølgelig skal det tages alvorligt, hvis det viser sig at være generelt og være noget om snakken, men jeg synes ikke man skal lade sig skræmme, for i nogle tilfælde er MME nødvendigt, og hvad skal man ellers gøre? Da Rose var 4 måneder havde jeg kun et par dråber mælk tilbage, og hun måtte få MME. Jeg ville have elsket at amme længere, men hvad skulle jeg ellers, sulte hende?

På den anden side skal jeg da være ærlig og sige at jeg synes det er fint, hvis det måske kan skubbe nogen i retningen af amning. Forstå mig ret, ikke i det tilfælde hvor man ikke kan, har det psykisk svært med det osv., men der findes mange mennesker som bare ikke GIDER, og der findes lande hvor normen er MME, og i de tilfælde synes jeg det er ok, hvis det måske kunne give en eller to mere lyst til at amme, når de har muligheden

Anmeld

21. oktober 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Ej altså, du tror da vel ikke at vi (os der vælger at amme) får lavet sådan nogle undersøgelser BEVIDST for at få dig ned med nakken, fordi du har valgt at give dit barn mme??

Det er jo en reel undersøgelse, ikke nogle ammemødre der står og leger "mafia" overfor dig og dine valg?

Nu må du liiige.... En fjer i hatten?? Helt ærligt, hvad dælen skal vi bruge den til?

Nej, det hun sagde var at amme-mafiaen stadig får flere og flere argumenter til hvorfor de er så meget mere perfekte mødre end os, lavere-rangerende, mødre der, ondskabsfuldt, putter vores børn på flaske

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Masig skriver:

Det er jo en smagssag og et valg man træffer og det er fair nok... Men det er ikke alle de har de valg jo... Kan godt følge dig lidt, men brød mig bare stadig ikke om din kommentar... Om jeg følte mig stødt eller ej, så synes jeg stadig det var en ubehagelig kommentar som ikke kan undgås at ramme os MME mødre på et ømt punkt..

Hvorfor har alle ikke det valg at give modermælk istedet for mme ? Det kan da købes ? 

Det er udelukkende en smagssag.. Og jeg kan heller ikke lide mcd eller andet fastfood.. Det betyder ikke, at bare fordi jeg ikke kan lide det, eller ville lade mine børn spise det, at jeg ser ned på folk der gør ?  

Men det er helt fint at folk ikke er ligeså sippet som jeg er .. 

Jeg vil bare have ret til at have min mening for MINE børn 

Anmeld

21. oktober 2012

Faith

Gardenia skriver:

Jeg tror godt nok du taler over egen viden lige nu.

Jeg er/var ravende ligelad med hvor han fik sit mad fra. Primære opgave var at han tog på, udviklede sig som han skulle og blev elsket. Sårh - projekteringer op i min bare numse tak. Rent personligt kunne det ikke rave mig mindre om ammende mødre mener jeg er en elendig mor eller klodens bedste mor - drengen elsker mig uanset hvad eller hvem synes hvad om mig.

Men jeg kender til mange der føler sig dømt. Af andre kvinder, af sygeplejersker, af jordemødre. Min pointe var blot, måske vi skulle lade være med at linke til artikler vi ikke havde noget belæg for at vide var gennemtestede og bekræftede, især når der stod videnskabelige undersøgelser på, og bare begynde at tænke lidt på noget andet end hvad andre gør.

Anmeld

21. oktober 2012

Frøken J.

Lahn11 skriver:

Hvorfor har alle ikke det valg at give modermælk istedet for mme ? Det kan da købes ? 

Det er udelukkende en smagssag.. Og jeg kan heller ikke lide mcd eller andet fastfood.. Det betyder ikke, at bare fordi jeg ikke kan lide det, eller ville lade mine børn spise det, at jeg ser ned på folk der gør ?  

Men det er helt fint at folk ikke er ligeså sippet som jeg er .. 

Jeg vil bare have ret til at have min mening for MINE børn 

Hvor køber man modermælk fra bryst? Så vidt jeg er orinteret kunne man godt i "gamle dage" men nu om stunder er det kun Kvindemælkscentralerne der indsamler, og den mælk gives til for tidligt fødte og syge børn, det er ikke noget man bare kan gå ind og købe som i en dagligvareforretning til et barn i normal fin trivsel. Men ret mig hvis jeg tager fejl, det kunne da være interessant nok Jeg tror ikke der er nok der malker ud til at man som normalperson kan gå ind og købe det, så jeg synes det er fint det gives til de spædbørn, som virkelig har brug for det.

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

Nej, det hun sagde var at amme-mafiaen stadig får flere og flere argumenter til hvorfor de er så meget mere perfekte mødre end os, lavere-rangerende, mødre der, ondskabsfuldt, putter vores børn på flaske

Og hvem ER amme-mafiaen?? Kan da næsten kun forestille mig at det er dem der faktisk ammer hun mener?

Og hold da op med sarkasme i det indlæg, det er ligefør jeg faktisk ikke kan svare tilbage på det.... Men vil da prøve

Nu har jeg ammet og har været super glad for at jeg kunne, mest fordi ingen kvinder i min familie HAR kunne amme i mere end 1 eller 2 mdr og så løb de tør... Og det går altså maaange generationer tilbage...

Men det betyder bestemt ikke at jeg mener at dem der enten vælger eller bliver nød til at give deres barn flaske er "undermennesker" eller onde imod deres børn... Man SKAL jo have et alternativ til amning og ligemeget hvad, så vil mme jo stadig være det bedste alternativ... Men vil da sige at min mor, gav mig og min storebror sødmælk med majsmel, istedet for at amme (Hun kunne ikke i mere end en måned) og vi er skam blevet ok sunde og raske, så altså, HVIS man skal have et alternativ der ikke er mme, så skulle det vist være en holdbar løsning også

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Hvor køber man modermælk fra bryst? Så vidt jeg er orinteret kunne man godt i "gamle dage" men nu om stunder er det kun Kvindemælkscentralerne der indsamler, og den mælk gives til for tidligt fødte og syge børn, det er ikke noget man bare kan gå ind og købe som i en dagligvareforretning til et barn i normal fin trivsel. Men ret mig hvis jeg tager fejl, det kunne da være interessant nok Jeg tror ikke der er nok der malker ud til at man som normalperson kan gå ind og købe det, så jeg synes det er fint det gives til de spædbørn, som virkelig har brug for det.

Hmm, det er vidt min fejl 

Så vidt jeg kan se er det i USA man kan købe det, eller ligefrem få en anden kvinde til at amme .. 

Så det var vist en fejlkilde .. Ved bare at litr prisen herhjemme er ca 100 kr når man sælger det, men det er vist kun til børn som er for tidligt født, og selv der skal der tilsættes vitaminer osv fordi at mælken er beregnet til en som er født til tiden ..

og dog , det koster vist 1000 kr. Literen på neo, ved så ikke om det kræver at man har fået det gør den vej  

Anmeld

21. oktober 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Og hvem ER amme-mafiaen?? Kan da næsten kun forestille mig at det er dem der faktisk ammer hun mener?

Og hold da op med sarkasme i det indlæg, det er ligefør jeg faktisk ikke kan svare tilbage på det.... Men vil da prøve

Nu har jeg ammet og har været super glad for at jeg kunne, mest fordi ingen kvinder i min familie HAR kunne amme i mere end 1 eller 2 mdr og så løb de tør... Og det går altså maaange generationer tilbage...

Men det betyder bestemt ikke at jeg mener at dem der enten vælger eller bliver nød til at give deres barn flaske er "undermennesker" eller onde imod deres børn... Man SKAL jo have et alternativ til amning og ligemeget hvad, så vil mme jo stadig være det bedste alternativ... Men vil da sige at min mor, gav mig og min storebror sødmælk med majsmel, istedet for at amme (Hun kunne ikke i mere end en måned) og vi er skam blevet ok sunde og raske, så altså, HVIS man skal have et alternativ der ikke er mme, så skulle det vist være en holdbar løsning også

Amme-mafiaen er blandlt andet de kvinder der står bag hjemmesiden, er det ammenet den hedder?
Disker op med gamle skrøner om manglende tillid mellem mor og barn, maveproblemer, allergiproblemer. Lur mig om der ikke også snart bliver ført risiko for hjernekæft tillisten.
Amme-mafiaen er de kvinder der mener der kun er een udvej ud af ammeproblemer, er at tilsidesætte sig selv, sine egne behov og udelukkende tage stilling til barnet.
Amme-mafiaen kan bestå af den sygeplejerske der tvinger sine egne holdninger ned i halsen på en førstegangsmor. Sundhedsplejersken der ikke lytter.

Det ved du jo også godt, hvem det er vi taler om.

Der er ingen her der har kaldt dig for en del af den bevægelse, men vi må endeligt ikke nægte at den er her. Den hænger godt sammen med de kvinder der også mener at fødsler er og skal være så naturlige som muligt og kejsersnit er kun for de kvinder der er for forkælede til andet.

Anmeld

21. oktober 2012

Muhmi

Gardenia skriver:

Amme-mafiaen er blandlt andet de kvinder der står bag hjemmesiden, er det ammenet den hedder?
Disker op med gamle skrøner om manglende tillid mellem mor og barn, maveproblemer, allergiproblemer. Lur mig om der ikke også snart bliver ført risiko for hjernekæft tillisten.
Amme-mafiaen er de kvinder der mener der kun er een udvej ud af ammeproblemer, er at tilsidesætte sig selv, sine egne behov og udelukkende tage stilling til barnet.
Amme-mafiaen kan bestå af den sygeplejerske der tvinger sine egne holdninger ned i halsen på en førstegangsmor. Sundhedsplejersken der ikke lytter.

Det ved du jo også godt, hvem det er vi taler om.

Der er ingen her der har kaldt dig for en del af den bevægelse, men vi må endeligt ikke nægte at den er her. Den hænger godt sammen med de kvinder der også mener at fødsler er og skal være så naturlige som muligt og kejsersnit er kun for de kvinder der er for forkælede til andet.

Jamen, den hjemmeside kan man da bare undgå? Man behøver jo ikke læse hvad der står derinde, bare for at få dårligere selvtillid...

Og man kan jo lukke ørerne for alt det der, man KAN være ligeglad og høre efter ens sunde fornuft...

Altså op og hop med dem der siger alt muligt om alt muligt... Man kan jo kun gå ud efter hvad man selv mener er det bedste for ens barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.